I курс, факультет педагогічної освіти
Керівник: Хміль Н.А., канд. пед. наук, доцент
Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія»
Харківської обласної ради, м. Харків
У наш час інформаційні технології є важливим інструментом у професійній діяльності будь-якого фахівця, не виключенням є й соціальний педагог, який з успіхом використовує різні програми загального призначення – це і Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft PowerPoint, Microsoft Publisher, Adobe Photoshop, Paint та інші. Крім цього, у своїй роботі він застосовує можливості мережі Інтернет, зокрема обмінюється власним досвідом на тематичних форумах, бере участь в Інтернет – конференціях, вебінарах, спілкується у віртуальних професійних мережах, веде персональні блоги та сайти.
Одним із завдань соціального педагога є сприяння в організації інклюзивного навчання. Під яким розуміють комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами (Концепція розвитку інклюзивної освіти. Наказ МОН від 01.10.2010 № 912). Для забезпечення такого навчання педагог може створювати електронні зошити-шаблони до яких прикріплюються посилання на вправи, створені, наприклад, за допомогою сервісу LearningApps. Отже, метою нашої публікації є висвітлення власного досвіду з підготовки таких вправ, які можна запропонувати дітям у процесі їх навчання.
Наприклад, для дітей дошкільного віку можна запропонувати створені вправи «Що їдять тварини?» (див. рис. 1), «Установи послідовність» (див. рис. 2); для дітей молодшого шкільного віку – «Що ми знаємо про Україну?» (див. рис. 3); для дітей 7-10 класів – «Знайди пару до нового гаджета!» (див. рис. 4)
Наведемо алгоритм дій для створення подібних вправ:
- Зареєструватися на сайті, якщо не було попередньої реєстрації.
Для цього: 1) у вікні будь – якого браузера введіть у рядок адреси https://learningapps.org. На екрані відобразиться головна сторінка веб – сайту; 2) у реєстраційній формі користувача вкажіть своє ім’я латинськими буквами, свій E-mail та пароль; 3) у результаті відкривається панель вашого профілю, де ви зможете створювати свої дидактичні ігри (див. рис. 5)
Рис. 5. Титульна сторінка сайту зареєстрованого користувача
- Для створення гри – натисніть на посилання Створення вправи.
У вікні, що відкриється оберіть категорію гри (наприклад, «Встанови послідовність»). Для перегляду існуючих вправ, можна скористатись кнопкою «Перегляд вправ».
Для заповнення елементів обраної гри – у відповідних полях додайте потрібні елементи (текст, зображення, аудіо, відео), що відповідатимуть меті створення гри.
Рис. 6. Заповнення елементів обраної гри
- Для збереження створеної вправи – натисніть кнопку «Зберегти вправу».
- Перегляньте створену вправу та перевірте правильність виконання всіх запропонованих вами завдань.
- Для редагування вправи, якщо це необхідно – натисніть на кнопку «Редагувати вправу».
- Для вбудовування створеної вправи до електронного зошиту, блогу, сайту тощо необхідно скопіювати її URL-адресу.
Отже, можна зробити висновок, що використання сервісу LearningApps.org дозволяє зручно і легко створювати електронні інтерактивні вправи, для використання в інклюзивному навчанні.
Список використаних джерел
- Использование LearningApps.org [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://sites.google.com/site/badanovweb2/home/learningapps.
- 2. Структура профессиональной деятельности cоциального педагога [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://social-teacher.ru/index/0-11.