Дата зміни інформації:

Гуляр О.П. ФОРМУВАННЯ ІКТ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МАТЕМАТИКИ

V курс, фізико-математичний факультет

Годованюк Т.Л., канд.. пед.. наук, доцент

Уманський державний педагогічний університет імені Павла тичини

Умань

Реформування сучасної освіти відбувається в умовах бурхливого розвитку інформаційних технологій. Постає необхідність у стовідсотковому впровадженні у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій. Саме тому, особливої актуальності набувають нові підходи до підготовки педагогічних працівників, пріоритетними серед яких є впровадження новітніх інформаційно-комунікаційних технологій, що мають забезпечити доступність і ефективність освіти, удосконалення навчально-виховного процесу та підготувати до подальшої педагогічної діяльності.

Питання використання засобів інформаційних технологій у процесі професійної підготовки знайшли відображення в роботах А. Андрющак, В. Білошапко, С. Бешенкова, І. Богданової, В. Виноградова, Р. Гуревича, М. Жалдака, Н. Клокар, А. Кузнєцова, В. Лєдньова, Ю. Триуса, І. Роберт, В. Шевченка та ін.

Тому однією з умов успішної реалізації завдань інформатизації освіти є розв’язання проблеми підготовки майбутніх учителів, зокрема математики, до використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у своїй професійній діяльності та формування у них як професійної інформаційної, так і загальної інформаційної культури. Сучасний учитель повинен розуміти, що підвищення власної ІКТ-компетентності дозволить йому інтенсифікувати та полегшити свою працю.

Інформаційно-комунікаційна компетентність – здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології для доступу до інформації, її визначення (ідентифікації), організації, оброблення, а також її створення-продукування і передавання-поширення, яка достатня для того, щоб успішно жити і працювати в умовах інформаційного суспільства, умовах економіки, яка заснована на знаннях [2].

Під інформаційно-комунікаційною компетентністю вчителя математики розуміють рівень оволодіння і використання інформації в навчальному процесі.

До найбільш значущих інформаційно-комунікаційних компетентностей майбутнього вчителя математики можна віднести [1]:

  • знання і використання раціональних методів пошуку й зберігання інформації в сучасних інформаційних масивах;
  • володіння навичками роботи з різними видами комп’ютерної інформації;
  • уміння представити інформацію в Інтернет;
  • володіння навичками організації і проведення уроків і позакласних заходів за допомогою комп’ютерних та інтернет-технологій;
  • уміння організовувати самостійну роботу учнів за допомогою інтернет-технологій;
  • володіння навичками застосування ІКТ та інтернет-технологій щодо викладання шкільного курсу математики, з урахуванням його специфіки.

Формування ІКТ- компетентності майбутнього вчителя математики розглядається, сьогодні, як невід’ємна складова реформи системи вищої педагогічної освіти в цілому. Основна мета якої передбачає підготовку освіченого фахівця відповідно до вимог інформаційного суспільства, формування необхідних знань, умінь і навичок та формування компонентів інформаційної культури.

У зв’язку з цим гостро постає проблема підготовки інформаційно компетентних педагогів засобами інформаційно-комунікаційних технологій, формування яких йде впродовж усього навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах. Підтвердженням цього є залучення студентів до виконання системи професійно-орієнтованихї завдань із використанням ІКТ.  Так, наприклад, на заняттях з курсу вивчення методики навчання математики студентам слід пропонувати виконати навчальні проекти до окремих тем шкільного курсу математики. На заняттях з математичних дисциплін – виконувати завдання з використанням програмних педагогічних засобів, які в подальшому можна буде застосувати під час навчання учнів математиці. Ці та інші види діяльності студентів під час навчання в університеті спрямовані насамперед на:

  • освоєння ними знань і умінь в області інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій;
  • розвиток комунікативних здібностей майбутнього вчителя;
  • уміння орієнтуватися в інформаційному просторі, аналізувати інформацію, здійснювати рефлексію своєї діяльності і її результатів.

Список використаних джерел

  1. Коношевський Л.Л. Формування інформаційно-комунікаційної компетентності майбутніх учителів математики – [Електронний ресурс] – Режим доступу : www.kpi.kharkov.ua/..
  2. Шестипалюк О.В. Формування інформаційно-комунікаційної компетентності майбутнього педагога / О. В. Шестипалюк // Інформаційно-телекомунікаційні технології в сучасній освіті: досвід, проблеми, перспективи : зб. наук. пр.. – Ч. І / за ред.: М. М. Козяра, Н. Г. Ничкало. – Львів : ЛДУ БЖД, 2009. – С. 137-141.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *