Дата зміни інформації:

Гнідак А.В. ФОРМУВАННЯ ПІЗНАВАЛЬНОГО ІНТЕРЕСУ ШКОЛЯРІВ НА УРО-КАХ МАТЕМАТИКИ ЗАСОБАМИ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

ІІІ курс, фізико-математичний факультет

керівник Жмуд О.В.

Уманський державний педагогічний університет імені Павла тичини

Умань

Усіма  можливими засобами потрібно  запалювати в

 дітях гаряче прагнення до знань і навчання.

Я.А. Коменський

У сучасному світі ми не уявляємо свого життя без комп’ютерних технологій. Мабуть немає жодної галузі, де б не використовували досягнення КТ і освітня галузь не є виключенням. Застосування КТ дозволяє зробити урок цікавим, нестандартним, яскравим, насиченим, дає можливість наочного представлення матеріалу для кращого розуміння його учнями та розвитку в них критичного та логічного мислення [3, с.123].

Незважаючи на це все, в даний момент є дуже актуальною проблема утрати пізнавального інтересу школярів до навчання взагалі і на уроках математики зокрема, і , як наслідок ми спостерігаємо погіршення успішності.

Інтерес учнів до вивчення навчального предмету багато в чому залежить від того, як проходять уроки. Для того, щоб спільна діяльність вчителя та учня була плідною,  необхідно зацікавити дітей власним предметом, сформувати потребу та здатність до самоосвіти – одне із провідних завдань сучасної школи. Для виконання цього завдання необхідно, щоб у кожного учня були сформовані стійкі мотиви навчання, пізнавальний інтерес, постійне прагнення до вдосконалення та поглиблення власних знань. Саме від цього будуть залежати успіхи підростаючого покоління не тільки під час шкільного навчання, але й можливість реалізації свого внутрішнього потенціалу далі у професійній діяльності [1, с.160-167].

Модернізація освіти на даному етапі передбачає переосмислення вчителями ролі використання комп’ютерів у навчанні, як новітнього засобу  формування пізнавального інтересу учнів на уроці. Подання навчального матеріалу за допомогою комп’ютерних засобів, використовуючи мережу Інтернет як джерело інформації, сприяє пожвавленню навчального матеріалу.

Спеціальні комп’ютерні математичні системи дозволяють швидко й ефективно проводити обчислення, розв’язувати задачі з алгебри, геометрії, математичного аналізу, статистики (знаходити межі, диференціювати, інтегрувати, будувати графіки, діаграми, зображувати стереометричні фігури).

У школі учнів вчать працювати з такими комп’ютерними програмами: Microsoft Word 2007, Microsoft Excel 2003, Microsoft PowerPoint, Gran2D, Gran3D, Paint, Advanced Grapher, 3D-Grapher, 3DS max 5.0, Adobe Photoshop, Mathematics Encyclopedia [2, с.101-112].

Сьогодні потреба у комп’ютерних технологіях постійно зростає – вони необхідні і вдома, і на робочому місці. Школа не може собі дозволити залишатися осторонь, тому є потреба і вчителям, і учням добре володіти комп’ютером.  Не секрет, що учні дуже багато часу проводять за комп’ютером, віддаючи його іграм або „мандрівкам” мережею Інтернету. Тому вчителям потрібно спрямувати цей інтерес до комп’ютера в напрямку навчання.

Отже, використання інформаційно-комунікаційних технологій на навчальних заняттях з математики сприяють активізації навчально-пізнавальної діяльності, учнів, швидкому та ефективному засвоєнню ними навчального матеріалу [4, с. 145].

Список використаних джерел:

  1. Архіпова Т.Л. Вплив нових інформаційних технологій на активізацію навчально-пізнавальної діяльності підлітків / Т.Л. Архіпова, М.: Освіта, 2002 – с .180.
  2. Зайцева, Т. В. Використання комп’ютерних програм на уроках алгебри та початків аналізу / Т.В. Зайцева. К.: Школа, 1998 –  с .148.
  3. Щукіна Г.І. Активизация познавательной деятельности учащихся в учебном процессе. – М.: Просвіта, 1979 – 160 с.
  4. Бабанский Ю.К. Оптимизация процесса обучения / Ю.К. Бабанский М., 1977 – с. 285.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *