II курс, фізико-математичний факультет
Ткачук Г. В., канд. пед. наук,доцент
Уманський державний педагогічний університет
імені Павла Тичини,
Умань
Відповідно до нового дослідження компанії The Nielsen Company, на сьогоднішній день інтернет-користувачі з усього світу витрачають на соціальні мережі та блоги понад 110 млрд хвилин, або близько 22% всього часу, коли вони знаходяться он-лайн. В середньому 6,6 годин на місяць українець віддає соц.мережам, приблизна кількість сторінок, що ним переглядається – 3307. За життя, середньостатистична людина проводить в мережі близько 12-ти років [1].
Компанія Яндекс восени 2014 року оприлюднила дані свого масштабного дослідження щодо використання соціальних мереж українцями [2]. Їх результати представлені в таблиці (Табл.1) та графіку (Рис.1).
Таблиця 1.Кількість облікових записів в Україні
Назва соціальної мережі | Кількість облікових записів |
Вконтакті |
27 млн |
Однокласники |
11 млн |
Фейсбук |
3,2 млн |
Твіттер |
430 тис |
Лідер за кількістю облікових записів – мережа Вконтакті. У ній зареєстровані люди різного віку, але найбільше серед них віком 16-25 років. У переважній кількості це студенти.
Рис.1. Віковий склад українських користувачів Вконтакті
З кожним днем кількість користувачів соціальних мереж зростає, і постає питання, чи можуть соціальні мережі використовуватись у навчальному процесі і чи використовуються зараз.
З цією метою на фізико-математичному факультеті Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини було проведено опитування і їх результати можна побачити у діаграмах (Рис.2-3).
Рис. 2. Результати відповідей на питання «Скільки годин на день Ви проводите у соціальних мережах?»
Як бачимо, на рис.2 більшість студентів проводить дуже багато часу в соціальних мережах. Це дає підстави стверджувати, що їх цікавить така форма проведення вільного часу і корисно було б розміщувати на цих сайтах інформацію, яка б могла допомогти їм у навчанні.
Рис. 3. Результати відповідей на питання «Чи використовуєте Ви соціальні мережі для розміщення та використання інформації, що безпосередньо стосується навчального процесу?»
На рис. 3 бачимо, що студенти хоч і проводять у соціальних мережах багато часу, все ж використовують їх для полегшення навчального процесу.
Соціальні мережі стали дуже популярними у наш час і крім розваг вони можуть надати нам і потрібну інформацію. Ми можемо використовувати їх для навчання: створювати групи, обмінюватися навчальними матеріалами, обговорювати їх, допомагати один одному, шукати та завантажувати он-лайн уроки та багато іншого. Колективне навчання у середовищі, у якому студенти і так проводять багато часу дає змогу створити здорову конкуренцію і забезпечити краще засвоєння знань.
Список використаних джерел
- Соціальна реклама. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http:///videos24427417?z=video24427417_163004229%2Falbum24427417
- Українці в соціальних мережах. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://watcher.com.ua/2014/08/21/ukrayintsi-v-sotsialnyh-merezhah-nove-doslidzhennya-vid-yandeksa/.