Дата зміни інформації:

Криворучко І.І. ФОРМУВАННЯ ПОЧУТТЯ ОБОВ’ЯЗКУ, ДИСЦИПЛІНИ ТА ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ В УЧНІВ ЗАСОБАМИ ІКТ

3 курс, факультет фізики, математики та інформатики

Стеценко Н.М., канд., пед.наук, доцент

Уманський державний педагогічний університет

імені Павла Тичини

Умань

Проблема дотримання дисципліни учнів на уроці є однією з основних проблем, пов’язаних з вихованням школярів.

Дисципліна – це правила поведінки, яких повинні дотримуватися  учні у школі та поза її межами, а також  виконувати певні обов’язки.

Розуміння учнями необхідності дотримання дисципліни в школі, громадських місцях, в особистій поведінці, в навчанні, в проведенні вільного часу, самоконтроль над собою є показником високого рівня дисципліни.

Дисципліна тісно пов’язана з почуттям обов’язку та відповідальності, які служать фундаментом успішного процесу навчання. Існують різні причини виникнення недисциплінованості школярів, але, зазвичай, учні порушують дисципліну тому, що їм нудно на уроці.

Для урізноманітнення видів діяльності та зацікавленості школярів на уроках необхідно використовувати такі форми, методи та засоби, які є співзвучними з часом, які викликають інтерес та дозволяють здійснювати індивідуальний підхід до учня у навчально-виховному процесі. Універсальним засобом на сьогоднішній день є комп’ютер, можливості якого практично невичерпні.

Впровадження ІКТ у навчальний процес створює умови для підвищення інтересу учнів до навчання, дозволяє розвивати їх творчі здібності, спонукає до дисциплінованості та спрощує процес спілкування в нових умовах.

Використання яскравих презентацій привертає увагу учнів і вони менше відволікаються на сторонні речі, привчаючись до порядку та дисципліни.

Інтерактивні комп’ютерні психологічні тести, які можна використати у виховній діяльності, допоможуть учневі розібратися в своїх прагненнях та інтересах, дадуть можливість класному керівнику виявити причини недисциплінованості та спроектувати виховний процес з класним колективом та з окремими учнями у класі.

Використання ресурсів Інтернет дозволяє моделювати різні педагогічні ситуації, спрямовані на виховання почуття обов’язку, відповідальності та дотримання свідомої дисципліни.

Інформаційно-комунікаційні технології, при вмілому їх використанні, сприяють здійсненню індивідуального розвитку і саморозвитку особистості школяра, служать засобом для мотивації поведінки, виступають додатковим інструментом здобуття практичного досвіду та формування навичок самовиховання.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *