4 курс, природничо-географічний факультет
Стеценко Н.М.,канд.пед.наук,доцент
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
Умань
Пріоритетом розвитку сучасної освіти в Україні є впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, які забезпечують подальше вдосконалення освітнього процесу, доступність та ефективність освіти, підготовку молодого покоління до життєдіяльності в інформаційному суспільстві.
Використання мережі Інтернет в освітній діяльності має розгалужену систему, класифікація якої може бути представлена в таблиці №1.
Мережа Інтернет є джерелом різноманітної інформації. Виходячи з навчальної мети, це можуть бути, наприклад, освітні ресурси, які включають в себе: дистанційне навчання, дистанційні курси та олімпіади, віртуальні бібліотеки, он-лайн словники, енциклопедії та ін.
Вагоме місце в освітній діяльності займають також інформаційні ресурси, пошукові системи, каталоги та Інтернет-видання, які допомагають знаходити різноманітну інформацію в інформаційних системах та використовувати її за призначенням.
Майже всі навчальні заклади, дослідницькі установи мають свої сайти, які постійно поповнюються інформацією. Корисними є веб-сервіси, а саме: блоги, соціальні мережі, колективні енциклопедії, які використовуються для одержання детальної інформації про ВНЗ, допомагають обрати майбутню професію та постійно підвищувати свої знання з фахових дисциплін. Сервіси комунікацій такі як: форуми, чати, регіональні та глобальні мережі зв’язку надають широкі можливості передачі інформації на різні відстані, в будь-якому об’ємі та вигляді, допомагають вирішити будь-яке питання через систему електронних конференцій тощо.
Збільшення комп’ютерної техніки та подальшее її вдосконалення розширює можливості викладачів та студентів використовувати комп’ютерні технології не тільки при вивченні інформаційно-комп’ютерних технологій, але й при подальшому їх використанні в житті.