Дата зміни інформації:

Брацішевська Г.О. ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯ НА УРОКАХ АЛГЕБРИ І ПОЧАТКІВ АНАЛІЗУ В ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ШКОЛІ

V курс, фізико-математичний факультет

Тягай І.М.

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань 

Одним з напрямків модернізації системи навчання є удосконалення методів і форм навчання. Всім відомо, що навчання у загальноосвітній школі має бути орієнтоване на забезпечення самовизначення особистості, створення умов для самореалізації, що можливо при таких умовах: наявність групової роботи учнів між собою, з вчителем, з навчальною інформацією. Цим умовам відповідає використання методів та технологій інтерактивного навчання, які представляють собою систему правил організації продуктивної взаємодії між учнями, при якій відбувається засвоєння нового досвіду, отримання нових знань.

Сучасне суспільство характеризуються стрімким розвитком інформаційно-комп’ютерних технологій навчання. Швидкий розвиток і використання комп’ютерних технологій у всіх сферах життя сприяли відповідним змінам в освіті. Сьогодні значна увага приділяється методам інтерактивного навчання із застосуванням комп’ютерних технологій, що реалізують діяльнісний підхід до навчання. На сьогодні розроблено значну кількість програмних засобів, орієнтованих на використання при вивченні математики. Це такі програми, як GRAN, Cindirella, Maple, MathCAD, Mathematika, MathLab та інші. Вказані програмні засоби призначені перш за все для розв’язування широкого класу задач шляхом моделювання об’єктів, що фігурують в умові задачі.

Наведемо фрагмент уроку з алгебри і початків аналізу під час вивчення теми “Побудова графіків елементарних функцій методом геометричних перетворень” з використанням інтерактивної технології “Громадське слухання” із застосуванням ППЗ GRAN-2D.

Наведемо приклади використання елементів інтерактивного навчання у поєднанні з прикладним-програмним забезпеченням (ППЗ) GRAN. Доцільно на уроках алгебри і початків аналізу під час вивчення теми “Функції і їх графіки” використовувати інтерактивну технологію “Мікрофон”, яка допоможе швидко перевірити знання учнів. Так, наприклад, за допомогою ППЗ GRAN можна побудувати графіки таких функцій:

1

тощо, відображаючи зображення за допомогою проектора на екрані чи мультимедійній дошці. Учні мають проаналізувати графік та назвати її аналітичний вигляд. Аналогічно можна застосовувати технологію “Мозковий штурм”, будуючи графіки таких функцій:

2

Учні повинні проаналізувати графік, розкрити алгоритм побудови кожного з графіків.

Отже, використання технологій інтерактивного навчання у поєднанні із прикладними програмними засобами створює умови для розвитку самореалізації особистості та допомагає досягти високого інтелектуального розвитку учнів.

Список використаних джерел

  1. Концепція загальної середньої освіти (12-річна школа). Нормативно-правове забезпечення освіти. У 4 ч. – Харків: Видав. гр. “Основа”, 2004. – Ч. І. – 144 с.
  2. Жалдак М. І. Комп’ютер на уроках математики : посібник [для вчителів] / М. І. Жалдак. – К. : Техніка, 1997. – 304 с.
  3. Тягай І.М. Використанням ППЗ GRAN на практичних заняттях з елементарної математики / І.М. Тягай // Науковий часопис НПУ імені Н.П. Драгоманова. Серія №2. Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання : зб. наук. пр. – К. : НПУ імені М.П. Драгоманова, 2014. – № 21(2). – С. 184 – 190.  

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *