Дата зміни інформації:

Баранько Т. О., Дробіна Н.С. ВИКОРИСТАННЯ ОСВІТНІХ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ

ІІ курс, відділення початкової освіти

Шимкова Ю.М.

Уманський гуманітарно-педагогічний коледж ім. Т.Г. Шевченка

Умань

Термін «освітня соціальна мережа» запропонував засновник однієї з таких мереж Classroom 2.0 Стів Харгадон (Steve Hargadon). Освітня соціальна мережа – це онлайн-співтовариство людей, які зв’язані загальними інтересами або діяльністю в області освіти і використовують сервіси на основі технології Web 2.0 для цілей обміну навчальними методиками і навчання інших людей без обмежень на вік, соціальний статус, час тощо за допомогою форумів, блогів, вікі-сторінок, обміну фото- і відео-ресурсами, мобільними додатками [3].

Серед основних причин створення освітніх соціальних мереж можна перелічити:

1) можливість використання у навчанні сервісів Web 2.0. На думку Стіва Харгадона появу технології Web 2.0, що є основою для багатьох сервісів соціальних мереж, можна віднести до тих «інструментів, які дозволяють нам побачити початок радикальної еволюції в освіті, яка приведе до таких істотних змін, що неможливо буде уявити саму освіту без впровадження таких технологій»;

2) можливість «живого» спілкування і отримання порад у колег з різних країн світу щодо методик використання інноваційних технологій в освіті. Головною мотивацією Джорджа Лукаса (George Lucas) при розробці освітньої соціальної мережі Edutopia стала за його словами «…ізольованість традиційної освіти від реального життя і абстрактність учбових планів; а також гостра необхідність викладачів і студентів у пошуку ресурсів і отриманні порад від експертів за межами класної кімнати (аудиторії)»;

3) можливість навчання без будь-яких обмежень. На думку засновника освітньої соціальної мережі Sophia Дона Смітмієра (Don Smithmier) «Ми знаходимося на тому етапі історичного розвитку, коли для будь-якої людини стало дійсне можливим навчати когось ще, не дивлячись на географічне або соціальне положення;

4) можливість створення власних медіа-ресурсів та їх розповсюдження з отриманням відзивів від колег та студентів з різних країн світу. На думку розробників TeacherTube – аналога проекту youtube – це сайт, який «надає викладачам можливість професійного розвитку у будь-який час [1].

Розглянемо можливості створення освітньої соціальної мережі:

1) використання найбільш популярних соціальних мереж таких як Facebook, MySpace, ВКонтакте, Одноклассники і т.п. Головна перевага таких мереж  наявність серед їх учасників більшості учнів або студентів, тобто викладачеві потрібно тільки локалізувати своїх студентів або учнів у освітню підмережу таких мереж;

2) використання тематичного класу соціальних мереж, що присвячені питанням освіти таких як Classroom 2.0, Sophia;

3) використання платформи Ning або ELGG для створення власної соціальної мережі для своєї групи студентів або класу учнів. Недоліком 2 і 3 засобів створення мереж є необхідність пошуку та залучення студентів до таких мереж через реєстрацію [2].

Платформа Ning вважається найбільшою платформою для створення соціальних мереж. Згідно зі статистикою на сайті платформи Ning вона має щомісяця 65 мільйонів унікальних відвідин зі всього світу, а нове онлайн-співтовариство засноване на базі Ning з’являється кожні 10 хвилин. Платформа Ning для створення соціальних мереж призвела до появи багатьох освітніх соціальних мереж, кожна з яких об’єднує людей з однаковими поглядами на освіту и процеси впровадження нових технологій в навчальних класах та аудиторіях.

Основні інструменти, що підтримуються в освітній соціальній мережі Classroom 2.0 – це блогі, календарі, коллаборативні документи (collaborative documents), коллаборативні карти ідей, коллаборативні таблиці, системи управління курсами (CMS), онлайн-ігри, інтерактивні дошки, інтернет-телефонія, мікроблоги, онлайн-зустрічі, підкасти, стрічки RSS, презентації, віртуальні світи, вікі-сторінки, завантаження і обговорення фото-аудіо і відео-ресурсів і тому подібне [3].

Technology Integration in Education – подібна до мережі Classroom 2.0 освітня соціальна мережа, яка розроблена Грегом Лімперісом (Greg Limperis) і дозволяє вивчати ввідні лекції за допомогою підкастів та вебінарів, Educator’s PLN – соціальна мережа для педагогів, яка розроблена Томасом Уітбі (Thomas Whitby), особливістю якої є наявність списку інструментів Web 2.0 і програмних розробок для iPad, які цікавлять викладачів і студентів і використовуються у навчальному процесі.

EFL Classroom 2.0 – освітня соціальна мережа на платформі Ning для вивчення і навчання англійської мови по категоріях ESL, EFL, TEFL, TESOL і тому подібне. Соціальна мережа The Global Education Conference Network допомагає знайти партнерів для реалізації освітніх проектів, об’єднує викладачів для участі в міжнародних віртуальних конференціях, що присвячені проблемам в освіті. ISTE Community Ning – ще один приклад створення онлайн- співтовариства на базі платформи Ning для людей, що цікавляться інноваційними технологіями в освіті [2].

Отже, актуальною задачею залишається розробка методик інформаційного управління учасниками соціальних мереж та використання вільного часу, який вони проводять в соціальних мережах, в освітніх цілях.

Список використаної літератури:

  1. Платформа для створення власних соціальних мереж Ning. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ning.com.
  2. Клименко О.А. Социальные сети как средство обучения и взаимодействия участников образовательного процесса [Электронный ресурс]. – Режим доступу: http://www.moluch.ru/conf/ped/archive/21/1799/
  3. Сервисы Web 2.0 в образовании и обучении. [Электронный ресурс]. – Режим доступу: http://ru.wikibooks.org.

One Reply to “Баранько Т. О., Дробіна Н.С. ВИКОРИСТАННЯ ОСВІТНІХ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ”

  1. Wadym_Dombrovsky says:

    Стаття дає нам зрозуміти які переваги і недоліки є під час використання соціальних мереж у навчальному процесі. Використання різноманітних платформ та систем під час навчання. По статті можемо дійти висновку як соціальні мережі вплинуть на навчання в цілому.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *