Дата зміни інформації:

Шевцова Т.І. ПІДВИЩЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ МОЛОДШИХ КЛАСІВ ЗАСОБАМИ ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСІВ

3 курс, спеціальність «Початкова освіта»

Степаненко А. І. магістр педагогічної освіти

Відокремлений підрозділ «Лисичанський педагогічний

коледж Луганського національного університету

імені Тараса Шевченка»

Лисичанськ

Глобальна павутина  Інтернету захопила вже майже все людство. Людина яка почала користуватися Інтернетом вже не може від нього відмовитись,адже він потрібен усюди. Робота з Інтернетом не обійшла стороною таку професію, як вчитель молодших класів, адже в постійному удосконаленні своїх знань та знань своїх учнів. Інформаційно-комунікативні технології (ІКТ) – це механізм пущений в систему, який не можливо зупинити, ним треба користуватися і брати  з нього все корисне, що він дає.

ІКТ-компетентність – властивість педагога, який компетентно, тобто цілеспрямовано і самостійно, із знанням вимог до професійної діяльності в умовах інформатизації освітнього простору і своїх можливостей та обмежень здатен застосовувати ІКТ у процесі навчання, виховання, методичної і дослідницької діяльності.

Педагоги нового покоління повинні вміти кваліфіковано обирати та застосовувати саме ті технології, які повною мірою сприятимуть досягненню мети, а саме гармонійному розвитку учнів із урахуванням їхніх індивідуальних особливостей [1, с. 6].

Виходячи з розуміння інформаційної компетентності вчителя, як сукупності знань, умінь і досвіду діяльності, можна визначити рівні інформаційної компетентності: базовий (сукупність знань, умінь і досвіду, які  необхідні вчителю для вирішення освітніх завдань засобами ІКТ загального призначення); предметно-орієнтований – орієнований на засвоєння і формування готовності до впровадження в освітню діяльність спеціалізованих технологій і ресурсів, які розроблені відповідно до вимог, змісту та  методики викладання того чи іншого навчального предмета та педагогічний (методологічний, психолого-педагогічний, методичний).

Показники інформаційної компетентності вчителя:

  • наявність  загальних  уявлень у  сфері  розвитку та  використання ІКТ;
  • вміння створювати мультимедійні засоби навчання в середовищі програми PowerPoint;
  • застосування можливостей пакету Microsoft Office для розробки дидактичних матеріалів з предметної області та робочих документів;
  • володіння базовими Інтернет – сервісами, технологіями та основами технології побудови веб-сайтів [2, с. 47].

Інформаційну компетентність вчителя можна розуміти як найважливішу компоненту, яка полягає в здатності педагога вирішувати професійні завдання з використанням засобів і методів інформатики та ІКТ, а саме:

  • здійснювати інформаційну діяльність для обробки, передачі, збереження інформаційного ресурсу з метою автоматизації процесів;
  • організовувати інформаційну взаємодію між учасниками навчального процесу;
  • створювати і використовувати тестові системи для  діагностики  контролю та оцінки рівня знань учнів;
  • здійснювати навчальну діяльність з використанням засобів ІКТ в аспектах, що відображають особливості конкретного навчального предмета.

ІКТ відносяться до інноваційних процесів, головне завдання яких є створення нового, що сприятиме підвищенню ефективності навчально-виховного процесу. Поняття «інновація» відноситься не лише до створення і розповсюдження новацій, але й до таких змін, які носять суттєвий характер, супроводжуються змінами в способі діяльності та мислення [3, с. 34].

На даному етапі інформатизації освіти в школах основна частина колективу володіє необхідними для користувача навичками роботи за комп’ютері, навчання і вдосконалення навичок володіння комп’ютером здійснюється переважно через індивідуальні консультації. Але кількість навчених  вчителів молодших класів далеко не збігається з числом тих, хто компетентно здатний застосовувати ІКТ в процесі навчання, виховання та методичної діяльності. Саме тому вчителі мають бути максимально компетентними в цій галузі, адже на даному етапі це невід’ємна частина виховання підростаючого покоління.

Сучасні технології розширюють межі пізнання, за ними майбутнє. Їх треба підтримувати, йти за ними, здобувати необхідні для сучасності знання і реалізувати ці знання на практиці, доносити їх до дітей і навчати їх також вільно володіти Інтернет – ресурсами [4, с. 128].

Підвищення компетентності вчителя молодших класів засобом Інтернет – ресурсів згодом себе повність виправдає, вчителі стануть максимально обізнаними і поведуть за собою у оновлене майбутнє своїх учнів.

Література

1. Науменко Г. Г. Підготовка вчителя в умовах застосування ІКТ / Науменко Г. Г., Науменко О. М. // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2008. – №8(72). – С. 6–10.

2. Беспалов П. В. Компьютерная компетентность в контексте личностно- ориентированного обучения / Беспалов П. В. // Педагогика. – 2003. – № 4. – С. 45-50.

3. Волобуєва Т. Рівні підготовки педагогів у системі післядипломної педагогічної освіти щодо використання інформаційно-комунікаційних технологій / Волобуєва Т. // Післядипломна педагогічна освіта в Україні. – 2010. – № 1. – С. 30-35.

4. Захарова И. Г. Информационные технологии в образовании: Учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений. / Захарова И. Г.  – М. : Академия. 2003. – 192 с.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *