Дата зміни інформації:

В’юнник А. Ю. ОГЛЯД ПРОГРАМНИХ ЗАСОБІВ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ ТЕСТОВОГО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ

ІІІ курс, фізико-математичний факультет

Пащенко О.В. к.е.н., старший викладач

Полтавський національний педагогічний університет
імені В.Г. Короленка, Полтава

Сучасна епоха інформаційної економіки характеризується широким застосування ЕОМ в освітній галузі, адже розробка та експлуатація програм здійснюється, зазвичай, широким колом фахівців. Тому поруч із ефективністю на перший план висуваються також інші важливі характеристики програм: зрозумілість, надійність, гнучкість, зручність супроводження. Проблема застосування програм, які мають такі риси, пояснюється трудомісткістю процесу програмування та пов’язаних із цим швидким зростанням вартості програмного забезпечення. Особливої актуальності набуває проблема розробки, створення та впровадження розвиваючих освітніх програм, які сприяють адаптації учнів до життя в інформаційному суспільстві. Так, актуальність використання програм для тестування в освіті досить поширена, оскільки якісно створена програма дозволяє провести тестування учнів, що обумовлює подальший об’єктивний аналіз результатів їх теоретичної та практичної підготовки. Тестування – це дослідницький метод, який дозволяє виявити рівень знань, умінь і навичок, здібностей та інших якостей особистості, а також їх відповідність певним нормам шляхом аналізу способів виконання, які представлені у низці спеціальних завдань [1]. Тому мета нашої статті полягає в тому, щоб ознайомитися з перевагами програм для тестування, зокрема, конкретними безкоштовними програмним засобам, які можуть допомогти учителеві в його професії.

Однією з таких програм є MyTestХ – система для створення та проведення комп’ютерного тестування, збору й аналізу їх результатів. Програма проста й зручна у використанні, швидко освоюється вчителями та учнями, має досить велику кількість позитивних відгуків від користувачів. Програма MyTestX працює з десятьма типами завдань: одиничний  вибір, множинний вибір, встановлення порядку проходження, встановлення відповідності, вказівка істинності чи хибності тверджень, ручне введення числа, ручне введення тексту, вибір місця на зображенні, перестановка букв, заповнення пропусків. Так вчитель зможе використати потрібний, на його думку, певний тип завдань. У завданнях з вибором відповіді (одиничний, множинний вибір, вказівка порядку, вказівка істинності) можна використовувати до 10 (включно) варіантів відповіді. Програма працює під ОС Windows XP, Vista, 7, 8 [3].

Ще одна програма, яка варта уваги це – Тести 2009. Універсальна програма тестування знань на комп’ютері, що дозволяє швидко створювати тести, використовуючи математичні формули, малюнки, форматувати текст, тощо. Програма поширюється у двох варіантах: локальний варіант – для тестування на локальних комп’ютерах та мережевий варіант – для тестування в комп’ютерних класах. Можливості програми полягають у наступних властивостях: 1) створювати тестові завдання наступних основних типів, як однозначну відповідь, багатозначну відповідь, введення правильної відповіді (цифровий, числової), встановлення відповідностей, встановлення порядку, вибір частини зображення; 2) налаштовувати і редагувати тести використовуючи багатофункціональний редактор тестів; 3) система передбачає налаштування тестів (гнучке налаштування оцінювання, вибір алгоритму тестування, в тестах можуть бути використані малюнки, формули); 4) зберігати результати у журналі звіту тестування. Програма дозволяє провести елементарний статистичний аналіз результатів, визначити середню оцінку, коефіцієнт складності завдань.

ADTest – це пакет програм призначений для проведення тестування. Можлива організація проведення тестування в будь-яких освітніх установах. За допомогою пакету можна створювати тести з будь-яких предметів як шкільної програми, так і дисциплін вищої школи: тести для вузькопрофесійного тестування, різні психологічні тести, тощо. У тестах можна використовувати різні шрифти, формули, схеми, таблиці, HTML-документи. Будь-яке питання та відповідь можна повноцінно форматувати – різні шрифти, абзаци, списки.

Важливо зазначити, що ADSoftTest – абсолютно безкоштовний пакет програм, однак практично не поступається своїм платним аналогам за функціональністю. До можливостей пакету входить необмежена кількість питань у тесті та кількість варіантів відповідей. Програмою передбачено п’ять типів запитань: одиничний вибір; множинний вибір; введення відповіді з клавіатури; відповідність; порядок [2].

Отже, за результатами аналізу програмних засобів, нами зроблений висновок, що всі вони схожі за своїми принципами та можливостями. А оскільки вони є безкоштовними, то, майже, кожен учитель має змогу завантажити собі програмного помічника. Щодо перспективи програм, то можемо прогнозувати, що вони надалі будуть набувати все більшої популярності, оскільки тестування в навчальному закладі виконує три основні взаємопов’язані функції: діагностичну (виявлення рівня знань, умінь і навиків учнів), навчальну (засвоєння навчального матеріалу) і виховну (організовує, дисциплінує і направляє діяльність учнів). Електронне тестування є заощадженням часу вчителів під час діагностики навчальних результатів.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Загвязинский В. И. Методология и методы психолого-педагогического исследования: Учеб. посібие для студ. высш. пед. учеб. заведений / В. И. Загвязинский, Р. Атаханов. – М.: Издательский центр «Академія», 2005. – 208 с.
  2. ADTest [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.adtester.org/
  3. MyTestX[Електронний ресурс]. – Режим доступу:  http://mytest.klyaksa.net/

One Reply to “В’юнник А. Ю. ОГЛЯД ПРОГРАМНИХ ЗАСОБІВ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ ТЕСТОВОГО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ”

  1. Наталія says:

    Програмні засоби для проведення тестового контролю на заняттях це хороший спосіб проведення поточного, рубіжного і підсумкового контролів. А який програмний засіб для перевірки знань студентів, на Вашку думку, є найкращим.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *