Дата зміни інформації:

Юрченко К.В. МУЛЬТИМЕДІЯ ТА ІНТЕРАКТИВНІ ДОДАТКИ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ

5 курс, фізико-математичний факультет

Юрченко А.О., викладач кафедри інформатики

Сумський державний педагогічний університет
імені А.С. Макаренка, м. Суми

Досягнення сучасних інформаційних технологій (ІТ) в області комп’ютерної графіки, анімації і відтворення різних за рівнем складності процесів дають можливість на новому рівні реалізувати візуалізацію досліджуваних об’єктів, процесів, явищ, а також їх моделей, які подаються в динаміці, розвитку з одночасним збереженням можливості інтерактивної взаємодії користувача з навчальною системою.

Термін «мультимедіа» можна розглядати з різних позицій. Так, аналізом цього визначенням займалися І.М. Розіна, Л.С. Зазнобіна, Н.Г. Семенова, С. Новосельцева, Н.А. Савченко, Г.В. Князева та ін. [1,2,4].

Мультимедіа – це унікальна форма подання інформації, реалізована у вигляді єдиного інформаційного середовища, яка в рамках одного високошвидкісного цифрового інформаційного потоку містить довільну кількість статичних і динамічних типів інформації (текст, малюнки, фото, графіка, анімація, аудіо, відео тощо) і, як правило, спосіб інтерактивної взаємодії з нею з метою збільшення ефективності впливу на користувача [5].

За допомогою мультимедіа та інтерактивності ми отримуємо не опис реальності в символьних абстракціях (наприклад, книга), а принципово повну модель навколишнього світу, яку можна характеризувати як адекватне уявлення і проводити дослідження, що мають важливе практичне значення.

Сьогодні мультимедіа-технології – це один з перспективних напрямів інформатизації навчального процесу. Мультимедіа-технології відкривають принципово нові методичні підходи у системі загальної освіти за рахунок візуальних ефектів під управлінням інтерактивного програмного забезпечення з використанням сучасних технічних і програмних засобів, вони дозволяють об’єднувати текст, звук, графіку, фото, відео в одній цифровій демонстрації [3].

Серед технологій, які використовують засоби ІКТ, інтерактивні технології є найбільш перспективними за рахунок того, що вони надають можливість організувати відкрите обговорення навчального матеріалу, видозмінити його і доповнити в процесі обговорення в режимі реального часу [6].

Інтерактивність – широке за змістом поняття, за допомогою якого в сучасній науці розкривають характер і ступінь взаємодії між об’єктами, а в методиці використовують для опису способу активного взаємодії між учителем, учнями і навчальним матеріалом [2]. Під інтерактивністю будемо розуміти взаємодію створеного комп’ютерного додатку і користувача.

Прикладом інтерактивного мультимедійного додатку може бути авторський електронний ресурс з математики «Тригонометричні функції» (рис. 1). Така тема для багатьох учнів у школі є доволі не легкою, але з допомогою саме цього інтерактивного додатку можна з легкістю розібратися в головних моментах теми, таких як основні тригонометричні функції, їх графіки, основні тригонометричні тотожності тощо (рис. 2-3).

111

Окрім навчальної інформації, що стосується основних термінів і визначень теми, у інтерактивному додатку передбачена можливість покрокової візуалізації побудови графіків тригонометричних функцій. Ресурс призначений для використання як на лекційних, практичних, семінарських заняттях, так і під час самостійного вивчення матеріалу. Такий ресурс може бути використаний як «шпаргалка» на мобільному приладі.

Розробка та використання інтерактивних додатків такого спрямування є затребуваними в сферах шкільної освіти. Вважаємо, що спільними зусиллями працівників сфери освіти, вчених, програмістів, виробників мультимедійних засобів навчання створюється нове інформаційне освітнє середовище, в якому визначальним стають нові мультимедійні додатки для кращого засвоєння та розуміння нового навчального матеріалу.

ЛІТЕРАТУРА

  1. Князева Г.В. Применение мультимедийных технологий в образовательных учреждениях // Вестник ВУиТ. – 2010. – №16. – С.77-95.
  2. Пекшева А.Г. Использование средств ИКТ для интерактивной когнитивной визуализации учебного материала // Вестник НВГУ. – 2013. – №1. – С.55-58.
  3. Семеніхіна О., Юрченко А. Уміння візуалізувати навчальний матеріал засобами мультимедіа як фахова компетентність учителя // Науковий вісник Ужгородського національного університету: Серія «Педагогіка. Соціальна робота». – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла». – Випуск 33. – 2014. – С. 176-179.
  4. Шеховцова Д.Н. Использование компьютерных технологий для визуализации математического знания// Вестник ТГПУ.– 2010.– №10.– С.99-103.
  5. Юрченко А. Розробка і використання інтерактивних додатків у контексті формування ІК-компетентності майбутніх вчителів фізики /Матеріали ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції «Наукова діяльність як шлях формування професійних компетентностей майбутнього фахівця» (НПК-2014), м. Суми, 3-4 грудня 2014 р. – Суми : ВВП «Мрія», 2014. – Том 1. – С.96-98.
  6. Юрченко А.О., Удовиченко О.М. Візуальна підтримка вивчення інформаційних систем як основа формування ІКТ-компетентності сучасного вчителя / Інформаційні технології: теорія, інновації, практика: матеріали Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції, 15 – 18 грудня 2015 року / Полтавський національний технічний університет імені Юрія Кондратюка. – Полтава. – 2015. – С. 51-54.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *