V курс IV група Природничо-географічний факультет
Стеценко Н.М.
Уманський державний педагогічний університет ім. Павла Тичини
З плином часу інформаційні технології втрачають свою актуальність. Тому в сучасному світі, постійно удосконалюються та з’являються новітні технології, які покращують всебічний розвиток людини.
Традиційне навчання спрощує здатність учнів осягнути навчальний матеріал і перешкоджає їх розумінню структури та змісту навчальних предметів, робить пасивними одержувачами знань. Тож у зв’язку з активним розвитком комп’ютерних технологій та Інтернету сьогодні є досить актуальним використання різноманітних мультимедійних засобів навчання.
Актуальність мого дослідження пов’язана з тим, що мультимедійні технології завдяки своїм можливостям дають змогу активно використовувати в процесі навчання комп’ютерні, зокрема програмні, засоби навчання. Мультимедійні технології можуть застосовуватися при проведенні практично будь-яких видів навчальних занять. Використання мультимедійних технологій дає можливість отримувати велику кількість навчальної інформації в доступній формі із мінімальними витратами ресурсів. Саме завдяки цьому мультимедійні технології набувають все більшого розповсюдження та популярності в системі сучасної освіти у школі.
Враховуючи цінність даної проблеми та її недостатню розробленість, метою моєї роботи є розробка завдань з використанням мультимедіа, що допомагатимуть в побудові ефективної співпраці вчителя та учнів у середній школі.
Мультимедійні технологія — це технології, які дозволяє за допомогою комп’ютера інтегрувати, обробляти і водночас відтворювати різноманітні типи сигналів, різні середовища, засоби і способи обміну даними, відомостями [1; 120 c.].
У новітніх науково-педагогічних працях приділяється увага на високому рівні мультимедійних ресурсів (Н. Савченко, О. Шликова). Зокрема, у роботах Ю. Казакова, Л. Шевченко розкриваються педагогічні умови використання медіа-освіти в процесі підготовки майбутніх учителів. Організаційні та психолого-педагогічні основи використання мультимедійних технологій розроблені в дослідженнях С. Архангельського, О. Горячева, Т. Корольової. На сьогоднішній день надбано практичний досвід використання мультимедіа у навчанні (Ю. Громова, І. Мураль, Л. Югова), який засвідчує інтерес педагогів-практиків до пошуку шляхів використання мультимедіа.
Для практичного підтвердження ми провели мультимедійні уроки для покращення рівня знань з інформатики, а також для підвищення їх активності, зацікавленості навчальним матеріалом. Намагатись стимулювати їх до здобуття додаткових знань. Адже знання з інформатики дають поштовх до вдосконалення новітніх технологій. Для проведення мультимедійного уроку ми використовували інтерактивну дошку SMART Board 680.
Інтерактивна дошка — це сенсорний екран, яким можна керувати не тільки за допомогою мишки комп’ютера, а й дотиком пальця, робити надписи спеціальними кольоровими маркерами. Інтерактивна дошка використовується в комплексі з комп’ютером, мультимедійним проектором і мультимедійним продуктом [2; 80 c.].
Перед початком проведення мультимедійних уроків ми здійснили зріз знань, та провели тестування яке дозволило нам краще проаналізувати застосування педагогами мультимедійних технологій на уроках.
Рис.1. Мультимедійний урок
Провівши мультимедійні уроки з інтерактивною дошкою, ми помітили, що навчальні досягнення з інформатики зросли у 2 рази. Також було помічено, що учні працюють більш творчо.
При роботі з інтерактивною дошкою учені засвоюють інформацію не тільки візуальним і аудіальним каналами сприйняття, але і через кінестетичний – кожний учень обирає найбільш зручний для себе спосіб сприйняття інформації при роботі з інтерактивною дошкою. Інтерактивна дошка робить навчальні заняття цікавими, розвиває мотивацію, звільняє від необхідності записувати завдяки можливості збереження всього з дошки. Учні краще розуміють матеріал завдяки більш чіткому, ефективному і динамічному поясненні.
Список використаної літератури
1. Бент Б. Андресен. Мультимедиа в образовании : спец. учеб.курс / Бент Б. Андресен, Катя Ванден Бринк. – 2-е изд., испр. и доп. – М. : Дрофа, 2007. – 223 с.
2. Використання інтерактивних методів та мультимедійних засобів у підготовці педагога : [зб. наук. праць] / Кам’янець-Подільський держ. ун-т / В. М. Федорчук (відп. ред.). – Кам’янець-Подільський : Абетка-НОВА, 2003. – 208 с.