Дата зміни інформації:

Троян С. О.: “ХМАРНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОРГАНІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ”

викладач кафедри інформатики та ІКТ

Уманський державний педагогічний університет

імені Павла Тичини

Сучасну освіту важко уявити без використання різних інноваційних технологій. Особливого поширення набувають технології пов’язані з мережею Інтернет. Однією з таких перспективних технологій є хмарна технологія.

Вперше термін хмарні технології був використаний у даному контексті в 1997 році на лекції Рамнат Челлаппа (RamnathChellappa), де він визначив його як нову “обчислювальну парадигму, при якій межі обчислювальних елементів залежатимуть від економічної доцільності, а не тільки від технічних обмежень”[3]

Хмарні технології – це парадигма, що передбачає віддалену обробку та зберігання даних [4].

Хмарні технології – це технологія, яка надає користувачам Інтернету доступ до комп’ютерних ресурсів сервера і використання програмного забезпечення як on-line -сервіса [1].

Хмарні технології надають користувачам можливість володіти доступом до особистих файлів з будь-якого комп’ютера, що має доступ до мережі Інтернет. Також хмарні технології дозволяють використовувати програми без установки, це значно полегшує їх використання, оскільки не потрібно кожного разу встановлювати ту чи іншу програму, а варто буде лише «дістати» її із хмари.

В навчальному процесі це може використовуватись наступним чином. В будь-якому приміщенні можна організувати заняття використовуючи лише сучасні мобільні ПК та безпровідну мережу.

Основними перевагами використання хмарних технологій є:

  • · виконання різного роду навчальної роботи, контролю та оцінки в on-line режимі;
  • · зниження потреби в спеціалізованих приміщеннях;
  • · економія засобів на придбання програмного забезпечення (використання технології Office Web Apps (Office on-line));
  • · економія дискового простору;
  • · антивірусна, без рекламна, антихакерська безпека та відкритість освітнього середовища для всіх учасників навчального процесу [2].

Отже, хмарні технології є одним із сучасних інструментаріїв, який використовується для удосконалення та оптимізації навчального процесу особливо при організації дистанційної освіти.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

1. Матеріали VIII Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції/ Проблеми впровадження інформаційних технологій в економіці. – 2012. – 420с.

2. Дорман О. Ю. Хмарні технології для навчання/О. Ю. Дорман [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.harmony-gymnasia.kiev.ua/ ?page=cloud

3. Шиненко М. А., Сороко Н. В. Використання хмарних технологій для професійного розвитку вчителів (зарубіжний досвід)/Шиненко М. А., Сороко Н. В. [Електронний ресурс]. – Режим доступу:  http://ite.kspu.edu/ru/web fm _send/308

4. Хмарні технології [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://j.parus.ua/ua/358/

8 Replies to “Троян С. О.: “ХМАРНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОРГАНІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ””

  1. З даною статтею я згодний. На сьогодні, це дуже важливе питання так як доступ до інформації в будь-який час в будь-якому місці є надзвичайно важливим. Ми живемо в інформаційному світі, тому хмірні технології є корисними як в повсякденному житті, так і в роботі. Можна сказати, це як флешка онлайн, доступ до якої можна отримати з різних девайсів у потрібний для користувача час.

  2. tanya_bond says:

    Не можу зрозуміти різницю між хмарними технологіями та звичайними онлайн-платформати або програмними серверами? Одне й теж, тільки різними словами називається?

  3. Джога Діма says:

    Хмарні технології є дуже зручними. Наприклад, якщо ви працюєте з MS Office, то створючи документ і зберігаючи його, ви зберігаєте його в “хмарі” і він стає доступним для його опрацювання на будь-якому комп’ютері. Також файли збережені на хмарі можна зробити загально-доступними і їх зможуть використовувати учсники при навчанні – це робить із хмари своєрідне освітнє середовище.
    Хмарні технології є також дуже корисними в освіті, коли навчальні комп’ютери є не дуже потужними, тому що браузер не потребує від комп’ютера високої продуктивності.
    На даний момент “хмари” розробляють багато корпорацій. Тому функції та послуги постійно розширюються та з’являються нові.
    Отже, хмарні технології є невід’ємною складовою складовою в освітньому процесі.

  4. Антон says:

    Я також абсолютно згодний з тим, що хмарні технології це чудова річ, вони забезпечують постійний доступ до файлів з будь-якої частини світу, але в той же час є ряд недоліків.
    Першим недоліком є те що стороння особа може внести певні зміни без відома власника.
    Другий недолік – в теперішній нестабільний час в будь-який момент може зникнути доступ до інтернету і тоді стане неможливий доступ до файлів на хмарі
    Ще одним недоліком є можливість помилки на стороні сервера під час роботи з даними і це може призвести до того, що дані не збережуться, або зупиниться перегляд в самий відповідний мрмент

    1. Джога Діма says:

      На даний момент доступ до файлів можна обмежити певному колу користувачів, наприклад Google Диск.

  5. Джога Діма says:

    Щоб забезпечити безпечний доступ і зберігання даних, їх шифрують, адже, звісно, хакери можуть змінювати дані в “хмарі”.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *