Дата зміни інформації:

Дученко М.О. ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ІНТЕРЕСУ УЧНІВ ДО ЗНАНЬ З ІНФОРМАТИКИ

Науковий керівник: Ткачук Г.В.

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Важлива роль нових інформаційних технологій в освіті полягає в наданні якісно нових можливостей навчання, стимулюють розвиток дидактики та методики, сприяють створенню нових форм навчання і освіти.

Хмарні технології (обчислення) – це технології розподіленої обробки даних, в якій комп’ютерні ресурси і потужності надаються користувачеві як Інтернет-сервіс.

Над впровадженням та використанням хмарних технологій працювали такі науковці, як З. С. Сейдаметова, Е. І. Аблялімова, Л. М. Меджитова, А. А. Кір’янов, А. А. Ковзаліна та Г. В. Ткачук. В даний час ці технології доступні кожному користувачеві Інтернету і знаходять все більш активне застосування.

Дослідження сутності та основних характеристик хмарних технологій є актуальним  на сьогоднішній момент, тому є можливість і доцільність їх застосування в освітньому процесі сучасної школи.

Нами був розроблений урок на тему «Хмарні технології як сервіси мережі Інтернет» з метою ознайомлення учнів з хмарними технологіями та підвищенням інтересу знань до інформатики. Цей урок можна провести в межах розділу – «Програмні засоби навчального призначення», а саме під час розглядання підрозділу – «Навчання в Інтернеті», в  10 класі для підвищення інтересу знань учнів до інформатики.

Згідно з темою, ми виділили основні цілі даного уроку:

  1. Ознайомити учнів з поняттям хмарні технології, а також можливостями хмарного сервісу Документи Google.
  2. Розвиток прийомів розумової діяльності (вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки).
  3. Виховання самостійності, ІКТ-компетентності.

         При проведенні уроку, слід використовувати такі обладнання, як : комп’ютери з виходом в Інтернет, інтерактивна дошка, картки із завданнями практичної частини уроку, опорний конспект уроку.

Нами  охарактеризовано структуру уроку, яка включає 7 етапів, серед яких: організаційна частина, актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності, пояснення нового навчального матеріалу, практична робота, узагальнення й систематизація та домашнє завдання.

Під час організаційного моменту, учням буде роздано опорний конспект, який лежатиме в них на столах і під час уроку, вони працюватимуть з ним. Це з економить час на уроці, оскільки учні не записуватимуть визначення, а лише ознайомляться з ними. Опорний конспект, розроблений для кожного учня і по закінченню уроку, кожен учень забирає його додому.

При актуалізації опорних знань, учням пропонується згадати вивчений в 9 класі матеріал за допомогою розподілення запропонованих термінів за групами. Для виконання даного завдання, учням потрібно на інтерактивній дошці клацнути стилусом по об’єкту, а потім клацнути там, куди треба помістити цей об’єкт.

Під час мотивації навчальної діяльності, вчитель повинен звернути увагу на те, що хмарні технології учні вивчають для підвищення ефективності процесу навчання, зробивши його максимально цікавим і корисним, а також ці технології розкриють перед ними нові інтерактивні можливості для розвитку їх творчих навичок.

Під час пояснення нового матеріалу, вчитель повинен розповісти учням, що таке хмарні технології, розглянути хмарні сервіси та один з них – Google Docs.

Після чого відбувається практична робота,де за вказівками вчителя, учні працюють з сервісом – Google Drive, а саме вони повинні розробити презентацію.

На завершальному етапі, вчитель задає домашнє завдання.

Під час уроку ми проводили анкетування, дослідження в ньому проводили в 2 етапи. На першому етапі  ми провели дослідження, що дозволило встановити рівень початкових знань учнів з навчальної дисципліни «Інформатика», а на другому – кінцевий рівень знань.

Провівши  дослідження серед учнів 10-А та 10-Б класу, ми можемо зробити такі висновки.

Під час використання хмарних технологій на уроках інформатики, в учнів підвищується інтерес знань до інформатики. Проведене анкетування, дало змогу порівняти рівень знань учнів до використання хмарних технологій та після їх використання. Дані результати, свідчать про ефективність проведеної методики під час уроку з інформатики.

Актуальність застосування нових інформаційних технологій продиктована, насамперед, педагогічними потребами в підвищенні ефективності розвивається навчання, зокрема, потребою формування навичок самостійної навчальної діяльності, «дослідницького, креативного підходу в навчанні, формування критичного мислення, нової культури». В даний час, зі стрімким наростанням обсягу інформації, знання самі по собі перестають бути самоціллю, вони стають умовою для успішної реалізації особистості, її професійної діяльності.

Список використаних джерел

  1. Сейдаметова З.С. Хмарні технології в освіті / З.С. Сейдаметова, Е.І. Аблялімова, Л.М. Меджитова, С.Н. Сейтвеліева, В.А. Темненко. – Сімферополь : «ДіАйПі», 2012. – 204 с.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *