Дата зміни інформації:

Марченко І.А. РОЗВИТОК ТВОРЧОСТІ УЧНІВ 7-8 КЛАСІВ ПРИ ВИВЧЕННІ ТЕМИ : «РОБОТА З ЧИСЛОВИМИ ДАНИМИ»

5 курс фізико – математичний факультет

Науковий керівник – Н. В.  Шамшина

Сумський державний педагогічний університет ім. А.С.Макаренка

м. Суми

Проблема творчості, розвитку творчого мислення, є однією з найактуальніших у сучасній психології та педагогіці. Її вивченню присвячено багато наукових праць видатних учених, таких як Г.С.Костюк, Д. Ф. Ніколенко, А. В. Петровський, М. М. Поспєлов, В. Д. Шадриков,  С. Л. Рубінштейн, Л. М. Фрідман, Б. І. Коротяєв. Ці автори у визначенні таких явищ, як творче мислення, пізнавальна творчість, йдуть від слова “творити”, яке в загальновідомому розумінні означає знаходити та створювати щось таке, що не зустрічалося у минулому досвіді – індивідуальному або суспільному.

Головною особливістю, важливим показником творчості є нешаблонність, уміння охопити дійсність в усіх її відношеннях, а не тільки в тих, які закріплені у поняттях і уявленнях, уміння переносити знання, пов’язувати один об’єкт з іншим. Для того, щоб повніше виявити властивості якоїсь частини дійсності, потрібно знати всі факти, що до неї відносяться.

У 7–му класі в ході вивченні курсу інформатики в школі учні починають знайомитися з табличним процесором як з засобом обробки даних. На початку теми учні вивчають поняття «електронна таблиця», «табличний процесор»; описують призначення табличного процесора,складові його середовища, об’єкти електронної таблиці: електронна книга, аркуш, рядок, стовпець, клітинка, діапазон клітинок, діаграми. Саме на цьому етапі закладається фундамент в свідомості учнів, який надалі буде примножуватись а від так  розвиватиметься їх логічне мислення, творче мислення і творчість в цілому.

На уроках інформатики у 8–му класі учні вивчають технології опрацювання числових даних у середовищі табличного процесора. У ході цієї теми вони навчаються використовувати абсолютні, відносні та мішані посилання в клітинках та діапазонах клітинок, копіювання формул і модифікація посилань під час копіювання. Ці знання є дуже корисними при необхідності великої кількості обчислень як при виконанні завдань на уроках, так і для власного практичного застосування [4]. На даному етапі в учнів є можливість проявити свою творчість в різних аспектах, і для цього існує достатня кількість завдань. Наведемо приклад.

Побудувати фігуру, задану наступними функціями:

у1= –1/8х2 + 22, х[–12;12]

y2= –1/8х2 +6, х[–4;4]

y3= –1/8(x+8)2 + 6, х[–12; -4]

y4= –1/8(x–8)2 + 6, х[4; 12]

y5= 2(x+3)2 – 9, х[–4;0]

y6=1.5(x+3)2 – 10, х[–4;0]

         Побудову роблять послідовно від першої функції і до останньої.

  1. В комірку А1 внесіть позначення змінної х  .
  2. Заповнить діапазон комірок А2:А26 числами з –12 до 12.
  3. Послідовно для кожного графіка функції будуть вводитися формули. Для у1= –1/8х2 + 12, х[–12;12] :

–       установіть курсор в комірку В1 і введіть в неї позначення функції у1.

–       в комірку В2 вводимо формулу = (–1/8)*А2^2+22

–       натискаємо Enter на клавіатурі і автоматично вираховується значення функції

–       копіюємо цю формулу до комірки А26.

  1. Аналогічно в комірку С1 запишіть позначення функції у2. Так як значення даної функції задано лише на відрізку [–4;4], то формула вводиться для графіка лише у відповідний діапазон комірок С10:С18).
  2. Проведіть аналогічні дії з іншими функціями.
  3. Виділяємо діапазон А1: G26.
  4. Виконуємо наступні дії: Вставка/Диаграммы/Точечная/Точечная с гладкими кривыми и маркерами.
  5. Після виконання всіх дій, отримуємо рисунок парасольки:

111

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *