Дата зміни інформації:

Каракуля В. ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В РОБОТІ ШКІЛЬНОЇ БІБЛІОТЕКИ

ІІІ курс фізико-математичний факультет

Паршукова Л.М.

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

м.Умань

Сьогодні людство вступило в еру інформаційного суспільства, яке, за визначенням ЮНЕСКО, є суспільством, де перевага надається саме знанням та інформації. Із самого початку свого існування бібліотеки взагалі, і особливо бібліотеки для дітей, завжди орієнтували людей у сфері знань, допомагали знаходити та засвоювати їх. Адже саме бібліотеки – серце інформаційного суспільства – і є тим соціальним інститутом, інформаційно-інтелектуальним, освітнім центром, який може, і виконує місію носія знань та інформації, і що дуже важливо, виконує її для підростаючого покоління.

Концептуальні питання інформатизації бібліотек останнім часом активно обговорюються у світовому співтоваристві. При цьому основна увага приділяється пошуку рішень, що якнайбільше враховують культурно-історичні реалії загальнонаціонального масштабу, та специфіку конкретної галузі суспільної діяльності.

Сьогодні в Україні діє мережа освітянських бібліотек Міністерства освіти й науки України та Академії педагогічних наук України, яка налічує понад 23 тисячі книгозбірень, близько 22 тисяч з яких – шкільні.

Нові орієнтири освіти, вплив засобів масової інформації, розповсюдження комп’ютерів змінюють місце читання в уподобаннях підростаючого покоління, але разом з тим вони посилюють інформаційно-освітні функції шкільної бібліотеки.

В Україні велика кількість шкільних бібліотек. Усі вони різні, але проблеми в них ті самі. Що ж найбільше турбує сьогодні бібліотекарів шкіл? Статистика стверджує, що це – відставання шкільної бібліотеки від бібліотек інших типів у рівні оснащеності й наданні послуг своїм користувачам – учням і вчителям на сучасному рівні розвитку інформаційних технологій.

На наших очах міняється й роль бібліотекаря школи: від людини, що рекомендує гарну книгу й видає її учневі, до фахівця в області нових інформаційних технологій, здатного співробітничати з учителями в розробці системного підходу до роботи з інформацією з навчальних предметів для того, щоб з перших років навчання учнів у школі пошук і одержання інформації стали їхньою повсякденною потребою.

Впровадження нових інформаційних технологій у практику обслуговування читачів шкільних бібліотек визначатиме безліч додаткових можливостей по інформаційному забезпеченню освіти й самоосвіти. Значно розширяться функції бібліотек, підвищиться їх реальна участь в освітньому процесі. Сьогодні педагог має можливість самостійно шукати її через інформаційні бази даних різних наукових, освітніх і інформаційних центрів, обговорювати свої проблеми як з однолітками, так і вченими з різних країн, обмінюватися досвідом, спостереженнями, здійснювати різні проекти й т.д., самостійно знаходити літературу, що цікавить, і методики, робити висновки й приймати рішення.

Використання у всіх відділах бібліотеки нових інформаційних технологій дозволить обслуговувати читачів на сучасному рівні, надавати освітню інформацію й послуги відповідно до плану роботи бібліотеки.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Ярошенко Т.О. Управління бібліотекою у створенні інформаційного освітньо-наукового простору України // Бібліотечна планета. – 2005. – №4. – С. 14-18.
  2. http://www.library.ssti.ru

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *