Дата зміни інформації:

Гончаренко І.А. ВИКОРИСТАННЯ ІКТ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ФІЗИКИ

курс, фізико-математичний факультет

доцент Краснобокий Ю.М.

Уманський державний педагогічний університет імені  Павла Тичини

Умань

Сучасні мультимедійні комп’ютерні програми й телекомунікаційні технології відкривають учням доступ до нетрадиційних джерел інформації – електронних гіпертекстових підручників, освітніх сайтів, систем дистанційного навчання тощо. Це покликано підвищити ефективність розвитку пізнавальної активності й надати нові можливості для творчого росту учнів в умовах становлення інформаційного навчального середовища.  Інформаційні  технології розвивають ідеї програмованого навчання, орієнтовані на локальні комп’ютери. При цьому використовуються готові програми (навчальні й демонстраційні), комп’ютерні освітні проекти, завершені  комп’ютерні лабораторні комплекси для проведення експериментів, інтерактивні анімаційні комп’ютерні моделі складних астрофізичних процесів. Під телекомунікаційними технологіями розуміють технології, що використовують локальні мережі й глобальну мережу Інтернет у синхронному й асинхронному режимах часу для різних освітніх цілей. Насамперед, телекомунікаційні технології забезпечують можливість проведення дистанційних уроків з астрономії, показу відеоматеріалів і анімаційних моделей, що знаходяться на різних освітніх серверах, навчальних телекомунікаційних проектів, асинхронного телекомунікаційного зв’язку, організації дистанційних олімпіад з астрономії тощо. Саме використання серверів під час дистанційного навчання забезпечує  інтерактивний зв’язок з учнями через Інтернет, у тому числі, і в режимі реального часу.

Новітні інформаційні технології, які використовуються на уроках фізики, дозволяють відображати будь-які мультимедійні об’єкти (графіку, звук, анімацію, відео). Створювані схеми набагато ефективніше доносять зміст і ідею тієї або іншої фізичної моделі, явища. Формули, схеми, діаграми, слайди, відеоанімації, звукові фрагменти, зібрані в єдину базу навчальних посібників, зберігаються в цифровому форматі на магнітних носіях. Вміння працювати з інформацією, поданою у цих формах, стало соціально-значуще для сучасного вчителя-предметника природничо-наукових дисциплін.

До апаратних засобів нових інформаційних (або комп’ютерних) технологій відносять персональний комп’ютер з периферійними пристроями, до програмних засобів – спеціально розроблювальні дидактичні матеріали, які ще називають програмно-педагогічними засобами (ППЗ). На нашу думку, програмно-педагогічні засоби з фізики в першу чергу повинні бути мультимедійними, багаторівневими, містити гіпертекст, сучасну графіку, ґрунтуючись на сучасних технологіях Java, Macromedia Flach. При цьому комп’ютерні моделі повинні містити всі складові інтерактивних технологій.

Таким чином, інформаційно-комп’ютерні технології – це досить потужні механізми, які мають спектр необмежених можливостей. Але вони не заміняють викладача, а можуть бути лише інструментом у розв’язанні тих чи інших завдань.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *