Дата зміни інформації:

Тубальцев С.О. КОМП’ЮТЕРНІ ІГРИ В ДИТЯЧОМУ ВІЦІ: КОРИСТЬ ЧИ ШКОДА?

ІІІ курс, Початкова освіта (основи інформатики)

Парфенова Ю.А., спеціаліст другої категорії

Комунальний вищий навчальний заклад Київської обласної ради

«Білоцерківський гуманітарно-педагогічний коледж»

Біла Церква

Сьогодні сучасні технології кожного дня збільшують вплив на людину. Зараз комп’ютер вдома – це  вже не розкіш, а необхідна річ. І кожен повинен вміти користуватися ним. Тому й не дивно, що діти з раннього віку вміють знаходити потрібну інформацію та робити елементарні речі за допомогою комп’ютера та навіть на початковому рівні вміють користуватися мережею Інтернет. І звичайно,знайомляться з таким видом комп’ютерної діяльності, як гра, а, подекуди, вже з дошкільного віку вже є залежними від комп’ютерних ігор.

Дослідження університету «Nottingham Trent University» під назвою International Gaming  Research Unit показали, що 12 % від контрольної групи з 7000 осіб мають ознаки залежності від комп’ютерних онлайн ігор, також 250 мільйонів користувачів Facebook зізналися, що відчувають сильну ігрову залежність. За даними корейського доктора Ю Кі Джун (Uh Ki Joon) дослідницького центра Korea Computer  LifeLab, він вивчив близько 700 випадків залежності від ігор, для того щоб виявити характерні признаки залежності. В результаті дослідження він виявив, що випадки залежності збільшуються якщо це:

  • хлопчик-підліток  – 98,2 %;
  • виходець з великої родини – 88%;
  • перша дитина в сім’ї – 65,6%;
  • є брати чи сестри – 54,7%;
  • «нормальна» близькість з батьками – 34,9 %;
  • студент вищого навчального закладу – 32,5%;

Отже, головне питання, що хвилює вчених, педагогів і батьків, – це наскільки корисні для дитини комп’ютерні ігри, які можуть бути наслідки захоплення цими іграми. Останнім часом з’явилося нове покоління комп’ютерних ігор, розроблених спільно програмістами, педагогами і психологами, що враховують вікові особливості дітей, закономірності їх розвитку, виховання і навчання. Так, комп’ютерні ігри-заняття звичайно складаються з пояснення (визначені установки на гру), гри на комп’ютері (основна частина), аналізу гри, оцінки самих результатів і способів їхнього досягнення, зняття напруги (заключна частина). Згідно до ергономічних вимог тривалість завдань комп’ютерних ігор не повинна перебільшувати 10-15 хвилин, – це максимальний час, протягом якого діти можуть концентрувати увагу. Як показують педагогічні спостереження, при збільшенні тривалості гри можуть виявлятися ознакистомлення, у результаті чого діти починають робити помилки, яких не було на початку гри.

Тому при використанні комп’ютерних ігор слід особливо враховувати вік дитини, її психічний та фізичний розвиток. Тільки тоді вплив розвиваючих ігор буде позитивним, а саме, за допомогою розвиваючих комп’ютерних ігор дитина навчиться:

  • мислити  логічно  і  включати  розсудливу  діяльність;
  • запам’ятовувати  досить  великі  обсяги   інформації;
  • розвивати  дрібну моторику рук і очей;
  • розвивати  образнее  мислення;
  • бути  зібраним  і  уважним  у  потрібні  моменти;
  • розвивати  просторове  мислення.

Граючи  в  розвиваючі ігри, діти вчаться продумувати свої дії, замислюватися над тим, до чого вони приведуть, тобто робити приблизні прогнози, засвоювати і узагальнювати велику кількість інформації. Важливо також, що за допомогою логічних ігор дитина вчиться шукати різні шляхи вирішення завдання і швидше освоює багато понять.

Розвиваючі  ігри  можуть бути дуже різноманітними, розрахованими на різний вік і характер дитини. Певна гра тренує якісь конкретні навички, тому уважно вибирайте іграшку, в залежності відзавдання, яке хочете поставити дитині. Існують також ігри для дівчаток та хлопчиків, в яких враховуються особливості їхньої психіки.

Найкраще  вибирати ігри помірної складності і поступово пропонувати більш важкі завдання. Для рухливих непосидючих дітей підходять ігри більш коротші за часом, але  динамічніші. Спокійним  дітям можна пропонувати більш довші за часом  ігри.

Слід бути дуже обережними, адже багато комп’ютерних ігор містять в собі сцени насильства. І дитина, граючи в них, поринає у світ, де він досить натуралістично  калічить ворогів або взагалі розстрілює людей. Існує побоювання, що при цьому він звикає до виду крові та трупів, і переносить агресію і спокійне ставлення до насильства в реальнее життя.

Отже порібно використовувати можливості комп’ютера для того, щоб допомогти дитині придбати нові навички та розвинути потрібні психічні характеристики. Але завжди пам’ятати про небезпеку зловживань. Тоді комп’ютерні ігри принесуть дитині тільки користь.

Список використаних джерел

  1. Почепцов Г. Г. Медіа: теорія масових комунікацій : навч. посіб. / Г. Г. Почепцов. — К.: Алтерпрес, 2008. — 403 с.
  2. Фомічова Ю. В., Шмельов А. Г., Бурмістров І. В. Психологічні кореляти захопленості комп’ютерними іграми / / Вісник МГУ. Сер 14. Психологія. 2013. № 3. С. 27-39.
  3. Арестова О. Н., Бабанин Л.  Н., Войскунский А.Е. Мотивация пользователей Интернета. Доступно в Інтернеті: http://www.relarn.ru/human/motivation.txt
  4.  Иванов М .С. Психологические аспекты негативного влияния игровой компьютерной зависимости на личность человека. Доступно в Інтернеті:http://www.sanaris.com.ua/experts_and_services/info/specialist/psihoterapevt/2005/09/14/psihologicheskie_asp_2030.

One Reply to “Тубальцев С.О. КОМП’ЮТЕРНІ ІГРИ В ДИТЯЧОМУ ВІЦІ: КОРИСТЬ ЧИ ШКОДА?”

  1. Як на мій погляд, дана тема є надзвичайно актуальною, і сучасним батькам потрібно контролювати доступ дитини до комп’ютера.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *