Дата зміни інформації:

Шишканова В.М. ВІРТУАЛЬНІ ІНТЕРАКТИВНІ ДОШКИ ЯК СУЧАСНИЙ ЗАСІБ НАВЧАННЯ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

IV курс, факультет початкової освіти

Керівник: Хміль Н.А., канд. пед. наук, доцент

Комунальний заклад “Харківська гуманітарно-педагогічна академія”

Харківської обласної ради,

м. Харків

Сьогодні застосування інтерактивних засобів навчання міцно увійшло в навчальний процес сучасної початкової школи [1]. Одним із таких інструментів навчання є віртуальна інтерактивна дошка (онлайн-дошка, електронна дошка, стіна, whiteboard-проект), за допомогою якого можна підсилити зацікавленість й активність учнів, поліпшити ефективність роботи на уроках, організувати спільну діяльність учнів [2]. Цей принципово новий засіб для навчання, безумовно, не замінить у класі звичайну або SMART-дошку, але він може стати доповненням до них, оскільки надає можливість поєднати текст, зображення, відео- й аудіоматеріал на одному майданчику, не потребує встановлення спеціального програмного забезпечення, лише необхідне підключення комп’ютера, ноутбука або планшета до мережі Інтернет [3].

На сьогодні у мережі Інтернет для створення дошок існують такі ресурси: Dabbleboard (http://dabbleboard.com/), WikiWall (http://wikiwall.ru/), Twiddla (http://www.twiddla.com/), Scribblar (http://www.scribblar.com/), Padlet (http://ru.padlet.com/) та інші [2].

На нашу думку, віртуальні дошки у навчально-виховному процесі початкової школи можна використовувати для: 1) розміщення та демонстрації навчального матеріалу; 2) активного залучення учнів до пізнавальної діяльності під час спільного виконання навчальних завдань як на уроці, так і вдома, під час виховних заходів.

Розглянемо можливі способи застосування цього засобу навчання на різних шкільних предметах.

Природознавство. Під час перевірки домашнього завдання учням можна запропонувати на спільній дошці написати свою відповідь на поставлені запитання, наприклад: 1) назвіть, які культурні рослини вам відомі? 2) напишіть назви риб, які живуть у прісних водоймах Харківської області? 3) як ми можемо запобігти забрудненню оточуючого середовища? та інші.

Математика. На цьому предметі дошку можна використовувати для демонстрації навчальної інформації. Наприклад, на ній можна розмістити будь-які правила, схеми, алгоритми, задачі, завдання для розв’язування прикладів, додаткові файли (презентації, текстові документи, відеоролики) (див. рис. 1).

1

Рис. 1. Екранна копія віртуальної дошки, створеної за допомогою сервісу Lino It

Українська мова. Віртуальні дошки можна використовувати, наприклад, під час проведення комбінованих уроків. У процесі закріплення отриманих знань учням можна запропонувати спільно виконати такі завдання, як: 1. Добрати та записати синоніми (або антоніми) до слів (учителю необхідно завчасно їх розмістити на дошці); 2. Написати 2-3 речення на задану тему та інші.

Інформатика. Віртуальні дошки можна використовувати під час проведення нестандартних уроків, наприклад, уроку-подорожі. Для цього дошку необхідно підготувати у вигляді гри або подорожі, розмістивши різноманітні дані, наприклад: презентації, картинки, світлини, відеоролики тощо.

Виховні заходи. Дуже зручно використовувати віртуальні дошки на позакласних заходах. Наприклад, учням можна запропонувати спільно створити  стіннівку на запропоновану тему (див. рис. 2).

2

Рис. 2. Екранна копія віртуальної дошки з виконаним завданням (сервіс WikiWall)

Отже, як показує досвід, учителі, які використовують у навчально-виховному процесі віртуальні інтерактивні дошки, відзначають їх позитивний вплив на мотивацію навчання в цілому, стрімке підвищення інтересу учнів до навчання, до уроку.

Список використаних джерел

  1. Использование интерактивной доски на уроках иностранного языка [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.openclass.ru/node/231958.
  2. Хміль Н. Соціальний сервіс Padlet як елемент педагогічної діяльності / Н. Хміль, С. Дяченко // Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах. – 2014. – № 2. – С. 24-30.
  3. Хміль Н.А. Віртуальні інтерактивні дошки та їх використання в освітньому процесі: Методичні рекомендації / Н.А. Хміль, І.В. Морквян, Т.В. Отрошко. – Х. : Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради, 2015. – 60 с.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *