Дата зміни інформації:

Мороз І.С. ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНОГО ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ

IV курс, фізико-математичний факультет
Єфименко В.В.
старший викладач
Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова
Київ

«Доводиться бігти з усіх ніг лише для того, щоб залишитися на тому самому місці. Якщо хочеш потрапити в інше місце, потрібно бігти вдвічі швидше…»

Льюіс Керол

XXI століття  ̶  це вік інформаційно-комунікаційних технологій та їх впровадження у різні сфери життя. Не оминає це і педагогічну діяльність. Сьогодення вимагає від вчителя кардинальних змін  ̶  переорієнтації на принципово нові вимоги до своїх поглядів щодо використання засобів ІКТ у професійній діяльності. Говорити зараз про підвищення інтересу та мотивації учнів до уроків за умови використання засобів ІКТ немає сенсу, оскільки комп’ютерні технології вже стали природним атрибутом життя. І для учнів вони набагато природніші, ніж для вчителів, які виросли в іншу епоху. Використання комп’ютерних технологій найбільш виправдано в курсах точних наук, хоча звичайно не лише в них. Розглянемо доцільність використання ІКТ на уроках математики.

Математика як освітня галузь, окрім формування суто математичних знань, вмінь та навичок, має за мету сприяти інтелектуальному розвитку учнів, розвитку їхнього логічного мислення, пам’яті, уваги, інтуїції, умінь аналізувати, класифікувати, узагальнювати, робити умовиводи за аналогією, діставати наслідки з даних передумов шляхом несуперечливих міркувань і т.і. Традиційними методиками навчання досягти результатів такого роду набагато важче, оскільки існує значна кількість факторів, що виступають в ролі «гальма» на шляху до бажаних результатів, зокрема, недостатність часу на уроці для глибшого викладу матеріалу; неможливість ритмічної зміни видів діяльності під час уроку; неможливість візуалізівати деякі математичні об’єкти в русі; неможливість частого впровадження мнемонічних засобів під час вивчення складних тем; неможливість швидко актуалізувати потрібні знання на початках уроків; неможливість швидкого розв’язування або задач усного характеру, або задач на готових кресленнях і т.і.

ІКТ  ̶  це крок вперед, який дозволяє на кількісному і якісному рівні підвищити результативність навчання завдяки таким елементам:

  • унаочнення матеріалу з використанням мультимедіа;
  • ігрова складова для учнів молодшого віку;
  • дистанційне навчання для учнів, які з певних причин не змогли відвідати урок;
  • динамічність уроків;
  • зберігання  потрібних навчальних матеріалів в Інтернеті з доступом до них;
  • можливість візуалізовувати геометричні об’єкти і т.і.

Найбільш популярними програмних засобів, які можна  використовувати для роботи вчителя математики – електронні таблиці Excel; електронні презентації PowerPoint; програмно методичний комплекс Gran; математичні пакети Mathcad, Maple і т.і.

 Хочеться звернути увагу на комплект програм Gran (Gran1, Gran-2D, Gran-3D), що був розроблений під керівництвом академіка Жалдака М.І. Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Дані програмні засоби прості у використанні, оснащені зручним інтерфейсом, максимально наближеним до інтерфейсу найбільш поширених програм загального призначення Від користувача не вимагається значний обсяг спеціальних знань з інформатики, основ обчислювальної техніки, програмування тощо, за винятком найпростіших понять. Доступ до даного комплекту програм безкоштовний. Використання цього ПМК дає змогу ілюструвати більшість тем як планіметрії, так і стереометрії, причому стереометричні фігури в Gran-3D можна розглядати під різними кутами зору, що гарантує усвідомлення учнями особливостей об’ємних тіл.

Вдосконалювати свою професійну діяльність можна і з використанням існуючих мультимедійних інтернет-ресурсів. В Інтернеті можна відшукати такі ресурси, на жаль, більшість із них не безкоштовні, але вартість наданих послуг досить не значна в порівнянні із якістю програмно-педагогічних засобів, що пропонуються. Один із таких ресурсів можна відшукати за електронною адресою: http://www.rozumniki.ua/. Причому на даному сайті пропонують певну кількість пробних онлайн-уроків, якими можна користуватися безкоштовно.

Отже, впровадження комп’ютерних технологій в процес навчання на сьогодні  ̶  це та невід’ємна складова, яка синхронізувалася з темпом сучасного життя. Відмовитись від неї означає не рухатись вперед. Життя змінює свої критерії і ми,  вчителі, зобов’язані формувати і мати сучасний світогляд у майбутніх поколінь.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. М.І.Жалдак, О.В.Вітюк
    Комп’ютер на уроках геометрії. Посібник для вчителів. -К: РННЦ «ДІНІТ», 2004.
  2. М. І. Жалдак, Ю. В. Горошко, Є. Ф. Вінниченко
    Математика з комп’ютером. Посібник для вчителів. -К: НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2008.
  3. Електронний ресурс:  http://www.rozumniki.ua/

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *