I курс, фізико-математичний факультет
Стеценко Н. М., канд. пед. наук,доцент
Уманський державний педагогічний університет
імені Павла Тичини,
Умань
Разом із інформатизацією суспільства виникає потреба у нових методах навчання у зв’язку з тим, що суспільство все більше часу перебуває в мережі Інтернет. Система дистанційного навчання виникла задовго до виникнення Інтернету і реалізовувалась у вигляді листування між вихователем і вихованцем, але така система була досить нерентабельною. У сучасному світі дана система також має місце, але тепер вона реалізовується у мережі Інтернет. Система дистанційного навчання – сукупність сучасних технологій, що забезпечують передачу інформації в інтерактивному режимі (за допомогою інформаційно-телекомунікаційних технологій) від тих, хто навчає, до тих, хто навчається. Переваги системи дистанційного навчання: [1]
– можливість навчатися у зручний для себе час;
– можливість навчатися у своєму темпі;
– можливість навчатись у будь-якому місці;
– навчання без відволікання від своєї діяльності;
– доступність навчальних матеріалів;
– комфорт навчання;
– індивідуальний підхід;
В УДПУ ім. Павла Тичини запроваджена і широко використовується дистанційна система навчання на платформі Moodle. Moodle (модульне об’єктивно-орієнтоване динамічне навчальне середовище) – навчальна платформа, призначена для створення персоналізованого навчального середовища, яке несе в собі філософію «педагогіки соціального конструктивізму».Дана платформа дає можливість відтворити більшість аспектів навчання на денній формі у мережі Інтернет. Платформа має високий рівень функціональності:
– здача завдань (кожен студент має можливість завантажити виконане завдання у вигляді звіту, яке буде оцінене та прокоментоване викладачем).
– дискусійні форуми (як викладачі так і студенти мають можливість створювати на сайті форму для обговорення різноманітних питань щодо навчання).
– завантаження файлів (студенти та викладачі можуть завантажувати різноманітні файли: лекції, практичні роботи, лабораторні роботи, пізнавальну літературу, тощо).
– оцінювання (після здачі студентом виконаного завдання, викладач перевіряє та виставляє оцінку до електронного журналу, в який має можливість зазирнути кожен студент і побачити свої результати).
– обмін повідомленнями (якщо студента цікавить якась інформація чи потрібна індивідуальна допомога викладача – він має можливість створити приватну переписку).
– календар подій (викладачі мають можливість відзначати у електронному календарі дати конференцій, рамки перездачі, тощо).
– он-лайн тестування (перед закриттям модуля викладачі мають можливість викласти на сторінку свого предмету тест).
Платформа moodle є повністю безкоштовною, а отже має великий спектр користувачів. Вона надає можливість повноцінно навчатись студентам, які не мають можливості відвідувати університет, не забираючи при цьому спілкування між студентом та викладачем. Запровадження даної системи у всіх навчальних закладах обумовить великий прогрес у педагогічній діяльності.
Список використаних джерел
[1]: http://el.puet.edu.ua/node/24.
Цікава та актуальна стаття. Адже дійсно використання дистанційної системи навчання має багато переваг та можливостей в сучасному інформаційному суспільстві. Той факт, що в УДПУ ім. Павла Тичини запроваджена і широко використовується дистанційна система навчання на платформі Moodle вказує на те що навчання в університеті здійснюється відповідно до сучасних вимог суспільства. Але чи існують недоліки використання дистанційної системи навчання в УДПУ?
Платформа MOODLE є насправді надзвичайно корисною для студентів, особливо, якщо з ними щось сталось і вони певний період не можуть відвідувати заняття. Але чи вважаєте ви коректним використання ідентифікаційного коду як логіну, адже його практично неможливо запам`ятати. І чи не порушує це наших прав на приватність?