Дата зміни інформації:

Єрмак Д. М. ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ

ІV  курс, фізико-математичний факультет

викладач  І.М. Білятинська

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

У міру інформатизації нашого суспільства зростає потреба у навчанні та вихованні дітей, здатних жити у відкритому суспільстві, що мають цілісне уявлення про світ і його інформаційну єдність. У той же час, в період бурхливої інформатизації суспільства, для розвитку людини набувають значимості уміння збирати необхідну інформацію, висувати гіпотези, робити висновки, використовувати у своїй діяльності нові інформаційні технології (ІКТ). В таких умовах, повстає гостра необхідність у використанні ІКТ в навчальному процесі, в тому числі і на уроках математики.

Під час вивчення математики використання сучасних інформаційних технологій може суттєво вплинути на якість навчального процесу та вирішити ряд проблем. Так, наприклад, можна вирішити проблему дефіциту рухливої наочності, коли діти під керівництвом вчителя на екрані монітора порівнюють способом накладання геометричні фігури, аналізують взаємовідносини множин. Екран притягує увагу, якої часом не можна добитися при фронтальній роботі з класом. На екрані можна швидко виконати різного роду перетворення.

Інформаційні технології надають інформацію в різних формах і тим самим роблять процес навчання більш ефективним. Економія часу, необхідного для вивчення конкретного матеріалу, в середньому становить 30%, а набуті знання зберігаються в пам’яті значно довше [1, c.48].

При використанні інформаційних технологій в процесі навчання відбувається суттєва зміна навчального процесу:

• переорієнтація на розвиток мислення та уяви, як основних процесів пізнання, необхідних для якісного навчання;

• забезпечується ефективна організація пізнавальної та самостійної діяльності учнів;

• з’являється здатність до співпраці, самовдосконалення, творчості та ін.

На уроках математики широко використовуються презентації та слайд-шоу. Вони дозволяють наочно і доступно пояснити дітям матеріал.

Досвід показує, що використання інформаційних технологій на уроці здатне перетворити навчальний процес, зробивши його більш ефективним і привабливим для учнів. Навчання з використанням новітніх засобів стає для дитини творчим пошуком, від якого можна отримати задоволення і завдяки якому можна самоствердитися [2, c.247].

Таким чином, з усього вище написаного можна зробити наступні висновки: в сучасний навчальний процес впроваджуються нові методи навчання, які відроджують досягнення експериментальної педагогіки минулого століття, що побудовані на принципі саморозвитку, активності особистості. До одного з найважливіших методів належить впровадження інформаційних технологій у навчанні учнів та використання їх на таких предметах, як математика.

Список використаних джерел

  1. Інформаційні та дистанційні технології в освіті: шлях у XXI столітті. – М.: 1999. – 256 с.
  2. Баришнікова Г.Б. Психолого-педагогічні теорії і технології початкової освіти. – Я.: ЯГПУ, 2009 – 421 с.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *