Дата зміни інформації:

Форум


Welcome Guest 

Show/Hide Header

Welcome Guest, posting in this forum requires registration.






Pages: [1]
Author Topic: САМОРОЗВИТОК УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ ЗАСОБАМИ ІКТ
Vitalik1
Новачок
Posts: 10
Post САМОРОЗВИТОК УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ ЗАСОБАМИ ІКТ
on: March 11, 2021, 10:20

Навчання є доволі складним освітнім процесом, що включає в себе багато факторів та аспектів, які мають бути взяті до уваги, щоб забезпечити ефективне надходження та засвоєння матеріалу. Тому, щоб досягти всебічного розвитку учня та зробити його максимально компетентним у всіх сферах, потрібно розглядати кожен фактор під час навчального процесу окремо. Найбільш важливим та ефективним компонентом є стимулювання учнів до саморозвитку.

Самостійність здавна вважається найкращою рисою, яку може розвинути у собі людина, адже вона знаходиться під повним своїм контролем, може робити все, що їй хочеться та досягати усього, що потрібно. Адже, як стверджував Жан де Лабрюйер: «Бути вільним означає не вдаватися до неробства, а самостійно вирішувати, що робити та чого не робити» [1]. Освітні програми, що реалізуються у школі, передбачають засвоєння певного матеріалу, який вважається найбільш потрібним для розвитку учнів, але цей процес не охоплює всі сфери діяльності та всі види інформації, які можуть допомогти їм у досягненні певного рівня освіченості. Таким чином учні вивчають велику частину інформації лише поверхнево, не поглиблюючись у певну тему. Завданням кваліфікованих учителів є передача цієї інформації учням за допомогою різних методів та прийомів. Іншою неабиякою важливою задачею є створення інформаційно-освітнього середовища під час навчального процесу, яке допоможе школярам розвинути їхню самостійність. Таке забезпечення дозволяє поглиблено вивчати певну інформацію з різних джерел та розвиватися у конкретній сфері діяльності. Реалізація такої освітньої роботи пов’язується саме із впровадженням інформаційно-комунікаційних технологій у навчальний процес.

Створення, збереження, передача, обробка та управління інформацією – це саме той вид активності, де учню потрібно самостійно досягати цілі власними силами. Засоби, які допомагають знайти, передавати та зберігати необхідний матеріал, можуть бути різними. Це медіа-пристрої, комп’ютери, мобільні телефони, флеш-плеєри, диски, флеш-пам’ять, тощо.

Всесвітньо відомим та ефективним прикладом інформаційної-комунікаційної технології є світова мережа Інтернет, якою може скористатися практично кожен охочий. Можливості цієї платформи є необмежними, адже вона дає можливість відвідувати онлайн конференції, проходити різні курси, використовувати різне програмне забезпечення для розвитку в тій чи іншій сфері, спілкуватися з людьми з усього світу, створювати власні джерела корисної інформації, розповсюджувати її для інших людей, тощо. У цьому середовищі будь-хто може знайти спосіб засвоєння матеріалу, який йому до вподоби, і саме це створює передумови до самостійності та саморозвитку.

Станом на 2019 рік кількість користувачів всесвітньої «павутини» становила близько 4,1 мільярда людей. У порівнянні з попередніми роками ця цифра збільшилася в неймовірну кількість разів. А кількість користувачів на початку 2020 року досягла 4,54 мільярда осіб, що складає 60% населення усієї планети. [Джерело 2] Тобто з точністю можна сказати, що майже половина юзерів цієї цифри активно використовує Інтернет для саморозвитку Адже більшість онлайн-користувачів витрачають свій час на проведення у соціальних мережах або іграх, що фактично не вважається саморозвитком, а лише отримання тих позитивних емоцій, які потрібні людині. Звісно, не можна відхиляти той факт, що вони також можуть сприяти хорошому саморозвитку людини, але це трапляється не так часто, як хотілося б. Світова статистика підтверджує, що 89% інтернет-користувачів сидить у соціальних мережах та 47% з них проводять час, граючи в різноманітні ігри. [Джерело 3]
Здійснюючи пошук відповідної інформації людина може знайти щось цікаве для себе, тим самим створюючи процес саморозвитку, під час якого не має чіткого завдання та термінів на засвоєння та процес знаходження інформації, а лише власне бажання учня розвиватися у певній сфері.

Під час пошуку сервісів у всесвітній мережі Інтернет, які стимулюють учнів до самоосвіти, мною було виявлено декілька ефективних платформ, які допоможуть учням самостійно розвиватися.
1) Найбільш відомим та популярним українським громадським проєктом масових відкритих онлайн-курсів є сайт Prometheus (https://prometheus.org.ua). Він надає користувачам понад 100 таких безкоштовних комплексних уроків, націлених на саморозвиток та самоосвіту.
2) Іншою доволі цікавою та дуже корисною є платформа EdEra або Education Era (https://www.ed-era.com). Метою цього проєкту є встановлення освіти в Україні, як якісну, доступну та наявну у глобальному освітньому контексті. На цьому сайті передбачено онлайн-курси, освітні спецпроекти та інтерактивні підручники, якими може скористуватися будь-хто з бажаючих.
3) ВУМ online або Відкритий Університет Майдану (https://vumonline.ua). Також є безкоштовним інтернет ресурсом, який забезпечує використання більш ніж тридцять тем. Усі навчальні курси представляють собою невеликі відео-лекції, практичні завдання та контрольні запитання для перевірки набутих знань.
4) Ще один сайт, який може допомогти у розвитку автономії учнів — це Освітній Хаб або EduHub.in.ua (https://eduhub.in.ua). Ця платформа складається з понад 30-ти курсів, які мають на меті навчити людину чогось нового та відкрити перед нею великі можливості.
5) Coursera (https://www.coursera.org). Цей ресурс пропонує своїм юзерам до використання сотні безкоштовних онлайн-курсів з різних дисциплін, після успішного проходження яких, користувач отримує електронний сертифікат про його завершення.

Підсумовуючи все вище сказане, можна стверджувати, що самостійність відіграє найважливішу роль у нашому житті, адже саме ця риса характеру допомагає всебічно розвиватися та у майбутньому стане передумовою створення якогось унікального контенту, який в свою чергу відіграє важливу роль у розвитку суспільства.

Отже, можна сказати, що ІКТ має дійсно великий вплив на автономію та саморозвиток учня, адже цей ресурс має необмежені можливості у наданні тієї інформації, яка потрібна людині. Джерело є максимально доступним, ефективним, широко розповсюдженим, а також допомагає створити середовище, в якому учень буде сам мати бажання розвиватися та вдосконалюватися, як особистість.

Список використаних джерел
1) Інформаційне агентство Міністерства оборони України: сайт URL: https://armyinform.com.ua/2020/10/za-danymy-doslidzhen-shhomisyachna-audytoriya-soczmerezh-zrosla-do-4-mlrd-korystuvachiv/;
2) Збірник відомих та популярних цитат: сайт URL: https://citaty.info/topic/samostoyatelnost;
3) Новини твого міста. Люди, місця, події: сайт URL: https://www.the-village.com.ua/village/city/city-news/290933-skilki-lyudey-u-sviti-koristuyutsya-internetom-oon.

GoogleUser-
68
Новачок
Posts: 9
Post Re: САМОРОЗВИТОК УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ ЗАСОБАМИ ІКТ
on: March 11, 2021, 10:32

Дякую за Ваші напрацювання, пане Віталію. Я повністю згоден, що самостійність учнів є дуже важливим компонентом. Але, чи вважаєте Ви, що у самостійної роботи з ІКТ є певні вікові обмеження? Коли, на Вашу думку, учень може критично проаналізувати інформацію?

Vitalik1
Новачок
Posts: 10
Post Re: САМОРОЗВИТОК УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ ЗАСОБАМИ ІКТ
on: March 11, 2021, 18:19

Quote from GoogleUser68 on March 11, 2021, 10:32
Дякую за Ваші напрацювання, пане Віталію. Я повністю згоден, що самостійність учнів є дуже важливим компонентом. Але, чи вважаєте Ви, що у самостійної роботи з ІКТ є певні вікові обмеження? Коли, на Вашу думку, учень може критично проаналізувати інформацію?

Вельме Вам дякую за таке цікаве запитання, пане Ілля.
Так, я згоден з тим, що у самостійної роботи з ІКТ є певні вікові обмеження, але зазначити такі рамки дуже точно майже неможливо, адже кожна особисість є унікальною та вона може мати різний інтелектуальний розвиток у різний віковий період. Хоча в загальному можна сказати, що розвиток критичного мислення починається з підліткового віку, від 16 до 18 років, та вдосконалюється впродовж усього життя.

GoogleUser-
69
Новачок
Posts: 11
Post Re: САМОРОЗВИТОК УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ ЗАСОБАМИ ІКТ
on: March 12, 2021, 14:08

Пане Віталію, дякую Вам за цю цікаву інформацію. Я користуюся деякими платформами з тих, що ви зазначили і вони справді дуже цікаві. Під час карантину в Інтернеті з'явився доступ до онлайн ексурсій по різних музеях та картинних галереях світу. Скажіть, будь ласка, чи має це вплив на саморозвиток учнівської молоді?

GoogleUser-
64
Новачок
Posts: 4
Post Re: САМОРОЗВИТОК УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ ЗАСОБАМИ ІКТ
on: March 13, 2021, 14:22

Шановний авторе! Чи не вважаєте ви, що ІК-технології можуть негативно вплинути на рівень концентрації учнів під час занять, відволікаючи їх від роботи?

Vitalik1
Новачок
Posts: 10
Post Re: САМОРОЗВИТОК УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ ЗАСОБАМИ ІКТ
on: March 14, 2021, 17:49

Quote from GoogleUser69 on March 12, 2021, 14:08
Пане Віталію, дякую Вам за цю цікаву інформацію. Я користуюся деякими платформами з тих, що ви зазначили і вони справді дуже цікаві. Під час карантину в Інтернеті з'явився доступ до онлайн ексурсій по різних музеях та картинних галереях світу. Скажіть, будь ласка, чи має це вплив на саморозвиток учнівської молоді?

Дякую Вам за запитання, пані Лілія. Відповідаючи на ваше запитання, я можу цілком сказати: "Так, абсолютно". Онлайн екскурсії мають неабиякий вплив на розвиток самостінйості учнів, адже такі заходи заохочують людей до вивчення відповідного міста чи країни в цілому та їхніх традицій, до створення взаємозв'язків з цими людьми і до набуття якомого більше цікавої інформації, що в свою чергу відіграє роль на всебічному розвитку особистості.

Vitalik1
Новачок
Posts: 10
Post Re: САМОРОЗВИТОК УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ ЗАСОБАМИ ІКТ
on: March 14, 2021, 18:04

Quote from GoogleUser64 on March 13, 2021, 14:22
Шановний авторе! Чи не вважаєте ви, що ІК-технології можуть негативно вплинути на рівень концентрації учнів під час занять, відволікаючи їх від роботи?

Пане Богдан, дякую вам за таке чітке та вельме поширене запитання. Я можу з точністю сказати, що, незважаючи на існування позитивного впливу ІК-технологій, вони мають також і негативну сторону. Як Ви зазначили, вони можуть відволікати дітей від роботи, створювати негативне середовище для навчання та навіть можуть сприяти виникненню ліні та прокрастинації, тощо. Насамперед щоб такого не сталося, людині потрібно мати можливість критично мислити та об'єктивно оцінювати ситуації. Учні можуть досягти початку розвитку цієї особливості характеру лише у певному віці, від 14-16 років до 18-20. Найголовніше, щоб людина уміла відповідати за свої вчинки перед собою та уміла гігієнічно правильно використовувати новітні технології здобуття інформації. Якщо цих рис у людини немає, то потрібно встановити контроль та обмежити їх використання.
Отже, підсумовуючи цю інформацію, можна сказати, що все вище зазначене може допомготи учням використовувати ІК-технології лише у позитивному аспекті та на користь собі.

GoogleUser-
66
Новачок
Posts: 10
Post Re: САМОРОЗВИТОК УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ ЗАСОБАМИ ІКТ
on: March 15, 2021, 15:43

Пане Віталію, дякую вам за інформацію. Ви часто зазначали про саморозвиток. Тож, дайте відповідь на таке питання: чи можливо досягти глибоких знань шляхом саморозвитку?

Vitalik1
Новачок
Posts: 10
Post Re: САМОРОЗВИТОК УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ ЗАСОБАМИ ІКТ
on: April 4, 2021, 10:43

Quote from GoogleUser66 on March 15, 2021, 15:43
Пане Віталію, дякую вам за інформацію. Ви часто зазначали про саморозвиток. Тож, дайте відповідь на таке питання: чи можливо досягти глибоких знань шляхом саморозвитку?

Дякую за таке цікаве запитання, пані Аліна.
Так, можливо. Якщо мати велике бажання у досягненні знань, то можна і дуже поглиблено отримати потрібну інформацію. Для прикладу можу навести ситуацію, коли учням в школі не викладають предмет "Інформатика" дуже поглиблено, а вони хочуть знати про нього більше. Тим самим вони шукають різні джерела отримання певної інформації задля того, щоб бути обізнанішим у потрібній сфері діяльності.
Але є один нюанс -- не всі люди мають таку рису характеру, як силу волі та самоконтроль. Тому найчастіше такий процес саморозвитку хоч і з невеликими впливом, але має бути під керівництом когось із старших.
Хоча не потрібно виключати той фактор, що людина може і самостійно займатись саморозвиток у певній сфері.

Pages: [1]


Mingle Forum by cartpauj
Version: 1.0.33.3 ; Page loaded in: 0.169 seconds.