Дата зміни інформації:

Паршукова А.С. ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ

студентка 205П групи

Уманського гуманітарно-педагогічного коледжу ім. Т.Г.Шевченка

Науковий керівник – Шимкова Ю.М.

У «Концепції національно-патріотичного виховання молоді» говориться: «Становлення української державності, побудова громадянського суспільства, інтеграція України у світове та європейське співтовариство передбачають орієнтацію на Людину, її духовну культуру й визначають основні напрями виховної роботи з молоддю та модернізації навчально-виховного процесу. Ідеалом виховання виступає різнобічно та гармонійно розвинений національно свідомий, високоосвічений, життєво компетентний громадянин, здатний до саморозвитку та самовдосконалення. Головною домінантою національно-патріотичного виховання молоді є формування у особистості ціннісного ставлення до навколишньої дійсності та самої себе, активної за формою та моральної, за змістом, життєвої позиції» [4]. Отже, для формування цілісної особистості учня актуальним є патріотичне виховання сучасної молоді

В.О.Сухомлинський у своїх творах зазначав, що патріотизм тісно пов’язаний з освіченістю та етичною, естетичною й емоційною культурою, світоглядною стійкістю переконань, творчою діяльністю. Тому, одним із компонентів цілісного процесу формування особистості є виховання в учнів патріотичної свідомості, почуттів і переконань.

Патріотизм виступає в єдності громадянськості, духовності, та соціальної активності особистості. Отже, виникає необхідність сприяти формуванню духовнобагатої, розвиненої, творчої особистості, справжнього громадянина України і на уроках інформатики. Вирішення даної проблеми досягається під час вивчення кожної з тем інформатики. Зокрема:

1) Тема: «Історія розвитку обчислювальної техніки» – увага звертається на такі факти:

  • професор Михайло Кравчук, український учений, створив проект першого в світі комп’ютера;
  • в Києві – у 1951 році під керуванням професора С.О.Лебедєва було введено в експлуатацію ЕОМ (електронну обчислювальну машину);
  • В.М.Глушков, український вчений, є фундатором наукової школи кібернетики;
  • К.Л. Ющенко – засновник теоретичного програмування в Україні;
  • М.М Амосов – засновник біокібернетичних технологій та ін.

2) Завдання на закріплення вивченого матеріалу – «Українські імена в інформатиці» та «Український ланцюжок», де необхідно поставити у відповідність подані дані про українських учених-творців інформатики.

3) Розробка інформаційних проектів, орієнтовною тематикою можуть бути: «Історія української вишивки», «Екологічна стежка», «Екологічні комп’ютери», «Генії свого часу», «Мій рідний край – моя земля», «Надія Савченко – герой нашого часу

Отже, повноцінне формування особистості учня не може позитивно реалізовуватися без патріотичної основи. Сьогодні як ніколи важливо спрямовувати дітей на вибір громадянсько – національних ідеалів та ціннісних орієнтацій у їхньому житті. У процесі вивчення інформатики створена та ефективно діє система патріотичного виховання.

Література

  1. Григораш В.В. Модель сучасної школи. – Х.: Вид. група «Основа», 2010.
  2. Дементієвська Н. П. Пояснювальна записка до програми елективного курсу з допрофільної підготовки [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://docs.google.com/View?id=dd4mjbr6_5t7p6r378.
  3. Інформатика. Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів із розрахунку 1 година на тиждень.
  4. Концепції національно-патріотичного виховання молоді.
  5. http://konf.koippo.kr.ua/blogs/index.php/blog9/6

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *