Дата зміни інформації:

Куцолабська В. П. ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДУ ПРОЕКТІВ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ ДЛЯ РОЗВИТКУ ТВОРЧОГО МИСЛЕННЯ УЧНІВ

V курс,  4 група

Уманський державний педагогічний  університет імені Павла Тичини

Науковий керівник: Ткачук Г.В.

В даний час наростає потреба в навчанні і вихованні дітей, здатних жити у відкритому суспільстві, які вміють спілкуватися і взаємодіяти з усім різноманіттям реального світу. Тому особливу значимість для розвитку дітей набувають умінь збирати необхідну інформацію, робити висновки та умовиводи, використовувати для роботи з інформацією нові інформаційні технології. Навчити підростаюче покоління орієнтуватися у величезному інформаційному просторі – надзвичайно актуальне завдання.

Удосконалення навчального процесу в основній школі може бути досягнуто шляхом надання йому творчої спрямованості, створення педагогічних технологій творчого розвитку особистості учня та експериментальної перевірки їхньої ефективності. Система і процес навчання повинні створювати оптимальні умови для саморозвитку особистості, формування у школяра таких якостей, як активність, альтернативність і гнучкість мислення.

Розробку методу проектів здійснювали Г. Б. Голуб, М. П. Лапчик,        В. Е. Мельников, Є. С. Потлат, Г. К. Селевко, И. Д. Чечель та ін.

Актуальність проблеми розвитку творчого мислення учнів на уроках інформатики через метод проектів обумовлена ​​необхідністю вдосконалення організації творчої діяльності учнів та стимулювання їх активного ставлення до дійсності.

Базовим для поняття «творче мислення» є поняття «мислення». Мислення – це вища форма активного відображення об’єктивної реальності, яка полягає в цілеспрямованому, опосередкованому і узагальненому пізнанні суб’єктом суттєвих зв’язків і відносин предметів і явищ [4].

Творче мислення –  це мислення в його вищій формі, що виходить за межі необхідних для вирішення виниклої задачі відомих способів і засобів [5].

Одним із способів формування творчого мислення учнів на уроках інформатики є застосування методу проектів.

За визначенням Л. Переверзева,  проект – це сукупність певних дій, документів, попередніх текстів, задум для створення реального об’єкта, предмета, створення різного роду теоретичного продукту. Завжди творча діяльність [3].

М. Лапчик дає наступне визначення, метод проектів – педагогічна технологія, орієнтована не інтеграцію фактичних знань, а на їх застосування і придбання нових, активне включення школяра в створення тих чи інших проектів дає йому можливість освоювати нові способи людської діяльності в соціо-культурному середовищі [1].

Нами проаналізовано досвід учителів-практиків використання методу проектів на уроках.

Проектна діяльність – одна з найбільш популярних форм організації роботи з учнями. Вона знаходить в останні роки все більш широке поширення в системі освіти різних країн світу.

Для практичного підтвердження теоретичних висновків ми використали експеримент, метою якого є застосування методу проектів для розвитку творчого мислення учнів (рис.1), і як наслідок підвищення їх пізнавальної діяльності.

Проведено аналіз результатів творчого мислення на уроках інформатики з використанням методу проектів учнів 9 класу.

1

Рис.1.  Зроблені учнями проекти

Результати дослідження показують підвищення знань учнів  з творчим підходом до вирішення завдань з інформатики.

Порівнявши зрізи знань на початку та наприкінці дослідження було встановлено, що кількість правильно виконаних завдань збільшилась, а учні швидко пристосувались до виконання творчих завдань, що сприяло активізації навчально-пізнавальної діяльності на уроках з інформатики.

Список використаних джерел

  1. Лапчик М. П. Методика преподавания информатики[Текст] : Учеб. пособие для студ. пед. вузов/ М.П.Лапчик,  И.Г.Семакин, Е.К.Хеннер; Под общей ред. М. П. Лапчика. – М.: Издательский центр  «Академия», 2001. –  624 с.
  2. Мельников В. Е.Метод проектов в преподавании образовательной области «Информатика и ИКТ»[Текст]/ В. Е. Мельников, В.А. Мигунов, П.А. Петряков. –  Вел. Новгород, 2003. – 198 с.
  3. Переверзев Л. Проектный подход и требования к учителю[Текст]/                   Л. Переверзев //Школа и производство. –  2002. –  №1. –  С.14- 16.
  4. Пономарев  Я.А.  Психология  творчества  и  педагогіка                 [Текст] : /  Я. А.  Пономарев.  –  М. :  Наука,  1976.  –  280 с.
  5. Рубинштейн С. Л. Основа общей психологи [Текст]/                                          С. Л. Рубинштейн.  СПб. : Питер ком. 1998. –  688 с.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *