Дата зміни інформації:

Підгорна О. В. ЗАСОБИ ПІДТРИМКИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

IV курс відділення початкової освіти

Шимкова Ю.М.

Уманського гуманітарно-педагогічного коледжу ім. Т.Г. Шевченка

Умань

У наш час Інтернет-технологій багато аспектів нашого життя переноситься в мережу, прискорюючи тим самим темпи розвитку інформаційного суспільства і долаючи географічні бар’єри. Не стає виключенням і освіта. Зараз вже не обов’язково знаходитись поруч з викладачем. Достатньо великий час існує заочна форма навчання студентів. Але її можливості дуже обмежені. Інтернет дає змогу розширити їх, зробити заочне навчання справді повноцінним та всеохоплюючим [3].

Дистанційне навчання – сукупність наступних заходів:

–         засоби надання навчального матеріалу студенту;

–         засоби контролю успішності студента;

–         засоби консультації студента програмою-викладачем;

–         засоби інтерактивної співпраці викладача і студента;

–   можливість швидкого доповнення курсу новою інформацією, коригування помилок.

Отримання нових знань і навичок, практично корисних і застосовуваних у роботі в епоху інформаційного суспільства значно розширює можливості самореалізації і сприяє кар’єрному росту. Проте одною з головних перешкод, що виникає на шляху тих, хто бажає продовжити навчання (враховуючи, що більшість з них вже працює), є брак часу. Більшість не має можливості приїжджати кожного дня на заняття до навчального закладу. Іншою значною перешкодою є відстань. Якщо навчальний заклад розташований в іншому місті, часто відвідувати заняття також незручно і дорого [2].

Слід зазначити, що «класична» заочна форма навчання часто не виправдовує свого призначення. Знання, що отримує студент, часто є поверховими, а самі заняття непродуктивними. Крім того, навчальний процес продовжується досить довго.

Наслідком процесу інформатизації суспільства та освіти є поява дистанційного навчання як найбільш перспективної, гуманістичної, інтегральної форми освіти, орієнтованої на індивідуалізацію навчання.

Передумовами розвитку дистанційного навчання є:

– бурхливий розвиток інформаційних технологій;

– неперервне зниження вартості послуг на підключення та використання глобальної мережі Інтернет, її ресурсів і сервісів;

– суттєве поглиблення процесів упровадження інформаційних технологій в освітню практику;

– значне поширення засобів комп’ютерної техніки серед населення.

Дистанційне навчання – нова організація освітнього процесу, що ґрунтується на використанні як кращих традиційних методів навчання, так і нових інформаційних та телекомунікаційних технологій, а також на принципах самостійного навчання, призначена для широких верств населення незалежно від матеріального забезпечення, місця проживання, стану здоров’я. Дистанційне навчання дає змогу впроваджувати інтерактивні технології викладення матеріалу, здобувати повноцінну освіту, підвищувати кваліфікацію співробітників у територіально розподілених місцях. Процес навчання може відбуватися будь-де і будь-коли, єдина умова – доступ до мережі Інтернет [1].

Також дистанційне навчання визначають як «технологію отримання знань за допомогою телекомунікаційних засобів, коли взаємодія того, кого навчають і викладача проходить на відстані».

Список використаної літератури

  1. Антонов В.М. Сучасні комп’ютерні мережі. – К.: «МК-Прес», 2005. – 480 с., іл
  2. Дибкова Л.М. Інформатика і комп’ютерна техніка: Навчальний  посібник. Видання 2-ге, перероблене, доповнене – К.: Академ. видав,  2005. – 416с. (Альма-матер).
  3. Колин К.К. Фундаментальные основы информатики: социальная  информатика: Учеб. пособие – М.: Деловая книга, 2004.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *