Дата зміни інформації:

Роговий А.Р. ВИКОРИСТАННЯ МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ В ОСВІТНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

2 курс, фізико-математичний факультет

Жмуд О.В.

Уманський державний педагогічний університет

імені Павла Тичини

Умань

Нинішнє суспільство називають інформаційним, в якому головним продуктом виробництва є інформація та знання. Інформаційне суспільство розглядають як орієнтир, тенденцію змін у сучасному світі, воно асоціюється з розвитком інформаційно-комунікаційних технологій, їх засобів. Мережа Інтернет є джерелом самої різноманітної інформації. Виходячи з навчальної мети це можуть бути, наприклад, освітні ресурси, яких нині є багато і в подальшому кількість їх збільшується. Майже всі навчальні заклади, дослідницькі установи мають свої сайти, які постійно поповнюються інформацією.

Корисними є Інтернет-ресурси, які використовуються для одержання подальшої освіти, вибору професії та сфери діяльності, постійного підвищення фахових знань, кваліфікації та ін. У зв’язку з цим особливе значення має організація інформаційної освіти, підвищення інформаційної культури (інформаційної компетентності) особистості спеціаліста у сфері освіти. Сутність питання полягає не в підвищенні рівня знань спеціаліста, а в розвитку здатностей знаходити потрібну інформацію, аналізувати її та впроваджувати у практичну діяльність, оперативно реагувати на інноваційний досвід, а також проектувати, створювати, експериментально апробовувати інновації, уміти їх цілеспрямовано розповсюджувати.

Крім того, Інтернет сприяє підвищенню кваліфікації вчителів, дозволяючи спостерігати за новим в теоретичних основах предметів і методиці їх викладання в школі як в нашій країні, так і в світі. Щоб ефективно використовувати ці можливості вчитель повинен оволодіти технологіями роботи із різноманітними ресурсами глобальної мережі. Звідси випливає необхідність введення на факультетах педагогічних вузів курсів поглибленого вивчення інформатики. Причини повільного освоєння Інтернету вчителями не стільки технічні, скільки соціальні. Навіть в школах, підключених до Інтернет, вчитель часто не може працювати в мережі, тому що не вміє, чи доступ залежить від вчителя інформатики або адміністрації школи. На факультетах педагогічних університетів інтернет-освіта ще не поставлена на належний рівень. Низька заробітна плата не дозволяє вчителю придбати комп’ютер і освоїти інформаційні технології та ресурси Інтернет самостійно. Немає системи соціальної і матеріальної мотивації використання Інтернет в шкільній освіті.

Висновок

Сучасний етап розвитку сфери освіти характеризується масовим впровадженням інформаційних і телекомунікаційних технологій у діяльність всіх учасників освітнього процесу. Розвиваються зміст і методи навчання, змінюється роль педагога, який поступово перетворюється з транслятора знань в організатора діяльності учнів з придбання нових знань, умінь і навичок. Істотним засобом інформатизації виступають освітні інформаційні ресурси, опубліковані в мережі Інтернет. Не випадково їх своєчасне та коректне використання усіма фахівцями, які працюють в системі освіти, є запорукою ефективної підготовки учнів.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Кулик А. Ресурси Інтернету для розвитку системи освіти і науки в регіонах. //http://www.prof.msu.ru/publ/ulan-ude/u18.htm
  2. Освітні ресурси мережі Інтернет: Каталог / Под ред. О.М. Тихонова. – М., 2006.
  3. Полонський В.М. Освітні ресурси і можливості мережі Інтернет / / http://www.den-za-dnem.ru/page.php?article=394.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *