Дата зміни інформації:

Ємеліна К. О. НАВЧАННЯ УЧНІВ І СТУДЕНТІВ У ГАЛУЗІ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

студентка 3 курсу відділення початкової освіти

Керівник: Поштарук Л.І.

 Уманський гуманітарно-педагогічний коледж імені Т.Г.Шевченка

Згідно з Законом України «Про Основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007–2015 роки», одним із пріоритетних напрямів державної політики є розвиток інформаційного суспільства в Україні та впровадження новітніх інформаційно-комунікаційних технологій в усі сфери суспільного життя [1].

Інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) – сукупність методів, засобів та прийомів пошуку, зберігання, опрацювання, подання і передавання графічних, текстових, цифрових, аудіо- та відеоданих на базі персональних комп’ютерів, комп’ютерних мереж і засобів зв’язку [2, c. 12].

Нині ІКТ використовуються практично у всіх сферах людської діяльності, зокрема і в освітній галузі. На думку М. І. Жалдака, широке використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в навчальному процесі дає можливість розкрити значний гуманітарний потенціал всіх дисциплін, завдяки формуванню наукового світогляду, розвитку аналітичного і творчого мислення, суспільної свідомості і свідомого ставлення до навколишнього світу [3].

Сучасний рівень розвитку ІКТ значно розширює можливості доступу до навчальних відомостей для викладачів та студентів, підвищує ефективність управління освітньою установою як соціально-педагогічною системою, спрощує інтеграцію регіональної системи освіти в загальнодержавну і світову, значною мірою сприяє доступу до міжнародних джерел в галузі освіти, науки та культури тощо [4].

О. В. Співаковський зазначає, що використання сучасних інформаційних технологій в освіті сприяє: розкриттю, збереженню і розвитку індивідуальних здібностей учнів, притаманного кожній людині унікального поєднання особистісних якостей; формуванню пізнавальних інтересів, прагнення до самовдосконалення та самореалізації школярів; забезпеченню комплексності вивчення явищ дійсності, нерозривності взаємозв’язку між природознавством, технікою, гуманітарними науками і мистецтвом; постійному динамічному оновленню змісту, засобів, форм і методів процесів навчання і виховання [5, с. 26].

Висвітлення проблем та перспектив застосування ІКТ при вивченні різних навчальних предметів та особливості їх впровадження у навчальний процес розглядаються у багатьох дослідженнях вітчизняних та зарубіжних науковців.

Проте використання ІКТ у навчальному процесі не обмежується лише розв’язанням зазначених педагогічних завдань, а й має значні дидактичні можливості для активізації пізнавальної діяльності.

Застосування інформаційно-комунікаційних технологій відіграє чималу роль у формуванні комунікативної компетенції, тому що вони не тільки реалізують особистісно-орієнтований підхід в освіті ХХІ століття, а й сама освіта ХХІ століття неможлива без комп’ютерних засобів в епоху інформаційного розвитку суспільства, широкого застосування комп’ютерів і з урахуванням створення загальносвітової комп’ютерної інформаційної мережі Інтернет [2].

Сучасні комп’ютерні технології сприяють розвитку спостережливості, здібностей визначати спільні та відмінні риси, аналізувати, виявляти приховані закономірності, тобто саме тих якостей, що необхідні учневі для майбутньої професійної діяльності.

Використання ІКТ у процесі професійного навчання створює можливість для більш предметного ознайомлення учнів із технікою (в тому числі комп’ютерною) та її використанням у сучасному виробництві. Це сприяє розширенню в учнів світогляду, розвитку обізнаності в різних сферах людського життя, бачення проблем сучасного виробництва й життя. Творча людина не обмежується якимось одним видом діяльності, вона має бути компетентною в широкому колі питань.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Закон України «Про Основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007-2015 роки» // Урядовий кур’єр. – 14.02.2007. – № 28.
  2. Морзе Н. В. Методика навчання інформатики. В 4-х частинах / Н. В. Морзе. – К. : Навчальна книга, 2003. – Ч. 1. Загальна методика навчання інформатики – 254 с.
  3. Жалдак М. І. Педагогічний потенціал впровадження дистанційних форм навчання // Матеріали науково-методичного семінару «Інформаційні технології в навчальному процесі». – Одеса : Вид. ВМВ, 2009. – С. 6–8.
  4. Співаковський О. В. Теоретико-методичні основи навчання вищої математики майбутніх вчителів математики з використанням інформаційних технологій: дис. д-ра пед. наук : 13.00.02. / Співаковський Олександр Володимирович. – К., 2004. – 534 с.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *