Дата зміни інформації:

Сосюк І.Г., Скуратова О.Є. ВИКОРИСТАННЯ ТРИГЕРІВ ПРИ СТВОРЕНІ НАВЧАЛЬНИХ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ПРЕЗЕНТАЦІЙ У ПРОГРАМІ MICROSOFT POWERPOINT

V курс, факультет іноземної філології та музичного мистецтва

Керівник: Хміль Н.А., канд. пед. наук, доцент

Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія»
Харківської обласної ради, м. Харків

Останнім часом учителями та викладачами було опубліковано значна кількість науково-методичних робіт на тему ефективного використання мультимедійних презентацій MS PowerPoint у навчальному процесі. Однак потреба у створенні якісних слайд-фільмів навчального призначення з часом не згасає. Відносна простота освоєння програми MS PowerPoint дозволяє кожному педагогу створювати мультимедійний контент до тих дисциплін, які він  викладає в школі або вищому навчальному закладі [1].

Метою нашої публікації є демонстрація можливостей програми Microsoft PowerPoint для створення кросворду з теми «Junk food» («Нездорова їжа), використовуючи тригери.

Запропонований нами алгоритм передбачає виконання наступних дій:

1) Створіть комірки для кросворду, у яких будуть записані літери слова:

− вставте графічний об’єкт «Прямоугольник» (на стрічці «Вставка» у групі «Иллюстрации» натисніть кнопку «Фигуры», оберіть фігуру «Прямоугольник», у контекстному меню фігури оберіть «Изменить текст», додайте потрібну літеру);

−    скопіюйте створену клітинку стільки разів, скільки літер у слові;

−    замініть літери у клітинках аби вийшло необхідне слово;

−    скопійовані комірки розташуйте у рядок.

2) Вставте графічний об’єкт стрілку, що буде вказувати на рядок зі словом, що відгадується (див. рис. 1) (на стрічці «Вставка» у групі «Иллюстрации» натисніть кнопку «Фигуры», оберіть фігуру «Стрелка» та розмістити її перед першим рядком).

1

Рис. 1. Зразок оформлення комірок кросворда

3) Вставте відповідні рисунки, які будуть підказками до слів, що відгадуються.

4) Додайте до об’єктів потрібні анімаційні ефекти:

−    анімація появи зображення-підказки (виділіть зображення, на вкладці «Анимация» у групі «Анимация» виберіть ефект анімації «Появление»);

−    анімація появи слова. Зауважимо, що анімаційні ефекти необхідно додати КОЖНІЙ літері окремо (виділіть літеру у клітинці, на вкладці «Анимация» у групі «Анимация» виберіть ефект анімації «Появление»;

установіть параметри анімації, усі літери окрім першої мають з’являтись автоматично (в області анімації виділіть анімації усіх літер окрім першої, у списку анімаційного ефекту оберіть команду «Время…» (див. рис. 2), у відповідному діалоговому вікні оберіть «После или вместе с предыдущим»);

21

Рис. 2. Налаштування параметрів анімаційних ефектів літер

−    анімація стрілки (на вкладці «Анимация» у групі «Анимация» виберіть ефект анімації «Пемемещение», оберіть потрібний шлях).

5) Додайте тригери:

Група 1: тригер – стрілка, анімаційний ефект – поява зображення. Виділіть необхідний анімаційний ефект в області анімації, зі списку виберіть команду «Время…», у діалоговому вікні, що відкрилося натисніть на кнопку «Переключатели», оберіть «Начать выполнение эффекта при щелчке», у списку виберіть картинку, у нашому випадку – об’єкт стрілка (див. рис. 3).

3

Рис. 3. Зразок налаштування тригера

Група 2: тригер – стрілка (2-ге натискання), анімаційні ефекти – поява усіх літер, переміщення стрілки до наступного рядку.

6) За задумкою автора необхідно знайти слово у кросворді, яке об’єднує всі попередні. Для цього потрібно додати анімаційний ефект літерам «Смена цвета», з яких складається потрібне слово (див. рис. 4 – зразок оформлення слайда презентації з кросвордом).

 4

Рис. 4. Зразок оформлення слайда презентації з кросвордом

Таким чином, даний приклад побудови кросворду з використанням  тригерів у програмі Microsoft PowerPoint дає змогу будь-якому вчителю без винятку створювати власні дидактичні матеріали до уроку з метою їх ефективного використання у навчально-виховному процесі, що сприятиме кращому засвоєнню навчального матеріалу та його перевірці більш цікавим шляхом.

Список використаних джерел

  1. Манжула А.М. Дидактические аспекты использования MS PowerPoint / А.М. Манжула, В.Б. Распопов. [Електронний ресурс] // Информационные технологии в образовании. – 2011. – № 9. – С. 30-39. – Режим доступу : http://ite.kspu.edu/webfm_send/201.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *