Дата зміни інформації:

Стус А.І. ВИКОРИСТАННЯ КОМПЮТЕРА НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ

IV курс, фізико-математичного факультету

Білятинська І.М., викладач

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Використання персонального комп’ютера (ПК) на уроках дозволяє грамотно та ефективно організувати роботу під час засвоєння знань, створити умови невимушеності й зацікавленості в усіх учнів, сприяє розвитку кожної дитини та ще глибшому засвоєнню матеріалу.

Така організація занять допомагає в більш короткий час згадати й закріпити ті знання, які відомі учням із попередньо вивчених тем, повніше забезпечити оволодіння новим матеріалом. Застосування комп’ютерів на уроці створює позитивний емоційний настрій. Це у свою чергу, позитивно позначається на розвитку учня взагалі.

Використання комп’ютера як засобу навчання у навчальному процесі вносить зміни й в інші елементи педагогічної технології (процес навчання, організацію навчання, методику тощо) [1, с. 17].

Які ж особливості комп’ютеризованого уроку? Особливо потрібно виділити наступне: крім звичайної мети уроку, урок з комп’ютерною підтримкою має технологічну мету: навчання новому методу навчальної діяльності, використанню конкретної навчальної комп’ютерної програми. Головною особливістю такого уроку є те, що змінюються способи надання інформації на уроці – діалог вчителя з учнем відбувається через комп’ютер, який виступає в ролі третього компоненту навчання, індивідуального для кожного учня.

Можна виділити три основні задачі, які необхідно розв’язати для успішного проведення комп’ютеризованого уроку: дидактичну, методичну та організаційну.

 Під дидактичним забезпеченням розуміють навчальні матеріали уроку, конкретну навчальну програму та апаратуру. Методична задача – визначення методів використання комп’ютерів при викладанні теми, аналіз результатів уроку і постановка наступної навчальної мети. Організаційна задача, яка легко вирішується  під час традиційного уроку, стає головною. Вона полягає в тому, щоб виробити і закріпити в учнів навички роботи з навчальною програмою, організувати роботу, уникаючи перевантаження учнів та нераціонального використання часу [2, с.32].

Комп’ютер допомагає розвивати розумові здібності: швидкість мислення, пам’ять, уміння переключати увагу. Найчастіше використовують такі  комп’ютерні технології: комп’ютерні презентації та комп’ютерне тестування. Програмні засоби використовуються у трьох напрямках: ілюстративному, схематичному та інтерактивному. Схематичний метод дозволяє скористатися можливостями комп’ютерних програм для побудови структурно-логічних схем та опорних конспектів. Мультимедійні засоби навчання допомагають посилити мотивацію навчання, урізноманітнити форми подання інформації, посилити співтворчість учителя та учня на уроці, розширити самостійність учня [3, с.18].

Отже, в цілому, використання комп’ютера у навчальному процесі є виключно корисною та плідною навчальною технологією, завдяки притаманній їй інтерактивності, гнучкості й інтеграції різноманітних типів мультимедійної навчальної інформації, а також завдяки можливості врахування індивідуальних  особливостей учнів та сприяння підвищенню мотивації їх навчальної діяльності.

Список використаних джерел:

  1. Думанська Г.О. Застосування комп’ютерних технологій у навчальному процесі. // Математика в школах України. № 4.-2009.-С. 2-4.
  2. Никишина І.В. Інноваційна діяльність сучасного педагога: методичний посібник. – Вчитель, 2007. – 91 с.
  3. Шипілова І.Ю. Використання комп’ютерних технологій на уроках математики: Методичний посібник; 2009. – 40 с.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *