IVкурс, фізико-математичного факультету
Білятинська І. М., викладач
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
Умань
Сучасний період розвитку суспільства характеризується сильним впливом на нього інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ), які проникають в усі сфери людської діяльності, забезпечують поширення інформаційних потоків у суспільстві і утворюють глобальний інформаційний простір.
Інформаційно-комунікаційна технологія навчання (ІКТ) – це сукупність методів і технічних засобів реалізації інформаційних технологій на основі комп’ютерних мереж і засобів забезпечення ефективного процесу.
Інформатизація освіти – це великий простір для прояву творчості педагогів, яка спонукає шукати нові, нетрадиційні форми і методи взаємодії з дітьми; вона сприяє підвищенню інтересу у дітей до навчання, активізує пізнавальну активність, розвиває дитину всебічно. Володіння новими інформаційними технологіями допоможуть педагогу почувати себе комфортно в нових соціально економічних умовах.
Використання на заняттях комп’ютера, мультимедіа та інших технічних засобів з метою виховання і розвитку творчих здібностей дитини, формування її особистості, збагачення інтелектуальної сфери учня дозволяють розширити можливості педагога. Діти із задоволенням працюють на таких заняттях, активно включаються у виконання завдань, так як технічні засоби дозволяють включати в процес виховання і звук, і дію, і мультиплікацію, що підвищує інтерес і увагу дітей.
Основною метою всіх інновацій в освітній галузі є сприяння переходу від механічного засвоєння учнями знань до формування вмінь і навичок самостійно здобувати знання. Успішність розв’язання цього завдання значною мірою залежить від мети використання комп’ютера в навчальному процесі, якості й можливостей програмного забезпечення та від того, яке місце посяде комп’ютер в системі дидактичних засобів.
Застосування ІКТ дозволяє реалізувати ідеї індивідуалізації та диференціації навчання. Сучасні навчальні посібники, створені на основі ІКТ, несуть функцію інтерактивності (здатністю взаємодіяти з учнем), а так само містять систему гіперпосилань, які дозволяють учням самостійно вибрати свій вектор процесу пізнання, дозволяють більшою мірою реалізувати розвиваючу парадигму в освіті.
Інформаційно-комунікаційні технології здатні: стимулювати пізнавальний інтерес до предметів, надати навчальної роботи проблемний, творчий, дослідницький характер, багато в чому сприяти оновленню змістовної сторони предметів, індивідуалізувати процес навчання і розвивати самостійну діяльність учнів.
Список використаних джерел
1. Гиркин И.В. Нові підходи до організації навчального процесу з використанням сучасних комп’ютерних технологій / И.В. Гиркин // Інформаційні технології – № 6 – 1998.
2. Домрачев В. Про класифікації комп’ютерних освітніх інформаційних технологій / В.Г. Домрачев, И.В. Ретинская // Інформаційні технології – № 6. 1998.
3. Ізвозчиков В.В. Інтернет як компонент інформаційної картини світу та глобального інформаційно-освітнього простору/ В.В.Ізвозчиков,Г.Ю.Соколова, Є.А.Тумалева / / Наука і школа. – 2000. – № 4.
4. Радул В. В., Соціальна зрілість особистості вчителя: фактори формування/ В. В. Радул. // К. Вища шк. – 2008. -240с.