ІІ курс, факультет української філології
Бондаренко Т. В., канд. пед.. наук
Уманський державний педагогічний університет ім. Павла Тичини
Умань
Сьогодні більшість людей не можуть уявити свого життя без соціальних мереж. Вони в основному позитивно впливають на людей, адже за допомогою них можна знайти нових друзів, спілкуватись в реальному часі і безкоштовно з тими, хто далеко. Тут ми дізнаємося останні новини, знайомимося з цікавими людьми, тощо. Ми можемо підвищити свою самооцінку за допомогою соціальних мереж, адже кожен може саме тут поділитись своїми ідеями, виразити свої емоції, а також дати пораду. Таким чином, соціальні мережі – універсальний засіб комунікації, якими користується більшість населення нашої планети.
Використовуються ці комунікації і в освіті. Ефективною є така діяльність як: забезпечення обміном інформацією на відстані та в середині своєї соціальної групи, а також комунікація між викладачами на студентами.
В Україні соціальна мережа «Вконтакте» займає третє місце за кількість відвідувань (згідно з даними сайту Alexa.com). Тут зареєстровано більше третини населення України. В основному відвідувачами сайту є молоді люди віком від 17 до 24 років, тобто переважна більшість студентів вищих навчальних закладів. А оскільки сайт є дуже популярним, і кожен студент робить, як мінімум три візити по 25 хвилин в день, то стало доволі зручно використовувати його не лише для розваг, а й у навчальних цілях.
Користувачам «Вконтакте» в освітніх цілях доступні такі можливості:
- створення профілю з навчальною інформацією;
- налаштування до приватної навчальної інформації;
- створення приватної та публічної комунікації з іншими користувачами;
- моніторинг активності друзів та спільнот за допомогою стрічки новин;
- можливість коментування опублікованої навчальної інформації.
Зазвичай кожна навчальна група створює свою закриту спільноту, в якій здійснюється обмін інформацією, що стосується навчального процесу. Там містяться результати екзаменів, модулів, лабораторних та самостійних робіт, заліків, методичні рекомендації, лекційний матеріал, завдання для практичних робіт, підручники, а також різна організаційна та цікава інформація, що стосується студентів університету загалом або даного факультету. Це значно спрощує роботу молодих людей, адже їм достатньо просто зайти в спільноту або діалог та побачити потрібну інформацію.
Наприклад, моя академічна група також створила собі таку закриту групу та приватний діалог, де ми обмінюємось важливою інформацією (http:///12group_the_best).
Крім вище перерахованого, користувачам сайту доступні додатки, такі як: «Reshal.ru – Учебный архив», «Лучшие рефераты Сети», «Говорящий переводчик», «Translate.Ru – переводчик для учёбы» та інші.
Можна виділити наступні аргументи на користь застосування соціальних мереж в освітніх цілях:
- Це модно. Кожен студент буде радий використовувати такі сайти в навчальних цілях.
- Це безкоштовно, тому користувачі з’являються в мережі по декілька разів на день.
- Соціальну мережу молодь відвідує частіше, ніж на інші веб-сайти.
- Навчаючись в соціальних мережах, студенти освоюють нові інформаційні технології.
- Соціальні мережі дозволяють студентам поділитися тим, чого вони навчилися не тільки зі своїми однокурсниками, а й з усім світом.
- Можливість дистанційно навчатися та участь в освітньому процесі в режимі онлайн.
- Студенти мають можливість спілкуватись не тільки між собою, а й з своїми викладачами. Саме тут викладач стає більш доступніший студенту.
- В освітній процес можуть бути залучені і батьки.
- Якщо студент сором’язливий, то саме в соцільній мережі він себе відчуватиме комфортніше.
Таким чином, соціальні мережі є зручним засобом для обміну інформацію, для спілкування між студентами та викладачами. Це дуже просто, адже все це відбувається швидко та в реальному часі, це не вимагає встановлення інших програм. Взагалі, соціальні мережі можуть стати повноцінний освітнім середовищем, адже кожен бажаючий тут може проводити час, не тільки переглядаючи сторінку новин та друзів, а й в зручному спосіб та в комфортній обстановці отримати масу нових та потрібних знань.