Дата зміни інформації:

Кіктенко А.С. АНАЛІЗ МОЖЛИВОСТЕЙ СЕРВІСІВ ВЕБ 2.0 ДЛЯ СТВОРЕННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ПЛАКАТІВ

6 курс, факультет педагогічної освіти

Керівник: Хміль Н.А. к. пед. н., доцент

Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія»

Харківської обласної ради,
м. Харків

З кожним роком зростає потреба в знаходженні ефективних засобів навчання, які допоможуть підвищити представлення навчального матеріалу, зацікавити учнів, підвищити їх мотивацію до вивчення предмета, стимулювати розумову діяльність і розвивати творчий потенціал [1]. Одним із таких сучасних електронних освітніх засобів є інтерактивний мультимедійний плакат, за допомогою якого дидактичні матеріали подаються у вигляді інтерактивних елементів – графіки, тексту, звуку, відео.

Для успішного створення навчальних інтерактивних плакатів учитель може використовувати такі програми, як Microsoft PowerPoint, Smart Notebook, Adobe Flash, спеціалізовані сервіси мережі Інтернет. Найбільш популярними серед таких сервісів можна назвати Prezi, Glogster, Thinglink, LIno it, Padlet. Тому мета нашої доповіді – аналіз їх можливостей.

Prezi (https://prezi.com/) – сервіс онлайн презентацій з оригінальною подачею контенту. Всі елементи презентації розміщуються на одному великому аркуші і з’єднуються між собою. При перегляді презентації сервіс пересуває цей аркуш, відображаючи послідовно кожну його частину, як окремий слайд. Дозволяє спільно працювати над презентацією, публікувати презентації в блозі або на сайті, зберігати презентації для автономного показу без використання Інтернет [3].
Glogster (http://edu.glogster.com/) – середовище для створення інтерактивних плакатів із можливістю вбудовування відео YouTube, аудіо кліпів, графіки, документів PowerPoint. Уся інформація розміщується на одній сторінці [2, c. 8].
Thinglink (http://www.thinglink.com/) – онлайн сервіс призначений для створення інтерактивних зображень із можливістю прикріплення посилань на мультимедійні об’єкти (фото, відео, звуковий коментар) (див. рис. 1). Є можливість групової роботи із зображенням.

 1

Рис. 1. Зразок плакату, створеного за домогою сервісу Thinglink (https://www.thinglink.com/scene/522616302058078208)

LIno it (http://en.linoit.com) – універсальний онлайн сервіс для створення плакату. Потрібна інформації (текст, фото, відео, можна додавати текстові файли) розміщується у вигляді стікерів (див. рис. 1). Для роботи з сервісом потрібно зареєструватися. Плакат можна вбудувати на сторінки сайтів або блогів. Сервіс підтримує кирилицю. Увесь матеріал розміщується на одній сторінці. Створені стікери можна переміщувати, обертати, а також фіксувати їх положення. Є наявність інструментів для редагування й видалення стікерів-постів [2, с. 15].

 2

Рис. 2. Зразок плакату, створеного за допомогою LIno it
(http://linoit.com/users/Masterna/canvases/Olga%20Masterna)

Padlet (http://ru.padlet.com) – зручний, легкий інструмент, що надає можливість оформити плакат (дошку) й наповнити його даними, експортувати в різні формати, розмістити у соціальних мережах. Сервіс дає можливість розміщувати графічні, текстові, аудіо- та мультимедійні (відео або презентації) файли, посилання на веб-сторінки, нотатки, знімки з веб-камери (див. рис. 2). Сервіс повністю безкоштовний, не обмежує користувача в кількості створюваних плакатів (сторінок) і підтримує кирилицю.

 3

Рис. 3. Зразок плакату, створеного за допомогою Padlet (http://padlet.com/elenaperesichanskaya1996/srxf35bo28no)Отже, підсумовуючи можна зробити висновок, що використання спеціалізованих сервісів для створення інтерактивних мультимедійних плакатів є потужними і незамінними інформаційними інструментами у професійній діяльності сучасного вчителя. Грамотне використання інтерактивних мультимедійних плакатів може стати одним із ефективних засобів навчання будь-якого предмету. Вони є відмінною підмогою як вчителеві в процесі проведення заняття, так і учням у процесі самонавчання.

< Список використаних джерел

1.     Желізняк Л. Д. Інтерактивний плакат як сучасний засіб навчання / Желізняк Людмила Дезидерівна [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/38576/.
2.     Хміль Н. А. Віртуальні інтерактивні дошки та їх використання в освітньому процесі / Н. А. Хміль, І. В. Морквян, Т. В. Отрошко. – Х. : ФОП Панов А. М., 2015. – 74 с.

3.     Кисельова О.Б. Використання онлайн-презентації в навчальному процесі / О. Б. Кисельова, А. С. Кіктенко [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://www./1_NNM_2015/Pedagogica/5_185373.doc.htm.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *