Дата зміни інформації:

Печенюк А.В. ФОРМУВАННЯ ПІЗНАВАЛЬНОГО ІНТЕРЕСУ ДО ФІЗИКИ ЗАСОБАМИ ІКТ

V курс фізико-математичний факультет

к.п.н., доцент Гнатюк О.В.

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Серед шкільних предметів фізика має дуже широкі можливості для навчання з використанням ІКТ.

Загальновідомо, що викладання фізики у школі вимагає нових методичних підходів до навчання учнів, оскільки використання лише традиційних методів навчання, як показує шкільна практика, сьогодні вже не може бути достатньо ефективним. Потрібно  навчати дітей із врахуванням індивідуальних можливостей і запитів школярів.

Одним із напрямів модернізації системи фізичної освіти у школі є впровадження комп’ютерних технологій у навчальний процес. Сучасне життя вимагає від учителів освоєння комп’ютерної техніки, тому що багатьом учням, які вже достатньою мірою володіють комп’ютерною технікою, більш близькими і зрозумілими є комп’ютерні та мультимедійні версії тем шкільних курсів з фізики.

Учень, працюючи в дидактичному інформаційному середовищі, зацікавлений не лише кінцевим результатом своєї діяльності, а й у ході самої діяльності. Вищий етап формування та розвитку пізнавального інтересу під час навчання з використанням електронних засобів навчання — це інтерес до продуктивної діяльності.

Під час проведення уроків фізики та в позаурочний час для формування пізнавального інтересу учнів учитель використовує:

  • презентації;
  • електронні енциклопедії;
  • програмовані педагогічні засоби;
  • програми-тренажери;
  • програмні системи контролю знань (комп’ютерне тестування);
  • використання електронних комунікацій й електронні форми звітів під час виконання домашніх лабораторних робіт і творчих завдань;
  • проведення учнівських конференцій;
  • проведення міні-проектів (проекти, які розраховані на невелику кількість годин);
  • спільна робота над проектом із використанням соціальних сервісів Web-2.0 (прикладом такого проекту може бути навчальний проект для учнів 5-11-х класів під назвою «Сонце – джерело натхнення і життя» [2]);
  • використання учителем фізики особистого сайту для організації дистанційного спілкування з учнями та елементів дистанційного навчання .

Це дає можливість постійно здійснювати зворотний зв’язок між учнем і вчителем (можливість проводити он-лайн тестування засобами сервісів Google , учні проходять тестування, наприклад, у рамках підготовки до підсумкової контрольної роботи тоді, коли в них є вільний час, оцінку учні отримують на власну електронну адресу) [1].

Не можна забувати, що інформаційні технології лише інструмент, чарівна паличка, яка дозволяє пустити весь світ у свою кімнату, стати володарем великих надбань людства, але навчити, що з цим робити може лише вчитель.

Список використаних інформаційних джерел

  1. Бузько В.Л. Використання інформаційних технологій для формування пізнавального інтересу до фізики учнів основної школи. / В.Л.Бузько. // «ІНТЕРНЕТ – ОСВІТА – НАУКА – 2012»,восьма міжнародна науково-практична конференція ІОН – 2012, 1-5 жовтня, 2012: Збірник праць. – Вінниця: ВНТУ, 2012. – 262 с. – с. 87-88.
  2. Бузько В.Л. «Сонце – джерело натхнення і життя». – 24.10.2013.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *