Дата зміни інформації:

Сушинський Д.В. ПРОБЛЕМИ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ У СЕРЕДНІЙ І ВИЩІЙ ШКОЛІ

ІІ курс, фізико-математичний факультет

Жмуд О.В

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

1. Відповідно до прийнятого Верховною Радою державного бюджету на 2015 рік, дотації на освіту залишаються на тому ж рівні, що й у попередньому році. З огляду на серйозну інфляцію, Міністерство освіти матиме у розпорядженні в декілька разів менше активів.

2. Виходячи з першої тези, теперішня ситуація не дозволяє проводити поповнення чи оновлення парку ПК у навчальних закладах практично унеможливлюється. При цьому, навіть у добре забезпечених школах співвідношення кількості учнів до кількості одиниць комп’ютерної техніки досягає найбільш невтішних показників – по півсотні учнів на один (частіше всього, застарілий) комп’ютер.

3. Враховуючи поширеність мобільних пристроїв, одним з найбільш доцільних способів інвестування в інформатизацію навчального процесу є розширення покриття бездротових мереж Wi-Fi у корпусах навчальних закладів. В цьому випадку інвестування суми, еквівалентної сумі на оновлення одного комп’ютера, дозволяє залучити в школу десятки одиниць актуальної техніки.

4. Наявнівсть у широкому вжитку хмарних технологій дозволяє вже сьогодні налагоджувати спільний доступ до навчальних матералів різного формату, тестових завданнь та інших видів даних. Такий спосіб подання матеріалу має безліч переваг та є більш прогресивним, ніж більшість використовуваних на практиці способів проведення уроків.

5. Вже широко вживаною в мережі Інтернет стала методика проведення курсів та лекцій у форматі вебінару, що дозволяє значно розширювати коло слухачів та дозволити їм не бути прив’язаним до певного місця (можна проглядати безліч разів в записі).До того ж, деякими з них можна користуватися і безкоштовно (webinar.tw, webinar.name).

6. Корисним кросс-платформенним елементом, запозиченим з програмної інженерії, може стати онлайн-дошка. Як серед профі, так і серед учнів (студентів), вона дозволяє налагодити спільну командну роботу з повноцінним зворотнім зв’язком, включаючи туди майже всі можливі види даних (відео, документи, звук, тести з можливістю взаємодії).

Висновок. Наразі обширну інформатизацію процесу навчання можна здійснити лише шляхом залучення засобів тих, хто навчається. Програмна база для цього представлена рядом безкоштовних засобів: від інноваційних до загальновживаних (Google.Диск, тощо). Найбільш серйозну проблему на даному етапі складає лише забезпечення шкіл та університетів якісним інтернет-покриттям.

Список використаних джерел

1. http://webinar.name/

2. https://realtimeboard.com/ru/

3. Додаток 1 до наказу МОНвід 29.06.2010 р. № 637«Методика розрахунку потреби навчальних закладів в оснащенні навчальними  комп’ютерними комплексами».

2 Replies to “Сушинський Д.В. ПРОБЛЕМИ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ У СЕРЕДНІЙ І ВИЩІЙ ШКОЛІ”

  1. Ви пишете про те, що дуже зручним і потрібним є залучення Wi-Fi. А що ви думаєте про використання 3G в школах? Чи можливо та доцільно це?

  2. Так, я погоджуюсь з Вами на рахунок того, що на даному етапі в нашій державі існують деякі труднощі з питання інформатизації навчального процесу. Маємо надію, що найближчим часом Україна зможе в повному обсязі впроваджувати інформаційні технології, адже це дуже зручно (наприклад, система Moodle, до якої приєднані всі студенти нашого університету). Але виникає запитання: а чи не стане з часом роль викладача (вчителя) зайвою в навчально-виховному процесі?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *