Дата зміни інформації:

Бузань Л. ВИКОРИСТАННЯ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПІД ЧАС НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ НА УРОКАХ ХІМІЇ

І курс, природничо-географічний факультет

Колмакова В.О.

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

На сьогоднішній день комп’ютерна грамотність сучасного учня є навичкою, що формується в умовах застосування комп’ютерних технологій і забезпечує позитивний результат у різних напрямках навчального процесу. Найефективнішим навчання стає тоді, коли учень має можливість взяти участь у розв’язанні поставленої задачі, самостійно визначити висновки та узагальнення, спираючись на свій життєвий досвід. При цьому учень не лише веде дослідницьку роботу, а й вдосконалює свої здібності в комп’ютерній сфері, покращує такі риси як впевненість, здібність вільно розмовляти з однолітками, вчителями тощо. Вчитель виконує роль консультанта.

Що ж стосується використання комп’ютерних технологій на уроках хімії, то комп’ютер використовується і при вивченні теорії, і на практиці як засіб пізнання процесів і явищ, що відбуваються в навколишньому середовищі. Педагогічна доцільність використання комп’ютера визначається метою, яку ставить перед собою вчитель. Хімія як наука, має низку особливостей що й спричинює застосування комп’ютерного програмного забезпечення для побудови моделей хімічних процесів і явищ у віртуальних лабораторіях. Програмні засоби повинні відповідати певному курсу хімії, мати високий ступінь наочності, простоту використання, сприяти формуванню загальних навчальних і експериментальних умінь, узагальненню і поглибленню знань тощо. А використання комп’ютерних моделей дозволяє: розкрити істотні зв’язки досліджуваного об’єкта; досліджувати явища, задаючи різні параметри та конфігурації; вести порівняльну роботу; аналізувати отримані результати; робити висновки.

Другим напрямком використання комп’ютера в навчанні хімії є контроль і обробка даних хімічного експерименту. Більшість науковців, які працюють в сфері наукового дослідження різноманітних процесів з хімії можуть бути вдячні компанії IBM, яка розробила «Персональну наукову лабораторію». Це комплекс комп’ютерів і програм, різних датчиків і лабораторного устаткування, що дозволяє проводити різні експерименти хімічного, хіміко-фізичного і хіміко-біологічного напрямку. Такий вид комп’ютерного устаткування корисний для учнів (студентів) тим, що розвиває інтерес до дослідницької роботи, покращує наукове мислення.

Наступний важливий напрямок – це забезпечення навчальним матеріалом. В зв’язку з цим всі програми можна поділити на: довідкові посібники по конкретних темах; рішення розрахункових і експериментальних задач; організація і проведення лабораторних робіт; контроль і оцінка знань. Найбільш відомими пакетами програм які є допоміжним засобом в вивченні хімії як науки є: «1 С: Освітня колекція. Загальна і неорганічна хімія», «1 С: Освітня колекція. Органічна хімія», «1 С: Освітня колекція. Хімія для всіх XXI. Хімічні досліди з вибухами і без»,«Досліди з хімії», «ChemWindowv3.0»; «Chemlab 2.0d »; «Talbica NC 2.2»; «Table v3.40»; «Хімічний тир»; «Асистент Хімії»; «Мх Table»; «МХ-розчин»

В загальному можливості використання програмного забезпечення призводять до кращого засвоєння матеріалу, вивчення яких пов’язане з процесами, схованими від безпосереднього спостереження. Саме програмне забезпечення дає можливість візуалізувати такі процеси, можливість безмежної кількості повторення і просування в навчанні зі швидкістю, яка є індивідуальною характеристикою в досягненні розуміння того чи іншого навчального матеріалу.

Досвід застосування комп’ютерних технологій на уроках хімії показує, що для одержання високого навчального ефекту важливо їхнє систематичне використання, на всіх етапах уроків: актуалізації опорних знань; мотивації навчальної діяльності; вивченні нового матеріалу; узагальнення та закріплення знань; контролю засвоєння знань.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *