Дата зміни інформації:

Грикун Д.І. ХУДОЖНЬО–ЕСТЕТИЧНЕ ВИХОВАННЯ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ

5 курс Інститут інформатики

канд. пед. наук, доцент Підгорна Т.В.

Національний педагогічний університет імені М.П.Драгоманова

м. Київ

Художньо – естетичне виховання у широкому значенні розуміється як «формування естетичних якостей особистості через залучення до цінностей мистецтва, вітчизняної та світової культури»; у педагогічному значенні як «забезпечення спеціально організованих умов для духовного збагачення особистості засобами мистецтва, формування естетичної культури, світоглядних уявлень, ціннісних художніх орієнтацій у соціокультурному  просторі» [1, с.4-5]. На уроках інформатики художньо – естетичне виховання можна здійснювати з використанням комп’ютерного мистецтва.

Комп’ютерне мистецтво – творча діяльність, заснована на використанні інформаційних (комп’ютерних) технологій, результатом якої є художні твори в цифровій формі. Хоча термін може застосовуватися до творів мистецтва, створених спочатку з використанням інших медіа або від сканованих, він завжди відноситься до творів мистецтва, що були модифіковані за допомогою комп’ютерних програм.

До комп’ютерного мистецтва належать [3]: цифровий живопис; комп’ютерна графіка; ASCII art; ANSI art; демо; комп’ютерна музика; гіпертекстова література.

Наприклад, на уроці інформатики учням 10 класу за профільним рівнем загально освітніх загальних закладів можна запропонувати створити зображення «Зимовий пейзаж»:

1

Отже, естетичне виховання відіграє важливу роль у формуванні особистості. Воно дозволяє вчителю створювати „ естетичне поле ” [3, c. 185] не лише на уроках мистецького циклу, але й під час вивчення інформатики.

Список використаних джерел

  1. Концепція художньо-естетичного виховання учнів у загальноосвітніх навчальних закладах України(Л.Масол)//Шкільний світ(вкладка).-2002.-№9.-С.1-16
  2. Художня культура [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://artculture.ua/index/digital_art/0-4.
  3. Лещенко М.П. Щастя дитини – єдине щастя на землі: до проблеми педагогічної майстерності: навч.-метод. посіб.: [у 2 ч.] / Марія Лещенко //– К.: АСМІ, Ч.2. – 2003.– 240 с.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *