Дата зміни інформації:

Одинцова В.В. НАВЧАННЯ УЧНІВ РІЗНОГО ВІКУ РОБОТИ З ТЕКСТОВИМИ ДАНИМИ

V курс, фізико-математичний факультет

Дегтярьова Н.В., канд.пед.наук

Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка

Суми

 Принцип систематичності і послідовності навчання передбачає формування знань, умінь та навичок учнів таким чином, щоб нові знання спиралися на ті, що були отримані раніше і стали фундаментом для вивчення і засвоєння іншого матеріалу. Тому для ефективного подання нового матеріалу вчителем та свідомого його засвоєння учнями педагогу треба спиратися на знання вікових особливостей школярів [3]. З 6 класу починається інтелектуалізація пізнавальних процесів в учнів: уваги, пам’яті, уяви, мислення, мовлення. Активно розвивається логічна пам’ять, але сповільнюється розвиток механічної пам’яті, що пов’язано зі збільшенням обсягу матеріалу. Тому на уроках інформатики вчитель повинен заохочувати дітей до роботи на уроці, які повинні бути цікавими. Чим більше діти будуть виконувати практичних завдань, тим швидше вони будуть запам’ятовувати новий матеріал [2]. Підлітковий вік – складний відповідальний період становлення особистості, в якому формується соціальна спрямованість і моральна свідомість: моральні погляди, судження, оцінки, уявлення про норми поведінки, запозичені у дорослих. Таким чином актуальним є дослідження особливостей вивчення теми «Створення та опрацювання текстових документів» в різних класах загальноосвітніх навчальних закладів.

Для того, щоб створити та опрацювати будь-який текстовий документ використовують спеціальні програми – текстові процесори. Вчитель повинен доступно, цікаво, детально пояснити для чого призначені програми; пояснити дітям про різновид їх; навчити учнів працювати в текстовому редакторі –  Блокнот та найпопулярнішому текстовому процесорі MS Word.

Так, наприклад у 6 класі при вивченні теми «Текстовий процесор» в учнів формуються поняття про об’єкти, їх призначення, відпрацьовуються навички створювати, відкривати, редагувати та зберігати документи в середовищі текстового процесора та інше. Таким чином вчитель поступово формує базові знання учнів з інформатики.

У 8 класі вивчають тему «Опрацювання текстових даних», у вирішенні більшості завдань спираються на сформовані знання і навички учнів, що були отримані під час вивчення теми «Тестовий процесор» у 6 класі, наприклад: формує поняття учнів про текстовий документ та його об’єкти, текстовий процесор та його призначення, поняття текстового документа, його об’єктів; середовище текстового процесора, створення, відкривання і збереження текстового документа та інше.

Таким чином учні мають змогу систематично поповнювати свої знання протягом всього курсу вивчення інформатики в школі, що дає змогу отримати їм міцні, глибокі знання з дисципліни.

Список використаних джерел

  1. Барболіна Т.М. Шкільний курс інформатики та методика його викладання: навчальний посібник [Електронний ресурс] / Барболіна Т.М. – Полтава, 2007. – Ч.2. Часткова методика. – Режим доступу: http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/3982/1/Barbolina1.pdf
  2. Інструктивно-методичні рекомендації з інформатики на 2014-2015 н.р для 5-6 класів [Електронний ресурс] . – Режим доступу: http://shkola.ua/publ/instruktivno_metodichni_ rekomendaciji_z_informatiki_na_2014_2015_n_r_dlja_5_6_klasiv/4-1-0-417
  3. Реалізація принципів навчання та дидактичні вимоги до них [Електронний ресурс] . – Режим доступу:

http://teacherua/publ/realizacija_principiv_navchannja_ta_didaktichni_vimogi_do_nikh/19-1-0-6604

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *