Дата зміни інформації:

Білоус Ю.І. РОЗВИТОК ПІЗНАВАЛЬНОГО ІНТЕРЕСУ ЗАСОБАМИ ІКТ

ІІ курс, факультет фізики, математики та інформатики

Стеценко Н.М.,канд.пед.наук, доцент

Уманський державний педагогічний університет

імені Павла Тичини

Умань

Пізнавальний інтерес проявляється через активне ставлення до певного предмету пізнання, служить основним стимулом людської діяльності та виявляє вплив на розвиток особистісної спрямованості дитини.

Уроки, які проходять з комп’ютерною підтримкою, викликають у учнів зацікавленість, дозволяють урізноманітнити види  навчально-пізнавальної діяльності, сприяють більш глибокому та усвідомленому засвоєнню навчального матеріалу.

Використання комп’ютерного забезпечення на уроках  розвиває в учнів інтерес до предмету, підвищує ефективність до самостійної роботи, покращує формування абстрактних уявлень про математичні моделі, спонукає до самостійного вивчення матеріалу, створює комфортні умови для проведення різних форм контролю знань, допомагає вчителеві у розробці індивідуальних завдань для корекції знань учнів.

Інформаційно-комунікаційні засоби дозволяють розвивати пізнавальний інтерес на всіх етапах уроку та розв’язувати наступні завдання:

  • перетворити навчання в цікаву працю, зробивши урок захоплюючим, урізноманітнивши його за рахунок мультимедійного налаштування;
  • вирішити проблему наочності навчання та розширити самі можливості візуалізації навчального матеріалу, що робить його зрозумілим та доступним;
  • зробити процес навчання більш індивідуальним за рахунок наявності різнорівневих завдань та побудови індивідуальної траєкторії оволодіння навчальним матеріалом: використовувати зручні способи сприйняття інформації, викликати в школярів позитивні емоції та сформувати в них позитивні навчальні мотиви;
  • створити комфортні психологічні умови для учнів при відповіді на питання за допомогою комп’ютера, можливості якого дозволяють фіксувати результати, реагувати на помилки, тощо;
  • розвивати самостійну навчально-дослідницьку діяльність (моделювання, розробка презентацій, публікацій, метод проектів і т.д.), що спонукає до творчої активності;
  • використовувати бібліотечний фонд та інформаційну базу локальної і глобальної мережі Інтернету для організації навчально-пізнавальної діяльності;
  • реалізувати входження учня у реальний світ дорослих, у виробничу діяльність людини з сучасним інформаційним цифровим суспільством через спільну діяльність учня та учителя за допомогою використання комп’ютерних технологій.

Як свідчать результати нашого дослідження, інформаційні технології відіграють важливу роль у формуванні стійкого пізнавального інтересу. Учні займають активну позицію у свідомому засвоєнні знань, зростає їхній інтерес до навчально-пізнавальної діяльності, спостерігається велика зосередженість на матеріалі, який зацікавив, значно підвищується увага. Учень стає активним суб’єктом навчання, який отримуючи навчальну інформацію, може самостійно здійснювати пошук нових знань, підбираючи для цього необхідні способи дій, розв’язувати нестандартні завдання, творчо міркувати та отримувати інтелектуальну насолоду від процесу пізнання.

Разом з тим, використання засобів ІКТ у навчальному процесі вимагає достатнього апаратного та програмного забезпечення, що пов’язано з досить великими матеріальними затратами. Крім того, ще не всі вчителі володіють методикою використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі. Проте ці труднощі є тимчасовими і творчі учителі ніколи не зупиняються на досягнутому.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *