Дата зміни інформації:

Гурдзан Т. В. ПЕРСПЕКТИВИ ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В НАВЧАЛЬНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

V курс IV група Природничо-географічний факультет

Стеценко Н.М.

Уманський державний педагогічний університет ім. Павла Тичини

З плином часу інформаційні технології втрачають свою актуальність. Тому в сучасному світі, постійно удосконалюються та з’являються новітні технології, які покращують всебічний розвиток людини.

Традиційне  навчання  спрощує  здатність  учнів  осягнути  навчальний матеріал  і  перешкоджає  їх  розумінню  структури  та  змісту  навчальних предметів,  робить  пасивними  одержувачами  знань.  Тож  у  зв’язку  з активним  розвитком  комп’ютерних  технологій  та  Інтернету  сьогодні  є досить  актуальним  використання  різноманітних  мультимедійних  засобів навчання.

Актуальність  мого  дослідження  пов’язана  з  тим,  що  мультимедійні технології  завдяки  своїм  можливостям  дають  змогу  активно використовувати  в  процесі  навчання  комп’ютерні,  зокрема  програмні, засоби  навчання.  Мультимедійні технології  можуть  застосовуватися  при проведенні  практично  будь-яких  видів  навчальних  занять.  Використання мультимедійних технологій  дає  можливість  отримувати  велику  кількість навчальної  інформації  в  доступній  формі  із  мінімальними  витратами ресурсів.  Саме  завдяки  цьому  мультимедійні технології  набувають  все більшого  розповсюдження  та  популярності  в  системі  сучасної  освіти  у  школі.

Враховуючи цінність даної проблеми та її недостатню розробленість, метою моєї роботи є розробка завдань з використанням мультимедіа, що допомагатимуть в побудові ефективної співпраці вчителя та учнів у середній школі.

Мультимедійні технологія — це технології, які дозволяє за допомогою комп’ютера інтегрувати, обробляти і водночас відтворювати різноманітні типи сигналів, різні середовища, засоби і способи обміну даними, відомостями [1; 120 c.].

У новітніх науково-педагогічних працях приділяється увага на високому рівні мультимедійних ресурсів (Н. Савченко, О. Шликова). Зокрема, у роботах Ю. Казакова, Л. Шевченко розкриваються педагогічні умови використання медіа-освіти в процесі підготовки майбутніх учителів. Організаційні та психолого-педагогічні основи використання мультимедійних технологій розроблені в дослідженнях С. Архангельського, О. Горячева, Т. Корольової. На сьогоднішній день надбано практичний досвід використання мультимедіа у навчанні (Ю. Громова, І. Мураль, Л. Югова), який засвідчує інтерес педагогів-практиків до пошуку шляхів використання мультимедіа.

Для практичного підтвердження ми  провели  мультимедійні уроки для покращення рівня знань з інформатики, а  також   для  підвищення їх активності, зацікавленості навчальним матеріалом. Намагатись стимулювати їх до здобуття додаткових знань. Адже знання з інформатики дають поштовх до вдосконалення новітніх технологій. Для проведення мультимедійного уроку ми використовували інтерактивну дошку SMART Board 680.

Інтерактивна дошка — це сенсорний екран, яким можна керувати не тільки за допомогою мишки комп’ютера, а й дотиком пальця, робити надписи спеціальними кольоровими маркерами. Інтерактивна дошка використовується в комплексі з комп’ютером, мультимедійним проектором і мультимедійним продуктом [2; 80 c.].

Перед  початком проведення мультимедійних уроків ми здійснили зріз знань, та провели тестування яке дозволило нам краще проаналізувати застосування педагогами мультимедійних технологій  на уроках.

1

Рис.1. Мультимедійний урок

Провівши мультимедійні уроки з інтерактивною дошкою, ми помітили, що навчальні досягнення з інформатики зросли у 2 рази. Також було помічено, що учні працюють більш творчо.

При роботі з інтерактивною дошкою учені засвоюють інформацію не тільки візуальним і аудіальним каналами сприйняття, але і через кінестетичний – кожний учень обирає найбільш зручний для себе спосіб сприйняття інформації при роботі з інтерактивною дошкою. Інтерактивна дошка робить навчальні заняття цікавими, розвиває мотивацію, звільняє від необхідності записувати завдяки можливості збереження всього з дошки. Учні краще розуміють матеріал завдяки більш чіткому, ефективному і динамічному поясненні.

Список використаної літератури

1.      Бент Б. Андресен. Мультимедиа в образовании : спец. учеб.курс / Бент Б. Андресен, Катя Ванден Бринк. – 2-е изд., испр. и доп. – М. : Дрофа, 2007. – 223 с.

2.      Використання інтерактивних методів та мультимедійних засобів у підготовці педагога : [зб. наук. праць] / Кам’янець-Подільський держ. ун-т / В. М. Федорчук (відп. ред.). – Кам’янець-Подільський : Абетка-НОВА, 2003. – 208 с.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *