Дата зміни інформації:

Романюк О.М. РОЗВИТОК ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ ЗАСОБАМИ ІКТ

ІІ курс, факультет фізики, математики та інформатики

Стеценко В.П.,канд.пед.наук, доцент

Уманський державний педагогічний університет

імені Павла Тичини

Умань

Мета кожного вчителя – зробити  максимально цікавим кожен свій урок, щоб його учні зацікавлено працювали, знали і любили його предмет. Активна розумова діяльність учня – це передумова для формування глибоких та міцних знань і розвитку творчого мислення.

Вчитель розуміє, що не у всіх учнів достатньо розвинені математичні здібності, тому він постійно шукає шляхи для формування таких здібностей у школярів.   Саме тому сучасний вчитель не відмовився б мати у своєму кабінеті комп’ютер та інтерактивну дошку.

Сукупність методів і технічних засобів збирання, організації, збереження, опрацювання, передачі й надання інформації, що розширює знання людей і розвиває їхні можливості щодо керування технічними й соціальними проблемами все це інформаційні технології які використовуються в освітньо-інформаційному процесі.  Для вирішення різноманітних задач такого процесу використовують  інформаційно-комп’ютерні технології.

У наш час використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках математики стає звичним явищем і допомагає розширити інформаційне поле уроку, стимулює інтерес і зацікавленість дитини. Використання комп’ютера на уроках математики різне, як для  графічного зображення матеріалу так і для тестування якості засвоєного матеріалу, що вивчається.

Велике значення має використання презентацій, створених самостійно засобами Microsoft PowerPoint, але додатково перероблені під контингент учнів свого класу.

      Мультимедійні засоби можуть використовуватися практично на всіх етапах уроку. Головним є те, що залучення ІКТ в навчальний процес на любому його етапі сприяє урізноманітненню предметної діяльності учнів, надає можливості для різнобічного саморозвитку особистості дитини, підвищує мотивацію до отримання якісної освіти.

   Залучення ІКТ приводить до різкого зростання насиченості уроку, його забезпеченості наочністю тощо. ІКТ відкривають нові можливості для створення віртуального простору, в якому стає можливим демонстрування процесів, які в реальності недоступні в умовах класної кімнати.

   Серед величезного різноманіття навчальних мультимедійний засобів найбільш ефективними вважаються: моделювання реальних об’єктів, відео демонстрації, навчальні фільми, комп’ютерні тренажери, мультимедійні презентації. Мультимедійні презентації надзвичайно ефективні при проведенні уроків, конференцій, окремих виступів як для вчителя, так і для учнів. Вони поліпшують наочність подачі матеріалу, до того ж  на 10-15% прискорюють темп уроку.

Розвиток творчості учнів відбувається під час їх роботи над будь-якими творчими завданнями: роботи над рефератами, доповідями, під час експериментальної роботи на уроці, розв’язування  задач. Під творчим завданням розуміємо таке завдання, у процесі якого учень створює певний творчий продукт. Для поліпшення розуміння, закріплення та відтворення інформації доцільно проводити  нетрадиційні уроки з використанням інтерактивних технологій.

Сутність інноваційної діяльності полягає в оновленні педагогічного процесу, внесенні новоутворень у традиційну систему. Введення таких змін в освіту –  нове явище нашого часу, в основі якого лежить розвиток в учнів творчих навичок, критичного мислення, формування навичок мислення високого рівня, уміння самостійно конструювати свої знання та орієнтуватися в інформаційному просторі.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *