Дата зміни інформації:

Щепкіна Я. І. ВИКОРИСТАННЯ ВЕБ-ЖУРНАЛУ ЯК ЗАСОБУ ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ В СТАРШІЙ ШКОЛІ

ІV курс, фізико–математичний факультет

Ткачук Г. В., канд.пед. наук, доцент

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Актуальність теми дослідження пов’язана з тим, що глобальна комп’ютеризація інтелектуальної діяльності людини створює принципово нову картину навчального процесу. Сьогодні вже не можна говорити про процес навчально-пізнавальної діяльності поза межами з комп’ютеризацією самого процесу навчання. Сучасні інформаційні технології розглядаються нами не тільки як інструмент діяльності, але і як принципово новий засіб навчання, здатний змінити роль та функції учасників педагогічного процесу.

Одним з основних завдань шкільного курсу інформатики виступає формування уміння працювати з інформацією, розуміння питань адекватного вибору засобів і методів обробки інформації, розвиток навчально-пізнавальної діяльності. Вирішити цю потребу сучасності можливо за допомогою використання веб-журналу на уроках інформатики.

Використання веб-журналу на уроках інформатики в старшій школі ​​ досліджували такі вчені та педагоги Н. Р. Балик, Я. С. Биховський, Н. Н. Василюк, А. П. Забарна, Д. А. Іванченко, Л. К. Раїцька, Г. В. Ткачук та інші.

Головне завдання використання веб-журналу на уроках інформатики в старшій школі полягає в тому, що через підвищення навчально-пізнавальної діяльності учнів виховувати в них інформаційну культуру, бажання навчатись, навички пошуку інформації, надавати їм можливість виявляти себе далі.

У 2004 році компанія Merriam-Webster, відомий американський видавник словників, опублікувала список слів, значення яких найбільшою мірою цікавило відвідувачів даної компанії веб-сервісу. І як не дивно на першому місці опинилося слово «блог», що виникло як скорочення від weblog, але згодом стало самостійним і більш вживаним. Слово «блог» переводиться як «веб-журнал».

Отже, веб-журнал – це сайт, основний зміст якого постійно оновлюється новими записами, які можуть містити символьні, графічні, звукові та відео дані, і відображається у хронологічному порядку. Для веб-журналу характерні короткі записи тимчасової значущості.

Сучасні можливості сервісів Інтернету дозволяють будувати нову взаємодія між учителем та учнем, а саме зручним, швидким, безперервним і психологічно комфортним способом. При цьому учень має широкий доступ до інформації, може самостійно освоювати новий матеріал в інтерактивному режимі, обмінюватися інформацією з іншими користувачами та брати участь в обговоренні досліджуваної проблеми, отримувати підтримку та консультацію вчителя, проходити різні форми контролю знань тощо.

Все це в значній мірі прискорює процес освоєння навчального матеріалу, підвищує рівень навчально-пізнавальної діяльності та ефективність навчального процесу в цілому.

У нашому дослідженні в якості інструментального засобу для підвищення рівня пізнавально-навчальної діяльності ми використовували веб-журнал. Виходячи зі змісту поняття «засіб навчання», було визначено блог як мережевий інтерактивний засіб навчання.

Дидактичні можливості веб-журналу можуть бути реалізовані, якщо вчитель та учень оволодіють новими методичними прийомами, способами організації занять і дидактичними уміннями щодо застосування мережевого інтерактивного засобу навчання в навчальному процесі, до складу яких входять такі вміння:

–              Створити і застосувати веб-журналу як засібу навчання;

–              Розробити різні види завдань для розміщення в блозі;

–              Проводити міні-дослідження за допомогою веб-журналу;

–              Враховувати при роботі з блогом вікові та індивідуальні особливості учнів.

Для підвищує рівень навчально-пізнавальної діяльності на другому етапі курсової роботи було розроблено уроки з інформатики згідно календарного планування, які включали в себе застосування веб-журналу як засобу навчання. Для цього попередньо було створено блог який розташований за адресою http://yarina5389.blogspot.com  мал. 1.

Контрольна група працювала за традиційною класно-урочною системою із залученням до навчального процесу системи знань розвиваючого характеру. Експериментальна група працювала за розробленою нами методикою з використанням веб-журналу як засобу навчання.

 1

Мал. 1

Після проведення серії уроків учням запропоновано було пройти повторне анкетування на визначення рівня навчально-пізнавальної діяльності. Результати якого показали що рівень експериментальної групи став вищими на 2%. Даний результат є позитивним, і свідчить про те, що правильно підібрані сучасні засоби навчання, наприклад веб-журнал, для застосування на уроках о може позитивно вплинути на рівень навчально-пізнавальної діяльності учнів, що в свою чергу підвищую рівень та якість знань які отримають учні.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Быховский Я. С., Коровко А. В., Патаракин Е. Д. Учим и учимся с Веб 2.0. Быстрый старт. Руководство к действию. – М.: Интуит. ру. – 2007 г. – 96 с.
  2. Герасевич В. А. Блоги и RSS: интернет-технологии нового поколения. – БХВ-Петербург, 2006 – 247 с.
  3. Ларских З. П., Лапыгин М. А., Андропова Е. В., Информатизация образования – 2011: материалы Международ-ной научно-практической конференции. – Елец: ЕГУ им. И. А. Бу-нина, 2011. – Т. 1. – 493 с.
  4. Стеценко Г. В. Особливості використання освітніх веб-журналів в процесі організації навчальної діяльності//Зб. наук. пр. Уман. держ. пед. ун-ту імені Павла Тичини/гол. ред.: МТ Мартинюк. – 2008. – С. 217-224.
  5. Стеценко Г. В. Технологія Веб 2.0 як засіб використання освітніх вебресурсів майбутніми вчителями інформатики//Режим доступу: http://galanet. at. ua/publ/1-1-0-27. – 2009.
  6.  Сысоев П. В. Блог-технология в обучении иностранному языку //Язык и культура. – 2012. – №. 4.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *