Дата зміни інформації:

Петров А.О. ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ

V курс, Інститут інформатики

Керівник: Твердохліб І.А., старший викладач кафедри комп’ютерної інженерії, кандидат педагогічних наук

Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, м. Київ

Впровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладах – суттєвий шлях підвищення якості підготовки школярів. За допомогою нових інформаційних технологій виконуються модернізуючі, удосконалюючі функції та комплексне оновлення освітнього процесу. За зразком зарубіжжя в основу сучасної освітньої системи лягло використання інформаційних комп’ютерних і телекомунікаційні технологій, застосування яких супроводжується радикальними змінами в педагогічних методах організації роботи викладачів і учнів, методології сучасної освіти.

Як відомо, термін «інновація» походить від латинського «innovation» – «відновлення», «оновлення», «зміна». У навчальному контексті «інновація» означає створення нових підходів і технологій на основі переосмислення попереднього досвіду і впровадження новітніх досягнень та їх комплексне використання [1]. Таким чином у педагогіці інновація означає нововведення, що поліпшує хід і результати навчально-виховного процесу.

Кожна технологія навчання – це система, структурними елементами якої є: цілі навчання, що є системотворчим її фактором; методи, форми і засоби навчання; етапність засвоєння навчального матеріалу; ступінь досягнення мети навчання. До кожної технології добирається зміст навчання, враховуючи специфіку дисципліни, що вивчається, індивідуальні особливості суб’єктів навчання, етап навчання тощо.

Особливої актуальності у сучасній науковій літературі останнім часом набув термін «інноваційна педагогічна технологія», що означає цілеспрямоване, систематичне й послідовне впровадження в практику оригінальних, новаторських способів, прийомів, педагогічних дій і засобів, що охоплюють цілісний навчально-виховний процес від визначення його мети до очікуваних результатів [2, с. 338].

У педагогічній літературі відомі три типи інноваційних підходів до змін освітніх технологій: радикальні – перебудова навчального процесу на основі комп’ютерних технологій (навчання через Інтернет, дистанційне навчання, віртуальні семінари, конференції); комбіновані – поєднання відомих елементів і методів навчання з інноваційними (лекція – діалог); модифікуючі (удосконалюючі) – покращення, доповнення технології без певних її змін (наприклад, ділова, рольова гра тощо) [3].

В наш час стали активно розвиватися інноваційні педагогічні технології такі як: навчання в співробітництві, ігрові технології, проблемне навчання, проектні технології, модульні технології, інтерактивні технології, комп’ютерні технології, технології інтенсивного навчання, інформаційні технології, технології дистанційного навчання, тренінгові системи навчання та інші.

Серед комп’ютерних інноваційних технологій, які в наш час широко використовуються в загальноосвітніх навчальних закладах, стають такі як:

  • використання хмарних сервісів;
  • електронні журнали і щоденники;
  • он-лайн сервіси для навчального процесу, спілкування, тестування;
  • системи дистанційного навчання, бібліотека, медіатека;
  • сховища файлів, спільний доступ;
  • відеоконференції;
  • електронна пошта з доменом навчального закладу;
  • хмарні сховища даних;
  • системи Moodle;
  • віртуальний комп’ютер;
  • віртуальні лабораторії.

Таким чином, можна сказати, що з кожним роком все більше розвиваються сучасні інноваційні технології, використання яких, сприяє формуванню комунікативної компетенції, підвищенню мотивації, розкритті творчого потенціалу, покращенні організації роботи у групах і колективі, й, насамперед, більш кращому засвоєнню матеріалу, що призводить до покращення якості освіти в загальноосвітніх навчальних закладах.

Список використаних джерел:

  1. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / С.У. Гончаренко  – К.: Либідь, 1997. – 376 с.
  2. Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології / І. М. Дичківська – К.: Академвидав, 2004. – С. 338 – 339.
  3. Полат Е.С. Современные педагогические и информационные технологии в системе образования / Е.С. Полат, М.Ю. Бухаркина. – М.: «Академия», 2008. – 16 с.

One Reply to “Петров А.О. ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ”

  1. На мою думку, використання сучасних інноваційних технологій в навчальному процесі має багато переваг як для учня, так і для вчителя. Застосування інноваційних технологій допоможе учневі:
    • розкрити свій творчий потенціал;
    • підвищити мотивацію до навчання;
    • покращити комунікативні вміння і навички роботи в групі;
    • працювати в індивідуальному темпі;
    • ліквідувати пробіли в освоєнні якої-небудь теми.
    Застосування інноваційних технологій допомогає вчителеві:
    • заощадити навчальний час, затрачуваний на опитування і особистий час учителя, що йде на перевірку результатів виконаної учнями роботи;
    • побудувати модель функціонування зворотного зв’язку між учнями і вчителем при вивченні нового матеріалу;
    • враховувати індивідуальні особливості учнів;
    • оперативно організувати перевірку виконаної роботи.
    Але разом з тим існує проблема складності організації уроку з усім класом, для вчителя мало методичних розробок з питання застосування інноваційних технологій, як складової частини уроку.
    Виникає запитання: а чи багато вчителів мають бажання і вміють застосовувати у своїй педагогічній практиці інноваційні технології? Можливо, все таки доцільно було б проводити додаткові курси з метою підвищення компетентності вчителів у галузі інноваційних технологій?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *