Дата зміни інформації:

Когут К.А. ВПЛИВ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА ПСИХІКУ ДИТИНИ

II курс, факультет української філології

Бондаренко Тетяна Володимирівна к. п. наук, старший викладач

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

м. Умань

У сучасному світі дитина одразу потрапляє в середовище інформаційних технологій, які стають невід’ємною частиною її життя, замінюючи живе спілкування. Залежність від медіа-світу найбільш чітко проявляється у підлітковому віці, оскільки саме в цей період формуються ціннісні орієнтації, світогляд та стиль життя, адже молода людина прагне до самовизначення.

Наше суспільство перенасичене новітніми технологіями. Вони настільки «проникли» в життя суспільства, що практично у кожній сім’ї є телевізори, вільний доступ до мережі Інтернет, тощо. Усе це породжує урбаністичне дитинство, негативно впливає на психічний, емоційний та фізичний розвиток молоді, наслідком якого може стати формування викривленого уявлення про світ, не сприйняття моральних настанов і принципів, тощо. Різноманітна інформація, яку дитина отримує саме через інформаційно-комунікаційні технології, пропагує різні погляди, ідеї, тим самим маніпулюючи свідомістю дитини. Психологічне програмування та підсвідоме навіювання є досить дієвим засобом впливу на особистість.

«Перенасичення комп’ютерами» в житті дитини призводить до Інтернет -залежності. Звичайно, наслідки виявляються занадто пізно. Це може бути підвищена дратівливість, збудливість, швидка стомленість, порушення сну.

Сьогодні молоде покоління все більше часу приділяє новітнім пристроям замість прогулянки на свіжому повітрі. У сучасному суспільстві діти все менше читають книжок, в результаті погіршується їх художньо-естетичне відношення до дійсності, гірше розвивається уява. Як наслідок впливу різноманітних технологій, у дитини немає інтересу до активного проведення вільного часу, що і призводить до байдужості та пасивності.

Незважаючи на те, що освітня комп’ютеризація має свої позитивні особливості, вчитель має з обережністю застосувати різноманітні мультимедіа під час навчання. Все таки нічого не зможе замінити живого спілкування з учителем, і надмірне використання цих засобів може негативно вплинути на розвиток дитини.

Отже, застосування інформаційно-комунікаційних технологій має дуалістичний характер. Тому для педагогів досить важливим є враховувати ці суперечності, під час навчання та виховання підростаючого покоління. Вчителі та батьки повинні приділяти багато уваги психологічному комфорту дітей, не перенасичувати їхнє життя різноманітними пристроями та програмами, надаючи перевагу живому спілкуванню та спільному вирішенню труднощів, які виникають у дитини в процесі комунікації.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *