Дата зміни інформації:

Кафланова Д. О. НАВЧАННЯ УЧНІВ І СТУДЕНТІВ У ГАЛУЗІ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

студентка 3 курсу відділення початкової освіти

Уманського гуманітарно-педагогічного коледжу ім. Т.Г Шевченка

Керівник: Поштарук Л.І

Умань

Сьогодні інформаційні технології стали невід’ємною частиною сучасного світу, вони значною мірою визначають подальший економічний та суспільний розвиток людства. У цих умовах революційних змін вимагає й система навчання. Звідси можна сказати, що актуальність даного питання має місце у сучасному освітньому середовищі, адже нині якісне викладання дисциплін не може здійснюватися без використання засобів і можливостей, які надають комп’ютерні технології та Інтернет. Вони дають змогу вчителю краще подати матеріал, зробити його більш цікавим, швидко перевірити знання учнів та підвищити їхній інтерес до навчання. Вчитель має можливість отримувати найостаннішу інформацію, активно спілкуватися з колегами, учнями та батьками. Завдяки цьому підвищується авторитет вчителя, він дійсно може бути носієм культури, знань, усього передового.

Оскільки, застарілі методи та засоби навчання не відповідають нинішнім вимогам сучасного уроку і не підлягають тенденціям стрімкого розвитку науково-технічного прогресу, то це спонукає викладачів до впровадження інноваційних методів навчання та використання й адаптування цих технологій в навчальний процес. Особливо ця проблема гостро постає при формуванні професійних умінь та навичок, оскільки для ефективнішого їх засвоєння, навчальний процес вимагає використання великої кількості наочних матеріалів, та інтерактивних засобів, які в свою чергу позитивно  сприяють покращенню досягненню навчальної мети.

Обчислювальна техніка нині є предметом, що викликає особливу увагу учнів, педагогів та й взагалі кожної людини, яка хоче бути сучасною і крокувати в ногу з часом. Комп’ютеризація навчального процесу веде не тільки до суттєвих досягнень на освітянській ниві, а й ставить перед працівниками закладів освіти цілу низку досить проблемних запитань [3].

Інформаційно-комунікаційні технології навчання – це всі технології, що використовують спеціальні технічні засоби (персональні комп’ютери, аудіо, відео), сукупність різних засобів навчання, текстів, графічних зображень, музики та відео, спрямованих на здобуття знань, вдосконалення вмінь і навичок учнів.

У психологічних дослідженнях зазначається, що інформаційно-комунікаційні технології впливають на формування теоретичного, творчого та модульно-рефлексивного мислення учнів, що комп’ютерна візуалізація навчальної інформації має суттєвий вплив на формування уявлень, які займають центральне місце в образному мисленні, а образність уявлень тих чи інших явищ і процесів в пам’яті збагачує сприйняття навчального матеріалу, сприяє його науковому розумінню.

Використання ІКТ у процесі професійного навчання створює можливість для більш предметного ознайомлення учнів із технікою (в тому числі комп’ютерною) та її використанням у сучасному виробництві. Це сприяє розширенню в учнів світогляду, розвитку обізнаності в різних сферах людського життя, бачення проблем сучасного виробництва й життя. Творча людина не обмежується якимось одним видом діяльності, вона має бути компетентною в широкому колі питань.

Список використаних джерел:

1.Іващук К.О Інформаційно-комунікативні технології – як сучасний засіб навчання в освіті.

2. Жук Ю.О. Комп’ютерно-орієнтовані засоби навчання у професійній освіті / Ю.О. Жук // Управління якістю професійної освіти: Зб. наук. пр. / Укр. інж. – пед. акад. – Донецьк, 2001. – С.273-275.

3. Корольов В. Б. Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках трудового навчання (із досвіду вчителя трудового навчання Миронівського НВК. [Електронний ресурс] / В. Б. Корольов – Режим доступу: http://mnvk2ua

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *