Гоч К. В.
V курс, фізико-математичний факультет
Данлович І. В.
магістрант, фізико-математичний факультет
Смовж О.О.
ІV курс, фізико-математичний факультет
Лещук С.О., канд.пед. наук, доцент
Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Тернопіль
Кафедра інформатики і методики її викладання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка оперативно реагує на зміни, що відбуваються в галузі інформаційних технологій. Вдосконалення навчання відбувається з урахуванням сучасних тенденцій розвитку у реальному ІТ-секторі. Основою підготовки фахівців є поєднання ґрунтовної математичної підготовки з професійним володінням сучасними інформаційними технологіями. Останні роки відзначаються активізацією науковців кафедри у соціальній сфері, що призвело, зокрема, до збільшення числа партнерів та зміцнення взаємовигідного співробітництва з ними [1]. Росте число шкіл, вищих навчальних закладів, наукових установ, комерційних, громадських, державних та інших організацій, з якими кафедра співпрацює на постійній основі. У межах такої співпраці реалізовано проект «Тролейбус Щастя» (див. Рис. 1), як складову проекту «Зроби своє місто кращим». Детальніше про нього можна дізнатись у відкритій групі на сторінках Facebook [2].
Рис. 1. Проект «Тролейбус Щастя»
Більше про роботу кафедри інформатики можна дізнатися на сайті фізико-математичного факультету [3].
У даній роботі описано розробку соціального проекту «Лист до Святого Миколая». Завдання полягало у тому, щоб дізнатись про діток, які можуть не отримати подарунків на довгоочікуване свято через скрутне соціальне положення сім’ї або її відсутність. Відповідні дані збирають в організації Карітас Тернополя (метою Карітасу України є розробка та впровадження національних програм для забезпечення соціальної допомоги та підтримки найбільш потребуючого населення України незалежно від національної приналежності чи віросповідання).
Практично, реалізовується web-проект, який містить:
- адміністративну частину (перевірка статусу користувачів, опрацювання листів);
- сторінку користувачів (список користувачів, зміна статусу, створення користувача);
- головну сторінку (кнопки входу та реєстрації, форма надсилання листа, перенаправлення).
До роботи над проектом були залучені групи спеціалістів та магістрів, які до п’ятого курсу навчались в одній групі, що дало змогу легко організувати командну роботу. Також на роботу над flash-банером приєдналися студенти четвертого курсу спеціальності «Інформатика». На обговореннях проекту завжди було декілька рішень, що сприяло знаходженню оптимального результату. На Рис. 2 зображено деякі результати роботи.
Рис. 2. Форма написання листа та flash-банер
Виконання проекту вимагало знань та володіння такими технологіями, як:
- основи об’єктно-орієнтованого програмування мовою. Архітектурний шаблон MVC.
- робота з бібліотеками JavaScript (на прикладі JQUERY), Adobe Flash CS;
- програмування мовою PHP з використанням фреймворків.
Робота над проектом триває. Подібні проекти сприяють підвищенню рівня культури суспільства та доброзичливої атмосфери міста.
Список використаних джерел
- Балик Н. Р., Шмигер Г. П. Інноваційний тренінг «Розвиток системи проектного менеджменту університету». [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://elar.fizmat.tnpu.edu.ua/handle/123456789/184
- Тролейбус Щастя. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.facebook.com/groups/1479799778951651/?fref=ts
- Сайт фізико-математичного факультету Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://fizmat.tnpu.edu.ua/