Дата зміни інформації:

Куріч А.Ю. ВИКОРИСТАННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРОГРАМНИХ ЗАСОБІВ НА УРОКАХ АЛГЕБРИ

III курс, фізико-математичний факультет

Жмуд О.В.

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Головним завданням педагогічного процесу є розвиток особистості учня. Діяльність учителя має бути спрямованою на створення в школі умов, у яких кожна дитина відчувала б себе комфортно. Формування у дитини мотиваційної сфери відіграє важливу роль в успішному оволодінні навчальною діяльністю. Над цією проблемою завжди працює вчитель, добираючи відповідні до уроку мотиваційні установки. Проблема мотивації до вивчення математики досліджувалась у працях М.В. Богдановича, Ю. Андрух та Е. Вовчарук та ін. На їхню думку, педагог для розвитку мотивації повинен створити стимулювальне середовище. Загальні умови педагогічного стимулювання треба поєднувати із застосуванням різноманітних методичних прийомів, які безпосередньо впливають на мотиваційний компонент уроку. Зокрема, вводити інформаційні хвилинки про видатних учених, математичні поняття, наводити цікаві факти, використовувати нетрадиційні форми уроків та прийоми педагогічної техніки. На уроках математики старшої школи давно використовують педагогічні програмні засоби для підвищення мотивації.  Тому, ми  вважаємо, що досить корисним та цікавим  програмним засобом у вивченні алгебри є «WXMaxima».

Характеристика«WXMaxima»

«WXMaxima» – це система комп‘ютерної математики, яка призначена для виконання (як в символьному, так і в чисельному вигляді) таких математичних розрахунків:

  • спрощення виразів;
  • графічна візуалізація обчислень;
  • розв‘язування задач лінійної алгебри;
  • розв‘язування задач диференціального та інтегрального числення;
  • розв‘язування задач теорії чисел, комбінаторних рівнянь тощо.

У системі є велика кількість вбудованих команд і функцій та реалізована можливість створювати нові функції користувача. Система має вбудовану мову програмування високого рівня, що дає можливість як безпосереднього розв‘язування нестандартних задач, так і створення окремих модулів та їх підключення до системи для розв‘язування певного кола нових задач.

Застосовуючи пакет «WXMaxima» ми можемо отримувати розв‘язки задач в аналітичному вигляді (що дозволяє також перевіряти розв‘язки, виконані вручну) та ілюструвати й досліджувати їх за допомогою побудови графіків.

Розглянемо цікавий приклад  розв’язання завдання в пакеті «WXMaxima». Нехай задано орієнтований граф (мал. 1). Знайти найкоротший шлях вершини А до вершини В. [2]

 1

Мал. 1

Завдання графу та виведення відомостей про нього зображено на мал 2. За функцією знаходимо мінімальну відстань від вершини 1 до вершини 6 (що дорівнює 39) та шлях, що їй відповідає (що проходить через вершини 1,4,5,6 в заданому порядку).

2

Мал. 2

Отже «WXMaxima» можна рекомендувати для розв’язання широкого спектру прикладів на уроках . Програма є повністю локальною і не потребує наявності з’єднання з мережею Інтернет, а також чудово працює навіть на значно застарілих комп’ютерах, які ще часто зустрічаються у закладах освіти.

 Список використаних джерел

1. Куницька л. В. Використання програмних засобів для обчислення задач на уроках алгебри: [Электрон.ресурс]. – Режим доступа: https://informatika.udpu.edu.ua/?page_id=1319

2. Використання системи Maxima для розв’язування оптимізаційних задач на графах: [Электрон.ресурс]. – Режим доступу: http://lib.iitta.gov.ua/1121/1/8.pdf

One Reply to “Куріч А.Ю. ВИКОРИСТАННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРОГРАМНИХ ЗАСОБІВ НА УРОКАХ АЛГЕБРИ”

  1. Сьогодні уроки алгебри в загальноосвітніх школах, на привеликий жаль, чомусь не викликають великої зацікавленості в учнів. Проте це можна змінити, якщо використовувати педагогічні програмні засоби. Учням цікеве все нове, особливо те, що пов’язане з комп’ютерами. Тому, на мою думку, потрібно поєднувати навчальний матеріал з ІКТ.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *