Дата зміни інформації:

Левченко І.Ю. ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДУ ПРОЕКТІВ У СЕРЕДОВИЩІ ПРОГРАМУВАННЯ SCRATCH ЯК ЗАСОБУ РОЗВИТКУ ТА ВИХОВАННЯ ОСОБИСТІСНИХ ЯКОСТЕЙ УЧНІВ

V курс, фізико-математичний факультет

Петренко С.І, викладач

Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренко

Суми

З розвитком інформаційних технологій все більшої і більшої ролі набуває використання сучасних технічних засобів навчання в школі. Важливе місце в системі технічних засобів навчання займають навчально-розважальні комп’ютерні програми, що розвивають уміння і навики алгоритмізації та програмування. Одна з таких програм, що набула в освітньому процесі досить широкої популярності є середовище програмування Scratch – вiзуaльнe об’єктно-oрiєнтoвaнe сeрeдoвищe прoгрaмувaння для нaвчaння шкoлярiв мoлoдших i сeрeднiх клaсiв. [2].

Однією із основних методик вивчення мови програмування Scratch є проектна пізнавальна діяльність школярів. Цей вид діяльності надає можливість найбільш повно розкрити потенціал та приховані здібності учнів. Учні вчаться створювати інтерактивні історії, квести, інтерактивні ігри, навчальні програми, мультфільми, моделі та інтерактивні презентації [1, с.6].

Реалізація проекту має здійснюватися поетапно. Враховуючи специфіку проектної діяльності в середовищі Scratch, ми виділили наступні етапи:

–                   Постановка проблеми та визначення теми і мети проекту: проблемна ситуація створюється на початку створення проекту і стає основою до всього проекту. Проблемні завдання для учнів розглядаються нами як поштовх для розвитку мислення, реалізації його потенціалу. Тема проекту повинна відображати його основну мету.

–                   Організаційний етап: на даному етапі першим кроком відбувається розподіл ролей у групі за видом діяльності (художник, програміст, музикальний редактор і т. п.) або за підзадачами. Кожен учасник проекту несе відповідальність за результат своєї частини роботи як складової результату роботи над проектом в цілому. На даному етапі відбувається розробка сценарію, підбір, підготовка та обробка графічної інформації, розробка окремих елементів зображення, підготовка звукового супроводу, що сприяє розвитку пошукових та творчих здібностей учнів [1, с. 10].

–                   Здійснення проекту: відбувається написання алгоритму та реалізація самої програми. Даний етап доцільно почати зі створення скриптів. На цьому етапі відбувається розвиток алгоритмічного та критичного мислення, виховується естетичне та художнє сприйняття.

–                   Презентація проекту і рефлексія: на даному етапі відбувається  демонстрація проекту класу, обговорення та оцінювання проекту, формування висновків. На етапі презентації проекту формується культура спілкування, виховується толерантність та ввічливість. Одним із результатів створення проекту є його розміщення на офіційному сайті Scratch.

Використання методу проектів у середовищі програмування Scratch дає можливість формувати і розвивати: фантазію, уяву, пам’ять, алгоритмічне, логічне, критичне і креативне мислення, комунікативні та пізнавально-пошукові здібності. Це ті якості і вміння, що необхідні сучасній людині для досягнення успіху в житті.

Список використаних джерел

  1. Рыдак В.Г., Дженжер В.О., Денисова Л. В. Проектная деятельность школьника в среде програмирования Skratch: учебно-методическое пособие / Рыдак В.Г., Дженжер В.О., Денисова Л. В. – Оренбург: Оренб. Гос. ин-т,  менеджмента, 2009 – 116с. : ил.
  2. Scratch – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: URL : https://scratch.mit.edu/

method.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *