Дата зміни інформації:

Шубенко В. ПРОГРАМНЕ СЕРЕДОВИЩЕ SCRATCH ЯК ПРОСТІШИЙ ЗАСІБ ДЛЯ ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРОГРАМУВАННЯМ КОРИСТУВАЧІВ РІЗНОГО РІВНЯ ПІДГОТОВКИ

3 курс, спеціальність «Інформатика*»

Дегтярьова Н.В.

Сумський державний педагогічний

 університет імені А. С. Макаренка

Суми

В останні роки дуже популярним при опануванні програмування стало програмне середовище Scratch. За даними статистичних досліджень воно займає 24 місце серед всіх популярних мов програмування, включаючи такі, як C, Java, C ++, C #, PHP та ін. [1, с.18]

Програмне середовище Scratch з’явилося в 2007 році. Воно було створено під керівництвом професора Мітчелла Резника в дослідницькій групі під назвою Lifelong Kindergarten research group, яка існує при Массачусетському технологічному інституті. Попередньої розробкою цієї групи була популярна серія LEGO Mindstorms, яка представляє собою комплект деталей для збору програмованих роботів. Середовище Scratch побудовано також за принципом конструктора, з деталей якого складаються певні об’єкти [2; 4].

Створення програм в Scratch відбувається шляхом поєднання графічних блоків у стеках. При цьому блоки зроблені так, що їх можна поєднувати тільки в синтаксично вірні конструкції, що виключає помилки. Різні типи даних мають різні форми блоків, підкреслюючи сумісність / несумісність об’єктів між собою. Є можливість внесення змін до програми навіть тоді, коли вона запущена, що дозволяє експериментувати з новими ідеями по ходу рішення задачі. В результаті виконання простих команд створюється складна модель, в якій взаємодіють безліч об’єктів, наділених різними властивостями [3].

Однією з головних концепцій мови Scratch, є розвиток власних задумів з першої ідеї до кінцевого програмного продукту. Ця програма дає змогу вивчати такі поняття алгоритм, скрипт, програма.

В Scratch можна записати програму з розгалуженням, циклом та слідуванням.  Досить простий інтерфейс дає змогу не підготовленому користувачеві виконати найпростіші алгоритми.

Однією з найважливіших особливостей проекту Scratch є велика постійно діюча спільнота користувачів. Власні розробки можна викладати в Інтернет.

Список використаних джерел

  1. Еремин Е. А. Среда Scratch – первое знакомство / Е. А. Еремин // Первое сентября, 2008 – №20 (573) – С. 17-24.
  2. Середовище програмування Скретч для створення власних проектів. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://informatic.sumy.ua/ scratch.php
  3. Скретч (мова програмування). [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://uk.wikipedia.org/wiki/
  4. Scratch. Створювати історії, ігри та анімації. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://scratch.mit.edu/

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *