ІІ курс, фізико-математичний факультет
Кісіль Я.В., викладач
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
Умань
Мережа Інтернет є джерелом самої різноманітної інформації. Безумовно Інтернет мережа розширює можливості освітньої діяльності: поширення своїх праць, швидкий та безкоштовний пошук інформації. Щоб ефективно використовувати ці можливості вчитель повинен оволодіти технологіями роботи із різноманітними ресурсами глобальної мережі. З цього випливає необхідність введення на факультетах педагогічних вузів поглибленого вивчення інформатики.
Пріоритетом розвитку сучасної освіти України є впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, що забезпечує подальше вдосконалення освітнього процесу, доступність та ефективність освіти, підготовку молодого покоління до життєдіяльності в інформаційному суспільстві. [1]
Використання мережі Інтернет у професійній діяльності освітян включає наступні методичні принципи, серед яких:
Ø організація роботи з вивчення та узагальнення досвіду;
Ø обмін досвідом роботи засобами on-line зв’язку (Internet-конференції, форуми, чати, електронна пошта тощо);
Ø інформаційне забезпечення діяльності фахівця, який знаходиться в інноваційному пошуку (банки даних передового педагогічного досвіду та освітніх інновацій);
Ø популяризація (презентація) досвіду роботи (розміщення інформації на web-сторінках освітніх сайтів, створення окремих Web-сайтів);
Ø вивчення теоретичного матеріалу і практичного досвіду з проблем досліджень та дослідно-експериментальної роботи, розміщеного в інформаційній мережі Інтернет;
Ø проведення навчання, підвищення кваліфікації педагогічних працівників за дистанційною формою з урахуванням і вищезазначених напрямів використання Інтернету;
Ø мультимедійний супровід навчання.[2]
Звідси випливає необхідність введення на факультетах педагогічних вузів поглибленого вивчення інформатики. Разом з тим, незважаючи на переваги і перспективи використання Internet-технологій у навчальних закладах, розвиток інформаційних технологій має і свої недоліки. Якщо в паперову еру обмін інформацією був складнішим, то зараз обмін рефератами та подібним матеріалом поставлений на потік: знайти в Internet наукову роботу на потрібну тему не викликає особливих ускладнень. І це, безумовно, має свої негативні наслідки.
Отже, з усього вищесказаного можна зробити висновок, що використання мережі Internet для освітньої діяльності у вищому навчальному закладі має більше позитивних наслідків чим негативних.
Список використаних джерел
1. Національна доктрина розвитку освіти // Освіта. – 2002.– № 26. – С.
2. Згуровський М. Інформаційні мережеві технології в науці та освіті / М. Згуровський / Дзеркало тижня. – 2002. – № 25.– С.139.