V курс, факультет іноземної філології та музичного мистецтва
Керівник: Хміль Н.А., канд. пед. наук, доцент
Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія»
Харківської обласної ради, м. Харків
Останнім часом учителями та викладачами було опубліковано значна кількість науково-методичних робіт на тему ефективного використання мультимедійних презентацій MS PowerPoint у навчальному процесі. Однак потреба у створенні якісних слайд-фільмів навчального призначення з часом не згасає. Відносна простота освоєння програми MS PowerPoint дозволяє кожному педагогу створювати мультимедійний контент до тих дисциплін, які він викладає в школі або вищому навчальному закладі [1].
Метою нашої публікації є демонстрація можливостей програми Microsoft PowerPoint для створення кросворду з теми «Junk food» («Нездорова їжа), використовуючи тригери.
Запропонований нами алгоритм передбачає виконання наступних дій:
1) Створіть комірки для кросворду, у яких будуть записані літери слова:
− вставте графічний об’єкт «Прямоугольник» (на стрічці «Вставка» у групі «Иллюстрации» натисніть кнопку «Фигуры», оберіть фігуру «Прямоугольник», у контекстному меню фігури оберіть «Изменить текст», додайте потрібну літеру);
− скопіюйте створену клітинку стільки разів, скільки літер у слові;
− замініть літери у клітинках аби вийшло необхідне слово;
− скопійовані комірки розташуйте у рядок.
2) Вставте графічний об’єкт стрілку, що буде вказувати на рядок зі словом, що відгадується (див. рис. 1) (на стрічці «Вставка» у групі «Иллюстрации» натисніть кнопку «Фигуры», оберіть фігуру «Стрелка» та розмістити її перед першим рядком).
Рис. 1. Зразок оформлення комірок кросворда
3) Вставте відповідні рисунки, які будуть підказками до слів, що відгадуються.
4) Додайте до об’єктів потрібні анімаційні ефекти:
− анімація появи зображення-підказки (виділіть зображення, на вкладці «Анимация» у групі «Анимация» виберіть ефект анімації «Появление»);
− анімація появи слова. Зауважимо, що анімаційні ефекти необхідно додати КОЖНІЙ літері окремо (виділіть літеру у клітинці, на вкладці «Анимация» у групі «Анимация» виберіть ефект анімації «Появление»;
установіть параметри анімації, усі літери окрім першої мають з’являтись автоматично (в області анімації виділіть анімації усіх літер окрім першої, у списку анімаційного ефекту оберіть команду «Время…» (див. рис. 2), у відповідному діалоговому вікні оберіть «После или вместе с предыдущим»);
Рис. 2. Налаштування параметрів анімаційних ефектів літер
− анімація стрілки (на вкладці «Анимация» у групі «Анимация» виберіть ефект анімації «Пемемещение», оберіть потрібний шлях).
5) Додайте тригери:
Група 1: тригер – стрілка, анімаційний ефект – поява зображення. Виділіть необхідний анімаційний ефект в області анімації, зі списку виберіть команду «Время…», у діалоговому вікні, що відкрилося натисніть на кнопку «Переключатели», оберіть «Начать выполнение эффекта при щелчке», у списку виберіть картинку, у нашому випадку – об’єкт стрілка (див. рис. 3).
Рис. 3. Зразок налаштування тригера
Група 2: тригер – стрілка (2-ге натискання), анімаційні ефекти – поява усіх літер, переміщення стрілки до наступного рядку.
6) За задумкою автора необхідно знайти слово у кросворді, яке об’єднує всі попередні. Для цього потрібно додати анімаційний ефект літерам «Смена цвета», з яких складається потрібне слово (див. рис. 4 – зразок оформлення слайда презентації з кросвордом).
Рис. 4. Зразок оформлення слайда презентації з кросвордом
Таким чином, даний приклад побудови кросворду з використанням тригерів у програмі Microsoft PowerPoint дає змогу будь-якому вчителю без винятку створювати власні дидактичні матеріали до уроку з метою їх ефективного використання у навчально-виховному процесі, що сприятиме кращому засвоєнню навчального матеріалу та його перевірці більш цікавим шляхом.
Список використаних джерел
- Манжула А.М. Дидактические аспекты использования MS PowerPoint / А.М. Манжула, В.Б. Распопов. [Електронний ресурс] // Информационные технологии в образовании. – 2011. – № 9. – С. 30-39. – Режим доступу : http://ite.kspu.edu/webfm_send/201.