Дата зміни інформації:

Фесенко А.О. ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У РОБОТІ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА

ІІІ курс, факультет соціальної та психологічної освіти

Білятинська І.М., викладач кафедри інформатики та ІКТ

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини,

м. Умань

Сьогодні інформаційні технології стали невід’ємною частиною сучасного світу, вони значною мірою визначають подальший економічний та суспільний розвиток людства. У цих умовах революційних змін вимагає й психологічна служба в системі освіти.  Тому, актуальність даного питання має місце у сучасному освітньому середовищі, адже нині ефективне та якісне виконання своєї  роботи спеціалістами не може здійснюватися без використання засобів і можливостей, які надають комп’ютерні технології та мережа Інтернет. Вони допомагають психологу краще підготуватися до виконання своєї роботи, опрацьовувати матеріали проведеного ним дослідження, тощо. Психолог має можливість отримувати найновішу інформацію, активно спілкуватися з колегами, учнями та батьками. Завдяки цьому підвищується авторитет спеціаліста, який повинен бути носієм культури, знань, усього передового.

Інтенсивний розвиток інформаційних і комп’ютерних технологій та простий доступ до глобальної мережі Інтернет відкриває багато нових можливостей перед  психологом, наприклад створення спеціалізованих сайтів для батьків та їхніх дітей. Цей інформаційний ресурс призначений для надання дітям, їх батькам, педагогам інформації про різноманітні психічні процеси, розвиток дитини, проблеми які найчастіше зустрічаються, новини в галузі психологічних досліджень , а також сайт може містити збірки психологічних тестів за допомогою яких можна дослідити індивідуальні властивості особистості. На сторінках таких сайтів батьки можуть отримати інформацію про методи зміцнення здоров’я дітей, їх безпеку, правила поведінки дитини в сім’ї та в суспільстві, корисні поради з навчання і виховання дошкільників. Телекомунікації дозволять батькам у реальному режимі часу відстежувати освітньо-виховний процес своїх дітей, отримувати інформацію про проблеми, що виникають у навчанні і поради, спрямовані на усунення конкретних проблем у взаємодії з педагогом. Комп’ютер, також,  доцільно використовувати і для класичного тестування, причому в будь-якій галузі. На думку психологів, за умови грамотного підходу саме комп’ютерні тести можуть допомогти розкрити рівень розвитку вмінь майбутніх спеціалістів до виконання операцій змістовно-логічного мислення.

Отже, використання комп’ютерів сприяє покращенню ефективності роботи практичних психологів. Сучасні інформаційні технології полегшують та покращують роботу спеціалістів із цієї галузі людського знання, відкриваючи перед ними безліч нових можливостей.

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

1 Закон Украины «О национальной программе информатизации». — Голос Украины. 7.04.1998.

2. Гершунский Б.С. Компьютеризация в сфере образования: Проблемы и перспективы. — М.: Педагогика, 1987. – 264 с.

3. Дидактические основы компьютерного обучения: Межвуз. сб. научн. тр. ЛТИ им. А.И Терцена.; Редкол.: В.А. Извозчиков (отв. ред.) и др. — Л., 1989. – 204 с.

4. Международная научно-практическая конференция Elbrus-97. Новые информационные технологии и их региональное развитие: Тезисы докладов. Нальчик: Каб.-Балк. Ун-т, 1998. – 226 с5.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *